Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie Skręcanie po kocich łbach.


    Polecamy

    Witam.
    Leciałem jakiś czas temu A320 W6 z TRF do GDN. Pogoda była bardzo dobra, podchodziliśmy do pasa od wschodu, wobec czego wykonać musieliśmy manewr dość ostrego skrętu. Wykonywany był on nad morzem i miastem. Podczas tego skrętu skądś wydobywać zaczęły się dźwięki, jakby samolot jechał po kocich łbach, poza tym zaczęło delikatnie nami trząść. Czym to było spowodowane?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    109

    Domyślnie

    A nie było odwrotnie najpierw potrzęsło a potem dźwięki? A poza tym jakbyś podał więcej szczegółów, byłoby latwiej odpowiedzieć.

  3. #3
    Awatar krecik01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    New Sącz

    Domyślnie

    Turbulencja
    Wszystko jest kwestią czasu...

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Speedbrake.

  5. #5
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Zdecydowanie speedbrakes - zresztą każdym samolotem wtedy trzepie, choć każdym inaczej. Poza tym - każdy pilot używa hamulców aerodynamicznych w różny sposób, a także zależnie od sytuacji - jak trzeba ostro skrócic czytaj - szybko zejść takie trzepanie może być nieco nieprzyjemne! Ale czasem trzeba...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    A z opisu wynika, ze moglo byc tak - poczatkowo wektorowanie do ILS, a potem decyzja o podejsciu z widocznoscia i skrocenie prostej. Wtedy do uzycia speedbrake mogly dojsc szybkie zmiany konfiguracji.

  7. #7
    Awatar da-w-id

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    ja lubie jak jest uzywane ostre speedbreake najlepsze co przed przyziemieniem chyba nie siedziales blisko widoku na skrzydlo, bo wtedy napewno bys wiedzial czy to speedbreake.
    W!ZZ :D

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    Siedziałem właśnie za samym skrzydłem, po lewej stronie, samolot skręcał na prawo i nie widziałem żadnego otwartego hamulca.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jeżeli samolot skręcał w prawo to speedbrake wychylił się tylko na prawym skrzydle

  10. #10
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wara Zobacz posta
    Jeżeli samolot skręcał w prawo to speedbrake wychylił się tylko na prawym skrzydle
    Niesymetrycznie to się wychylają spojlery! Speedbraki wychylają się ZAWSZE symetrycznie - nieważne czy w zakręcie czy nie!
    Pozdrawiam!
    Piotr

  11. #11
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Morze i miasto to obszary o bardzo różnym albedo. Pogoda była ładna więc może silna termika?
    (proszę potraktowac ten post bardziej w formie żartu)

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Niesymetrycznie to się wychylają spojlery! Speedbraki wychylają się ZAWSZE symetrycznie - nieważne czy w zakręcie czy nie!
    Sorry, mój błąd Jak by ktoś potrzebował to tutaj jest pokazane na zdjęciach jak to wygląda w 737: http://www.b737.org.uk/flightcontrols.htm#Roll
    Edit: link

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •