Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 48

Wątek: Odladzanie.

  1. #1
    Awatar Dominio777

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Sędziszów Młp

    Domyślnie Odladzanie.


    Polecamy

    Witam.Na jakiej płycie są odladzane samoloty w Warszawie?Czy w dużych portach lotniczych typu FRA LHR samoloty odladza się przy gateach czy też na specjalnych stanowiskach?Jak długo trwa takie odladzanie i czy w tym czasie trzeba wyłączyć silniki?Z góry dziękuję za pomoc.

  2. #2
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dominio777 Zobacz posta
    Witam.Na jakiej płycie są odladzane samoloty w Warszawie?Czy w dużych portach lotniczych typu FRA LHR samoloty odladza się przy gateach czy też na specjalnych stanowiskach?Jak długo trwa takie odladzanie i czy w tym czasie trzeba wyłączyć silniki?Z góry dziękuję za pomoc.
    Odladza się najczęściej na wyznaczonych do tego miejscach, na niektórych lotniskach ma to miejsce na stojankach.
    Silników nie trzeba wyłączać, natomiast sam samolot trzeba zabezpieczyć przed dostaniem się płynu do kabiny. Odladzanie trwa kilka minut i jest tym dłuższe im większy samolot.
    W EPWA de-icing jest na płytach 6 i 10.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #3
    Awatar Rainbow95

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Ze wsi

    Domyślnie

    Jako ciekawostkę dodam że jest to taki lepki, śliski i tłusty płyn.
    Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
    CANON!

  4. #4
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rainbow95 Zobacz posta
    Jako ciekawostkę dodam że jest to taki lepki, śliski i tłusty płyn.
    To roztwór glikolu z innymi dodatkami + ew. woda. Używa się 4 typów (I-IV) i stężeń (50-75-100%) w zależności od warunków.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  5. #5
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    W lotnictwie 1 i 2/2009 w sumie 4 strony na ten temat odladzania.
    Z pracującymi silnikami można, ale wyłącza się tzw. bleeds (odbiory powietrza), tak żeby opary płynu nie przedostały się do kabiny.
    Pozdrawiam

  6. #6
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    Silników nie trzeba wyłączać
    EDIT: Nie trzeba na jetach, na propach czasem się wyłącza.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    EDIT: Nie trzeba na jetach, na propach raczej się wyłącza.
    Tak, w turbośmigłowych trzeba bezwzględnie odladzać przy wyłączonych silnikach.
    Dodam jeszcze, że jeśli na samolocie leży gruba warstwa śniegu (np po nocowaniu) to trzeba ją usunąć (właśnie odladzarką). Wtedy odladzanie (dwoma odladzarkami) trwa nawet 20 min.

  8. #8
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yankee Zobacz posta
    Tak, w turbośmigłowych trzeba bezwzględnie odladzać przy wyłączonych silnikach.
    Dodam jeszcze, że jeśli na samolocie leży gruba warstwa śniegu (np po nocowaniu) to trzeba ją usunąć (właśnie odladzarką). Wtedy odladzanie (dwoma odladzarkami) trwa nawet 20 min.
    Hmm, z tym bezwzględnie to akurat bym nie był taki pewien bo widziałem i odladzanie propów z chodzącymi silnikami. Raczej zależy od samolotu/przewoźnika/lotniska.

    Thewho?
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  9. #9
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yankee Zobacz posta
    Tak, w turbośmigłowych trzeba bezwzględnie odladzać przy wyłączonych silnikach.
    Dodam jeszcze, że jeśli na samolocie leży gruba warstwa śniegu (np po nocowaniu) to trzeba ją usunąć (właśnie odladzarką). Wtedy odladzanie (dwoma odladzarkami) trwa nawet 20 min.
    No a w ATR nie wyłącza się silnika do odladzania. Hamuje się śmigło a silnik nr 2 cały czas chodzi.
    Pozdrawiam

  10. #10
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dash7 Zobacz posta
    No a w ATR nie wyłącza się silnika do odladzania. Hamuje się śmigło a silnik nr 2 cały czas chodzi.
    I atr'y mają o tyle wygodniej
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tak jak napisal Dash7 wystarczy zahamowac smiglo. Oczywiscie smigla sie nie kreca.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    EDIT: Nie trzeba na jetach, na propach czasem się wyłącza.
    Co się stanie jeśli silnik odrzutowy zassie ten lepki płyn? Czy to nie jest szkodliwe dla silnika?

  13. #13
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kukos Zobacz posta
    Co się stanie jeśli silnik odrzutowy zassie ten lepki płyn? Czy to nie jest szkodliwe dla silnika?
    Jest szkodliwe dla silnika, ale to samo może przydarzyć się (przypadkowe zalanie) i przy zgaszonym silniku. I wtedy przy uruchamianiu może być "zdziwka"
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  14. #14
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Nie jest szkodliwe dla silnika . Mozna zalać świece ale łozny powinien pomóc .

  15. #15
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Nie jest szkodliwe dla silnika . Mozna zalać świece ale łozny powinien pomóc .
    Jest w tym sensie szkodliwe, że nie leje się bezpośrednio na wloty silników tak samo jak na anteny, wloty APU, hamulce itp. bo po co robić sobie problem.
    Ostatnio edytowane przez wegi ; 18-12-2009 o 22:22
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  16. #16
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    He, i płyn omija anteny ? nic z tych rzeczy . Chłopaki grzeja jak popadnie . Najwyzej sa dopuski na APU .Dwie ,trzy przekretki i jest w porzadku.

  17. #17
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    He, i płyn omija anteny ? nic z tych rzeczy . Chłopaki grzeja jak popadnie . Najwyzej sa dopuski na APU .Dwie ,trzy przekretki i jest w porzadku.
    To jak płyn się zachowa i gdzie poleci to co innego. Ja mówię, że nie powinno celowo lać się po silnikach/antenach/apu/hamulcach/dajnikach wszelkiego rodzaju.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  18. #18
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Mozna zalać świece ale łozny powinien pomóc .
    Kurcze co to jest ten "łozny"?

  19. #19
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Kurcze co to jest ten "łozny"?
    Crankowanie?
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  20. #20
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    Crankowanie?
    Zawsze sie czegos czlowiek nowego dowie
    Po jakiemu to bylo?

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •