Minimalna >0
Maksymalna - Bezpieczna 8)
Nie, bo to niebezpieczne . Z tego, co wiem, to maksymalna prędkość kołowania wynosi 20 węzłów.Zamieszczone przez Marta
A 5-10 na zakrętach.
Zastanówmy się razem, kto miałby sprawdzić, czy samolot nie przekracza dopuszczalnej prędkości kołowania (i jak ukarać!). Albo co ma zrobić, kiedy kontroler każe mu przyspieszyć kołowanie. Albo kiedy opuszcza pas przez speedway, to czy wolno mu kołować szybciej niż przytoczone tu 20kts.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Najwazniejsza sprawa to predkosciomierz w samolocie dziala dopiero od pewnej predkosci...
Różne informacje można znależć w procedurach lokalnych danego lotniska (np. że maksymalna wartość GS na apronie to 16KT, że maksymalna prędkośc na tzw rapid taxiways (używanych do opuszczanai pasa) to 40kt, itp. Jeżeli nie ma takich informacji to przyjmuje się, że przy suchym taxiway kołuje się w granicach 20kt, a w zakrętach ~ 10kt.
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
W samolotach, ktorych GLOWNIE ten problem dotyczy czyli pasazerskich groundspeed pokazywany jest od 0kt (ZERA) na PFD. A predkosci: 60 kts speedway, 30 "normalny", jezeli restrykcje to sa wyraznie opisane w AIP lub JeppesenieZamieszczone przez thewho
Pozdrawiam!
Piotr
Z tego co widzialem to "male" koluja najszybciej :P a tam nie ma IRSow co by groundspeed obliczaly.Zamieszczone przez bedrzich
W takim razie...
W jaki sposob sprawdza sie czy pilot przekroczyl dozwolona predkosc kolowania i jaka kara go za to czeka?
No i ewentualnie kto sciga takich pilotow. Wladze danego lotniska czy moze linie przegladaja rejestratory lotow? 8)
Krótkotrwała sława w mediach po starcie z drogi kołowania
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Lotnisko robi konkurencje spotterom: w każdej niebieskiej lampce wzdłóż drogi kołowania umieszczony jest foto-radar :PZamieszczone przez thewho
Gwarantuje ci ze takich wypadkow prawie nie ma. Chyba ze pilot pomyli taxiway z pasem startowem - tak jak ten chinski pilot 747 ktory w srodku nocy w zimie wystartowal z Anchorage uzywajac taxiway. Kontrolerzy nie mogli uwierzyc wlasnym oczom. Pilot zostal zawieszony przez swoja linie "pending investigation", nie wiem jak to sie skonczylo.Zamieszczone przez thewho
Całkiem niedawno słyszałem o podobnej sytuacji z jakimś amerykańskim 757 w roli głównej, którego pilot wylądował na zamkniętym pasie, używanym jako droga kołowania.Zamieszczone przez saturn5
Prędkość kołowania małego samolotu na trawie jest określona jako "prędkość idącego człowieka".
Na twardych nawierzchniach jest to ok 20kts, nie wiem jak regulacje lotniska, ale ta prędkość uzależniona jest od opon.
na asfalcie jest 20kts, ale to zależy od pilota jak zna lotnisko to pędzi jak chce, a żadnych nieprzyjemności z tego nie ma
Na duzych lotniskach nie ma z tym problemu, bo znakomita większość ma radary lotniskowe (do obserwacji ruchu na płycie) i pomiar prędkości to pestka. Jak już pisałem - niektóre lotniska mają restrykcje, a niezależnie od tego - wszelkie przekroczenia/wykroczenia są notowane i wysyłane przeważnie zbiorczo linii lotniczej i to w sumie one najczęściej stosują ew. sankcje wobec pilotów naruszających ograniczenia nagminnie. A sposobów na dyscyplinowanie pilotów może mieć linia naprawdę sporo. Chyba, że powstała sytuacja była groźna - wtedy odbywa sie wszystko wg zasad dot. badania wypadków lotniczych. Ale to już inna para kaloszy.Zamieszczone przez thewho
A ograniczenia i tak najczęściej łamią stali bywalcy, bo jeśli jest ktoś gdzieś po raz pierwszy to zaręczam, że nikomu nie w głowie wyścigi po lotnisku
Pozdrawiam!
Piotr
Zakładki