Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
Like Tree1Likes

Wątek: A booking class

  1. #1
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie A booking class


    Polecamy

    Czym różni się 'A' booking class od 'M' lub 'T'?
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta
    Czym różni się 'A' booking class od 'M' lub 'T'?
    Taryfą - każda literka to inna cena bazowa biletu tak to na przykładzie trasy WAW-LHR wygląda:

    LGREY LO L Round-Trip 244.00(PLN) E 03 / 6M WGREY LO W Round-Trip 365.00(PLN) E 03 / 6M
    VGREY LO V Round-Trip 515.00(PLN) E 03 / 6M
    SGREY LO S Round-Trip 656.00(PLN) E 03 / 6M
    TGREY LO T Round-Trip 854.00(PLN) E 02 / 6M
    QBLUE LO Q Round-Trip 1064.00(PLN) E SU / 6M
    KBLUE LO K Round-Trip 1323.00(PLN) E SU / 6M
    HBLUE LO H Round-Trip 1561.00(PLN) E 01 / 6M
    EBLUE LO E Round-Trip 1868.00(PLN) E 01 / 6M
    ZLORT LO Z Round-Trip 1955.00(PLN) B 02 / 12M
    MGOLD LO M Round-Trip 2355.00(PLN) E 01 / 12M
    BGOLD LO B Round-Trip 2730.00(PLN) E 01 / 12M
    YGOLD LO Y Round-Trip 3092.00(PLN) E -- / 12M
    DLORT LO D Round-Trip 3292.00(PLN) B 01 / 12M
    CRT LO C Round-Trip 4692.00(PLN) B -- / 12M
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Ok, dzięki, to wyjaśnia wiele, ale akurat nie 'A', ponieważ nie widzę jej powyżej...
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    A to 'A' jest w Locie?
    Każda linia może mieć inne literki
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5
    Awatar benneck

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W większości przypadków można zastosować taką zasadę:

    F, A, P booking class - klasa pierwsza
    C, D, J, Z booking class - klasa business
    cała reszta alfabetu - klasa ekonomiczna (z małymi wyjątkami jeśli chodzi o linie które oferują 4. kabinę - premium economy, np. klasy T, E, W w BA)

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez benneck Zobacz posta
    W większości przypadków można zastosować taką zasadę:

    F, A, P booking class - klasa pierwsza
    C, D, J, Z booking class - klasa business
    cała reszta alfabetu - klasa ekonomiczna (z małymi wyjątkami jeśli chodzi o linie które oferują 4. kabinę - premium economy, np. klasy T, E, W w BA)
    A jest ekonomiczną w OK, AF czy w BT
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Nie w LOT − w Air Greenland, gdzie miałem różne rezerwacje (A, M, Q, T, Y). Nie wiem, na jaką klasę przebukował mnie SAS w tym roku na trasie CPH-SFJ − tego nie mam w booking records ponieważ nie dokonywałem sam rezerwacji, co za mnie zrobił SAS.

    Klasa 'A' zastosowana była do lotów Uummannaq-Ukkusissat i powrót. Ten sam helikopter co Qaarsut-Uummannaq (i powrót). Te pierwsze loty to 'Settlement Flexible Fare', tzn. flexible subsydiowane przez rząd, więc dość specyficzne. Nigdy nie słyszałem o A gdzie indziej, stąd pytanie, jak to jest ogólnie z 'A'.
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  8. #8
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez benneck Zobacz posta
    W większości przypadków można zastosować taką zasadę:

    F, A, P booking class - klasa pierwsza
    C, D, J, Z booking class - klasa business
    cała reszta alfabetu - klasa ekonomiczna (z małymi wyjątkami jeśli chodzi o linie które oferują 4. kabinę - premium economy, np. klasy T, E, W w BA)
    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    A jest ekonomiczną w OK, AF czy w BT
    Hmm, już się robi ambaras Czyli A może być czymkolwiek? Jak na razie w zbiór wchodzą: first, economy, settlement (subsidized).
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta
    Hmm, już się robi ambaras Czyli A może być czymkolwiek? Jak na razie w zbiór wchodzą: first, economy, settlement (subsidized).
    Co kraj to obyczaj - zazwyczaj jednak nie rusza się C (full fare business) i Y (full fare economy)
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta
    Nie w LOT − w Air Greenland
    Od tej linii to Ty na forum jestes najwiekszym ekspertem

  11. #11
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. To jeszcze zamęczę: czy ktoś poza mną leciał w 'A' o jakimkolwiek charakterze?

    Cytat Zamieszczone przez sinus Zobacz posta
    Od tej linii to Ty na forum jestes najwiekszym ekspertem
    Iitam znowu ekspertem, miłośnikiem raczej
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  12. #12
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Tak sobie z ciekawości pooglądałem GL i jestem pełen podziwu jak Ty się w ich siatce rozeznajesz Takie np. Ukkusissat nie mają kodu IATA ponieważ z ich www UKK(Ukkusissat) to u mnie -
    KAMENOGORSK /KZ:KAZAKHSTAN

  13. #13
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    Tak sobie z ciekawości pooglądałem GL i jestem pełen podziwu jak Ty się w ich siatce rozeznajesz Takie np. Ukkusissat nie mają kodu IATA ponieważ z ich www UKK(Ukkusissat) to u mnie -
    KAMENOGORSK /KZ:KAZAKHSTAN
    Natknąłem się na ten problem w czasach, gdy współtworzyłem content o Grenlandii w ramach jednego z projektów angielskiej Wikipedii. Ogólnie − jak są zarejestrowane kody IATA, to ich używają. jak nie ma, to wysysają je z palca Moja rada: patrzeć tylko na nazwy miejscowości. Notabene, niektóre z nich mają kilka wariantów, nie ograniczonych do różnic w dialektach pomiędzy zachodniogrenlandzkim (Kalaallisut), wschodniogrenlandzkim (Tunumiit) i dalej odsuniętym, zbliżonym do języka Inuitów Nunavut północnogrenlandzkim (Avanersuarmiutut). O tyle jest to ważne podczas przygotowań do wyjazdów, że można się naciąć. Przykładowo, o ile Moriussaq może być pisany przez jedno 's', to każdy się domyśli. jednak Narsaq Kujalleq i Narsarmijit wyglądają na dwie różne miejscowości, podczas gdy to ta sama osada. Na dodatek są też w użyciu (głównie w Ameryce i Danii) nazwy kolonialne, takie jak Jakobshavn (w rzeczywistości: Ilulissat). Kod IATA 'JAV' bierze się właśnie stąd. Podsumowując, jak ktoś chce polecieć do głównych osad i miejscowości, gdzie latają Bombardiery (nie mówiąc o ich airlinerach 'Norsaq' i 'Kunuunnguaq' w Kangerlussuaq), może wszystko powyższe zignorować. Jak się chce pobuszowac po 'prawdziwej Grenlandii' (kontrowersyjne okreslenie), to trzeba odrobić pracę domową, albo liczyć się z frustracją lub kosztownymi pomyłkami.

    Pozostaje bazować na ICAO (jest kilka wyjątków, gdzie nawet i tych nie ma − regularne loty charterowe, czy zaopatrzeniowe, jak na Summit Camp).

    Kiedyś przysiadłem i używając różnych źródeł stworzyłem taką listę (częściowe zrzuty moich stron w PNG):





    Każda sekcja to zbiór osad, do których można dolecieć z danego węzła (ciemniejsza belka). Air Greenland publikuje 'timetable' na dany rok, ale loty 'settlement' (z klasą A) nie są tam wymienione w ogóle. Musiałem więc prześlęczeć na ich 'wybieraczu lotów' wiele godzin, żeby tę listę skompilować

    Wklejam poniżej zrzut ręcznie pisanego pliku SVG (góra i dół) z moimi lotami:





    Oznaczenia to kody ICAO z usuniętym przedrostkiem 'BG', przynależącym Grenlandii. Wspomniany przez ciebie Ukkusissat to BGUT, oznaczony UT na mapce.
    lipa673 likes this.
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wawa

    Domyślnie

    Reguły, które opisał benneck odnoszą się do większości przewoźników, choć jest trochę wyjątków.

    A jest używane przez AF na niektórych trasach europejskich jako ekonomia, choć na rejsach z klasą Alizee (teraz to się chyba inaczej nazywa) to było ichnie premium economy (głównie trasy do francuskich departamentów zamorskich). A jest również ekonomią w Air Berlin. A jest chyba (jutro sprawdzę) używana jako biznes przez Continental.

    W SAS na trasach wewnętrznych w Norwegii jest oferowana tylko klasa ekonomiczna, choć taryfy flex to klasy bookingowe C, D, J. Y w ogóle nie istnieje, tylko różne inne literki występujące zwykle w klasie ekonomicznej.

    Virgin Atlantic używa W, K, S do premium economy.
    Najwyższa ekonomia w KLM na trasach europejskich to X (druga jest S), a na pozaeuropejskich S jest najwyższa, X nie ma. Y nie jest używany na żadnych trasach.

    R to first class w Singapore Airlines na rejsach operowanych przez A380.
    P czasem się trafia jako ekonomia w LH na trasach europejskich.

    Taka krótka lista ciekawostek z bardziej znanych linii

  15. #15
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flower Zobacz posta
    Reguły, które opisał benneck odnoszą się do większości przewoźników, choć jest trochę wyjątków.

    A jest używane przez AF na niektórych trasach europejskich jako ekonomia, choć na rejsach z klasą Alizee (teraz to się chyba inaczej nazywa) to było ichnie premium economy (głównie trasy do francuskich departamentów zamorskich). A jest również ekonomią w Air Berlin. A jest chyba (jutro sprawdzę) używana jako biznes przez Continental.

    R to first class w Singapore Airlines na rejsach operowanych przez A380.
    P czasem się trafia jako ekonomia w LH na trasach europejskich.
    Dziękuję za uzupełnienie. Czyli biznes też podpada pod A w ogólnym rozrachunku...

    Cytat Zamieszczone przez Flower Zobacz posta
    Virgin Atlantic używa W, K, S do premium economy.
    Najwyższa ekonomia w KLM na trasach europejskich to X (druga jest S), a na pozaeuropejskich S jest najwyższa, X nie ma. Y nie jest używany na żadnych trasach.
    Z tego wynika (nawiązuję do wypowiedzi Egona), że właściwie nie ma 'punktów stałych' i panuje coś w rodzaju wolnej amerykanki. Nie lepiej wziąć za dziób i ustandaryzować? Jakie byłyby ewentualne negatywne konsekewncje?

    Cytat Zamieszczone przez Flower Zobacz posta
    W SAS na trasach wewnętrznych w Norwegii jest oferowana tylko klasa ekonomiczna, choć taryfy flex to klasy bookingowe C, D, J. Y w ogóle nie istnieje, tylko różne inne literki występujące zwykle w klasie ekonomicznej.
    Na flex i uber-flex już latałem w ramach SAS Group/domestic. Mój rekord to kupno biletu na godzinę przed wylotem, na lotnisku. Pogoda się totalnie załamała i przyszło mi do głowy wcześniej wrócić z urlopu, bo nie chciało mi się moknąć Kaprys, którego staram się nie powtarzać...

    A propos SAS i business class: ptaszki ćwierkają, że business wylatuje z SAS:

    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wawa

    Domyślnie

    Ja bym raczej powiedział, że A jest używane z kompletnym brakiem konsekwencji

    Punkty stałe to te, które opisał benneck. To się zazwyczaj sprawdza. Zresztą dla zwykłego pasażera to nie ma prawie żadnego znaczenia, liczy się taryfa jaka jest na bilecie.

    Ujednolicić ten bałagan? Ja jestem na tak. Ale mam poważne wątpliwości czy ktoś na to pójdzie. Odnoszę wrażenie, że linie za bardzo lubią mieszać w klasach bookingowych. Gdyby doszło do ujednolicenia to nie powinno być żadnych negatywnych konsekwencji, byłoby tylko prościej. Najbardziej by to odczuli agenci Co najwyżej byłoby trochę zamieszania w okresie przejściowym, wynikających z tego, że bilet był wystawiony w jakiejs tam klasie bookingowej, a po zmianie klas bilet jest z "niekompatybilny" z nową strukturą (np. KLM z X do Y).

    Istnieje również inna komplikacja: czasami widoczna jest dana klasa bookingowa, ale nie ma do niej przypisanej taryfy. Np. wspomniany SAS w Norwegii. Jeśli rezerwujemy prosty lot, dajmy na to BGO-OSL to klasę Y można pobrać, ale nie ma pasującej do niej taryfy. Ale jeśli lecimy BGO-OSL-WAW to wtedy Y można mieć na bilecie.
    A żeby było jeszcze weselej to czasem do jednej klasy bookingowej może być przypisana więcej niż jedna taryfa
    A teraz ciąg dalszy listy wyjątków:

    Delta na longhaul w biznesie oferuje klasy S oraz I. Zresztą klasa I dość często trafia się w klasie biznes, np. KL, AF, AA, EK.
    W Etihad (EY) W jest w klasie biznes. Również w El AL.
    W BA klasa R prawie zawsze jest w klasie biznes.
    AirBerlin - D oznacza ekonomię.
    Finnair - klasa P to ekonomia. Również Malev.
    TAM (JJ) - P oraz R to biznes.
    Na niektórych lonhaulach UA czasem nie ma klasy Y.

  17. #17
    Awatar benneck

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jo to odnoszę wrażenie że linie celowo mieszają z klasami żeby utrudnić nam (agentom) życie. Kiedy jeszcze pracowałem w UK to pamiętam jak Delta pozmieniała cały "alfabet" i to co wcześniej było economy-flex nagle stało sie najbardziej restrykcyjną taryfą (i vice versa). Zamieszanie było spore, tym bardziej że większość biletów była wystawiana manualnie a nie z auto-kalkulacji. Generalnie z wyłączeniem linii "ameryckich" struktura First / Business wygląda raczej podobnie, poniżej to już pełna dowolność

  18. #18
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    A może ktoś pokusiłby się o takie zestawienie klas rezerwacyjnych dla poszczególnych najważniejszych
    przewoźników? Jakaś tabelka w Excelu czy coś?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wawa

    Domyślnie

    Ja mogę zrobić mały "research" projekt. Tylko mam pytanie o formę tabelki (jakie dane, układ) i oczywiście jakie linie miałby się znaleźć. Nie że jestem trollem i brak mi inwencji, ale chodzi o to, żeby to było czytelne dla wszystkich i zawierało najważniejsze informacje.

  20. #20
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    Taki agent to złoto
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •