Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24

Wątek: Start samolotu

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Start samolotu


    Polecamy

    Czy start samolotu pasażerskiego jest wykonywany przez autopilota,czy ma w tym udział pilot samolotu ?

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tylko przez pilota, moze za wyjatkiem przepustnicy ktora moze byc w trybie "auto throttle"
    Autopilota mozna wlaczyc powyzej pewnej wysokosci - najczesciej 400ft

  3. #3
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    za to automatyka samolotu (pasażerskiego) pozwala na wykonanie lądowania, ale nie robi się tego ze względów psychologicznych i bezpieczeństwa (bardziej psychologicznych)

  4. #4
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    za to automatyka samolotu (pasażerskiego) pozwala na wykonanie lądowania, ale nie robi się tego ze względów psychologicznych i bezpieczeństwa (bardziej psychologicznych)
    Robi, w przypadku CATIII praktycznie nie ma innego sposobu na lądowanie.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  5. #5
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    za to automatyka samolotu (pasażerskiego) pozwala na wykonanie lądowania, ale nie robi się tego ze względów psychologicznych i bezpieczeństwa (bardziej psychologicznych)
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    za to automatyka samolotu (pasażerskiego) pozwala na wykonanie lądowania, ale nie robi się tego ze względów psychologicznych i bezpieczeństwa (bardziej psychologicznych)
    Nie rozumiem
    Kogo psychikę? Pasarzerów?
    Skąd oni mają wiedzieć kto ląduje?

  7. #7
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    tak chodzi o psychike pasażerów

    nie wiem jak ty ale ja wole kiedy robi to człowiek (popełniający czasami błędy), a nie maszyna (teoretycznie bezbłędna -> Lufthansa EPWA - 1993)

    zgadzam sie, że pasażerowie nie wiedzą kto ląduje, ale jakby tak ogłosić, że od dziś samoloty do lądowania prowadzi automat, a pilot siedzi z założonymi rękoma to myśle, że miałoby to jakiś wpływ na ludzi

  8. #8
    Awatar bartolomic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    ale pomyslcie jakby pilotow nie bylo.. nie bylo by kokpitu, i siedzac z przodu przy szybie fajne fotki by byly

  9. #9
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Aha, czyli od dzisiaj nikt nie będzie używał autolandu ze względu na psychikę pasażerów.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    zgadzam sie, że pasażerowie nie wiedzą kto ląduje, ale jakby tak ogłosić, że od dziś samoloty do lądowania prowadzi automat, a pilot siedzi z założonymi rękoma to myśle, że miałoby to jakiś wpływ na ludzi
    Jak myslisz, ze podczas CATIII pilot siedzi z zalozonymi rekami i nic nie robi to sie grubo mylisz. Podejscia takie jak najbardziej sie wykonuje.

  11. #11
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    ja nie mówie że teraz nic nie robi - twierdze tylko że możliwe jest lądowanie przy ktorym absolutnie nic by nie robił i całą robote odwalał komputer.

    CAT III mimo wszystko jest "tylko" wielkim ułatwieniem dla pilota

  12. #12
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    ja nie mówie że teraz nic nie robi - twierdze tylko że możliwe jest lądowanie przy ktorym absolutnie nic by nie robił i całą robote odwalał komputer.

    CAT III mimo wszystko jest "tylko" wielkim ułatwieniem dla pilota
    wiesz o czym piszesz czy nie bardzo?
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  13. #13
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    tak wiem

    a tak generalnie - co moze zagubiło się na początku dyskusji - to chodziło mi o to, że automat moze wylądować w każdych warunkach bez udziału człowieka, a nie tylko w sytuacjach w których percepcja człowieka nie wystarcza czyli np w gęstej mgle i miałem na myśli że stosuje się to tylko kiedy trzeba a nie ot tak

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    A tak właściwie to, co to jest CAT III?

  15. #15
    Awatar maciejbzg

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz, Poland, Poland

    Domyślnie

    CAT III to kategoria ILS'a ( a właściwie jego dokładności działania).

    Pozdrawiam

  16. #16
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    tak wiem

    a tak generalnie - co moze zagubiło się na początku dyskusji - to chodziło mi o to, że automat moze wylądować w każdych warunkach bez udziału człowieka, a nie tylko w sytuacjach w których percepcja człowieka nie wystarcza czyli np w gęstej mgle i miałem na myśli że stosuje się to tylko kiedy trzeba a nie ot tak
    Założymy się, że autolandu używa się 'od tak'?
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  17. #17
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    z tego co wiem ja to nie ale moge się mylić

  18. #18
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    To czy załoga wykorzysta autoland zależy od kapitana. Jeżeli ten stwierdzi, że nie ma przeciwskazań do wykonania autolandu (za duży wiatr, brak ils'a odpowiedniej kategorii, brak certyfikatu samolotu) może zawsze wykonać autoland. Słaba widoczność nie jest jedyną sytuacją w której stosuje się autoland.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  19. #19
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Start samolotu

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Piotrowi
    Czy start samolotu pasażerskiego jest wykonywany przez autopilota,czy ma w tym udział pilot samolotu ?
    Pilot nie tylko ma w tym udzial ale MUSI miec udzial. Slyszales kiedys o przerwanym starcie? Jak na razie tylo zywy pilot moze taka decyzje podjac i ja wykonac.

  20. #20
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    tak wiem

    a tak generalnie - co moze zagubiło się na początku dyskusji - to chodziło mi o to, że automat moze wylądować w każdych warunkach bez udziału człowieka, a nie tylko w sytuacjach w których percepcja człowieka nie wystarcza czyli np w gęstej mgle i miałem na myśli że stosuje się to tylko kiedy trzeba a nie ot tak
    CAT III podobno umożliwia także starty w 0 widoczności - prawda li to?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •