Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 34
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie odwracacz ciągu


    Polecamy

    W silnikach samolotów pasazerskich stosuje się tzw. odwracacze ciągu dla skrócenia dobiegu samolotu.Jak ogólnie zbudowany jest taki system,bo przecież kolejność takich podzespołów jak sprężarka,komory spalania,dysze wylotowe-jest zupełnie odwrotna od kierunku przeciwciągu ?.

  2. #2
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Próbowałeś kiedyś użyć google'a albo wikipedii zamiast zadawać pytania ?

    Otwiera się pokrywa w gondoli i w przepływ wentylatorowy wsuwane są kierownice zmieniające kierunek przepływu...
    Niektóre (starsze) silniki mają takie klapy za dyszą wylotową...
    KZ

  3. #3
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    a w pierwszych Tu-134 stosowano spadochron chamujący ... zanim wszedł do użytku tzw. rewers silnika
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Odpowiedz "KZ"

    Po to jest "ForuM PROSTYCH pytań",żeby zadawać PROSTE(czsem b. naiwne) pytania.Jesli chcesz mnie pouczaC(KZ),co mam robić(szukać w Wikipedii itp),to lepiej nie opowiadaj.Już raz na forum "Zapytaj.com.pl" zadałem pytanie i otrzymałem odpowiedż w stylu " co za debil pyta o takie rzeczy...".Wycofałem się i uczestniczę w Waszym forum z nadzieją,że będzie ciekawiej.Do przemyślenia

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Re: Odpowiedz "KZ"

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Piotrowi
    Po to jest "ForuM PROSTYCH pytań",żeby zadawać PROSTE(czsem b. naiwne) pytania.Jesli chcesz mnie pouczaC(KZ),co mam robić(szukać w Wikipedii itp),to lepiej nie opowiadaj.Już raz na forum "Zapytaj.com.pl" zadałem pytanie i otrzymałem odpowiedż w stylu " co za debil pyta o takie rzeczy...".Wycofałem się i uczestniczę w Waszym forum z nadzieją,że będzie ciekawiej.Do przemyślenia
    Tak sie sklada ze obydwoje macie troche racji
    To jest forum prostych pytan wiec mozesz zadac pytanie jakie chcesz a z drugiej strony swoje pytania zadajesz czasami w taki sposob jakbys doskonale wiedzial o co chodzi - pytasz sie o banalne rzeczy uzywajac czasami specjalistycznego slownictwa - nie powiem ale u mnie tez to budzi podejrzenia

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPST

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gregor
    a w pierwszych Tu-134 stosowano spadochron chamujący ... zanim wszedł do użytku tzw. rewers silnika
    O, ciekawa ciekawostka, że tak powiem. Jak dotąd myślałem, że to tylko miało zastosowanie w machinach wojskowych.

  7. #7
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie Re: Odpowiedz "KZ"

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Piotrowi
    Po to jest "ForuM PROSTYCH pytań",żeby zadawać PROSTE(czsem b. naiwne) pytania.Jesli chcesz mnie pouczaC(KZ),co mam robić(szukać w Wikipedii itp),to lepiej nie opowiadaj.Już raz na forum "Zapytaj.com.pl" zadałem pytanie i otrzymałem odpowiedż w stylu " co za debil pyta o takie rzeczy...".Wycofałem się i uczestniczę w Waszym forum z nadzieją,że będzie ciekawiej.Do przemyślenia
    Z regulaminu FPP:
    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Najważniejsza zasada:

    Fakt utworzenia tego tematu nikogo nie zwalnia z obowiązku stosowania opcji "szukaj" przed zadaniem pytania
    Do przemyślenia...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  8. #8
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    rewers Gulfstream'a

    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  9. #9
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    "Gógle" nie bolą , ale żebyś się nie zraził, to rewersy dzieli się na zimne i gorące:
    ten ze zdjęcia od Gregora to "gorący", bo odwraca wszystko co z dyszy silnika wylatuje łącznie ze spalinami
    "zimny" to taki, że silnik zazwyczaj "otwiera się" w połowie, zauważysz to głównie na silnikach podwieszonych pod skrzydłami, ten kieruje w przeciwnym kierunku tylko powietrze z przepływu zewnętrznego od wentylatora, bez spalin

  10. #10
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ
    Niektóre (starsze) silniki mają takie klapy za dyszą wylotową...
    to głównie zależy od konstrukcji samolotu, nie od "starości" silnika

  11. #11
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  12. #12
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  13. #13
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gregor
    http://www.planes.cz/cs/photo/1015986/ półgorący ?
    Patrząc na specyfikację silnika i wygląd klap rewersera stawiałbym raczej na zimny, ale...
    http://www.cheburashka.5u.com/cgi-bi...olinWork_3.jpg
    http://www.cheburashka.5u.com/cgi-bi...mex_ES-NOG.jpg
    http://www.airliners.net/open.file/1097369/L/
    http://www.airliners.net/open.file/0738248/L/
    http://www.airliners.net/open.file/0639221/L/
    wyraźnie ukazują gorący...
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Czy wobec tego , używając ciągu wstecznego pilot może trochę cofnąć samolot , bo np. za daleko zaparkował ?

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    moze i nawet czesto to robi wycofujac sie ze stanowiska postojowego. nazywa sie to power back

  16. #16
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1
    moze i nawet czesto to robi wycofujac sie ze stanowiska postojowego. nazywa sie to power back
    No nie wiem czy jest to taka częsta praktyka - przynajmniej w wypadku silników
    odrzutowych.
    Na EPWA powerback stosują tylko ATR-ki.

    pzdr,
    Paweł.

  17. #17
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Coddy
    No nie wiem czy jest to taka częsta praktyka - przynajmniej w wypadku silników
    odrzutowych
    W przypadku odrzutowych bardzo rzadka.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    panowie, kto mi udowodni, ze 6 powerbackow na 1000 wypychan to rzadko czy czesto? przestanmy dyskutowac o tzw. d.pie maryni.

  19. #19
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    A jak inaczej miałem napisać?

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    kolega jazet zapytal czy mozna w ten sposob cofnac samolot. odpowiedz - mozna i czasem/rzadko/czesto sie to zdarza.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •