Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1
    Awatar krecik01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    New Sącz

    Domyślnie Podchodzenie do lądowania


    Polecamy

    Zastanawiam sie jak wczesnie, tzn w jakiej odleglosci od lotniska, samolot rozpoczyna procedure zniżania z wysokosci przelotowej? Poszukalem troche w necie, poczytalem na http://www.aviation.home.pl/ nt lądowania... Sa tam przykladowe obliczenia ale dla osoby nieobeznanej tak do końca z tymi wszystkimi procedurami to mi z tych obliczen glupoty powychodzily... Wiem, ze odleglosc ta zależy od różnych czynników (typ samolotu, prędkość zniżania, prędkość i kierunek wiatru i jeszcze wielu innych) i nikt nie poda mi dokladnej co do centymetra odleglosci ale tak w przybliżeniu "pi razy oko" ...

    Ps. Pytanie to nasunelo mi sie w ostatni weekend. W sobote i niedziele w okolicach 14-15 zauważyłem nad Krk Austriany lecące dość nisko (co prawda ciągneły smuge za sobą) ale były zdecydowanie niżej niż inne ptaszki na wysokości przelotowej. Czy jest opcja, że one rozpoczeły już procedure zniżania wysokości mając w planach lądowanie gdzieś w Austrii ???
    Wszystko jest kwestią czasu...

  2. #2
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Bardzo ogólnie można liczyć, że na zejście w dół o 1 poziom lotu (1000ft) potrzebujesz około 3nm. Lecąc przykładowo na poziomie 350 - 35 (35 poziomów) x 3 = 105nm od lotniska docelowego powinieneś rozpocząć zniżanie. Przy planowaniu zniżania należy liczyć wiele innych czynników takich jak ograniczenia prędkości, polecenia ATC (np., żeby nad danym fix'em/ndb/vor'em mieć konkretną wysokość), punkt wlotowy do TMA, pasy w użyciu (rodzaj podejścia, wektorowany, z prostej, procedura). We wspołczesnych samolotach pkt T/D oblicza fmc, na podstawie wagi, wprowadzonego pasa i procedur do lądowania, ograniczeń prędkości, itp.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #3
    Awatar krecik01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    New Sącz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi
    Bardzo ogólnie można liczyć, że na zejście w dół o 1 poziom lotu (1000ft) potrzebujesz około 3nm. Lecąc przykładowo na poziomie 350 - 35 (35 poziomów) x 3 = 105nm od lotniska docelowego powinieneś rozpocząć zniżanie. Przy planowaniu zniżania należy liczyć wiele innych czynników takich jak ograniczenia prędkości, polecenia ATC (np., żeby nad danym fix'em/ndb/vor'em mieć konkretną wysokość), punkt wlotowy do TMA, pasy w użyciu (rodzaj podejścia, wektorowany, z prostej, procedura). We wspołczesnych samolotach pkt T/D oblicza fmc, na podstawie wagi, wprowadzonego pasa i procedur do lądowania, ograniczeń prędkości, itp.
    Tak rozumiem, że to zależy od wielu czynników dlatego napisałem ze
    Wiem, ze odleglosc ta zależy od różnych czynników (...) i nikt nie poda mi dokladnej co do centymetra odleglosci ale tak w przybliżeniu "pi razy oko"
    Poprostu bylem ciekaw ile to tak srednio plus minus, może wynosić. Te 105mn już daje mi jakieś wyobrażenie na sytuację.

    Dzieki
    Wszystko jest kwestią czasu...

  4. #4
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ponieważ mam niezwykle czuły błędnik, więc moge z obserwacji stwierdzić, iż odrzutowy samolot pasażerski lecący na wysokości przelotowej około 11.000 m procedurę lądowania - pierwsze obniżenie pułapu lotu zaczyna na jakieś 30-25 minut przed momentem dotknięcia kołami do ziemi. Oczywiście czasami - np. z uwagi na ruch nad lotniskiem robi to wcześniej lub później.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  5. #5
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    kieyds IŁ'y juz nad polskim morzem znizaly aby w Warszawie wylądowac

    pzdr.

  6. #6
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    kieyds IŁ'y juz nad polskim morzem znizaly aby w Warszawie wylądowac

    pzdr.
    Boże - większej bzdury dawno nie czytałem... Na jakiej podstawie tak twierdzisz??
    Pozdrawiam!
    Piotr

  7. #7
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Czytalem o tym , dziadek opowiadal ; o Kiedys mnie ILy interesowaly z resztą

  8. #8
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    Czytalem o tym , dziadek opowiadal ; o Kiedys mnie ILy interesowaly z resztą
    A to nie była bajka przypadkiem?

    Podaj choć jeden powód dla którego miało by się tak dziać.

    pzdr,
    Paweł.

  9. #9
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    A jak leciały od Gdańska to z 11000m może być 30 minut do lądowania ?
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  10. #10
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Dam skan ksiazki i zobaczycie

    pzdr.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Nowogard (EPSC)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    S.W.A.T napisał/a:
    kieyds IŁ'y juz nad polskim morzem znizaly aby w Warszawie wylądowac

    pzdr.

    Boże - większej bzdury dawno nie czytałem... Na jakiej podstawie tak twierdzisz??
    coś w tym musi być bo np. Ił-62 "Mikołaj Kopernik" w dniu katastrofy rozpoczął schodzenie z przelotowej na wysokosci Ustki, być może inne zaczynały schodzić nawet wcześniej

  12. #12
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ostatnio przylatujące do nas IL'y ukraińskie (a chyba się od Lot-owych specjalnie nie różnią)
    schodziły dokładnie tak samo jak pozostałe maszyny.

    pzdr,
    Paweł.

  13. #13
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Oto fragment relacji pilota Iła 62 wracającego z JFK do WAW w niedzielę 13.12.1981 roku:

    " Mijamy Grudziądz. Pod nami zaśnieżona Polska. Za oknem szukam lotniska, na którym po raz pierwszy oderwałem od ziemi koła samolotu. Już jest czas na zniżanie..."

    Więc znaczyć to może że zejście z przelotówki odbywać sie zaczynało w Grudziądzu a to od morza spory kawałek.



  14. #14
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    IL6 stosuje i stosowal dokladnie takie same procedury jak reszta ptakow. lecac z polnocy na ogol znizanie rozpoczyna sie wlasnie w okolicy GRU

    pzdr

  15. #15
    Gryniek
    Goście

    Domyślnie

    A ja proponuję dla przykładu prześledzić procedury lądowania na EPWA. Są punkty dolotowe do TMA na określonej wysokości dla każdego kierunku. Jak to poczytacie to będziecie wiedzieć. Z własnego doświadczenia polecam jeszcze słuchanie skanera .

  16. #16
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Oto fragment relacji pilota Iła 62 wracającego z JFK do WAW w niedzielę 13.12.1981 roku:

    " Mijamy Grudziądz. Pod nami zaśnieżona Polska. Za oknem szukam lotniska, na którym po raz pierwszy oderwałem od ziemi koła samolotu. Już jest czas na zniżanie..."
    Jeżeli to ta relacja o której myślę, to trochę to była bajka

  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ACES II

    Domyślnie

    Mam proste pytanie. Czy mógłby mi ktoś podać kierunki podejścia do EPWA ?

    dzięki

  18. #18
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

  19. #19
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ACES II

    Domyślnie

    Nie moge sie dogrzebać na tej stronie. A w maps.google nie widać cyfr na pasie ???
    Wystarczy mi tylko czy to np. 29.0 czy może 31.0 ?

    dzięki

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    29/11 i 33/15

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •