Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 28
  1. #1
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie Jak rozróżnia się samoloty, droga do samolotu, zdrowie


    Polecamy

    Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum, więc mam kilka pytań na początek.
    1. Dużo czytam na temat samolotów, oglądam ich zdjęcia itp. ale nie potrafię ich rozróżnić, np. A320, a A330 jest dla mnie taki sam, mimo, że różnią się znacznie wielkością, to na co mam zwracać uwagę, żeby w końcu nauczyć się je rozróżniać?
    2. Jestem teraz w 3 gim i wiążę swoją przyszłość z lotnictwem. Wysłałem już papiery do OLL Dęblin (wiem, że mi będziecie odradzali ), jednak zapewne nie dostanę się tam z powodów zdrowotnych. Tutaj powstaje pytanie : czy po ukończeniu Technikum im. Bohaterów Narwiku w Warszawie, a później Politechniki Rzeszowskiej (kierunek : pilotaż oczywiście ) mam szanse zostać pilotem LOT'u/BA??
    3. Czy alergia na kurze, pyłki, roztocza nie pozwoli mi uzyskać Z1A, czy mam szanse z nią latać na liniowcach?? Szczepie się na nią od 2001r. co sprawia, że już w ogóle nie odczuwam dyskomfortu z jej winy (brak kataru, duszności itp.). Pani alergolog chciała skończyć szczepienia, jednak kiedy powiedziałem, że chcę odejść z Ostrowca Św. (tu mieszkam) postanowiła jeszcze przez rok nie "zahartować".

    P.S - uczę się dobrze (pasek z 2gim, na półrocze 3gim ok. 5.00), uprawiam jak najwięcej sportu (wiele nie mogę - brak czasu), mam trochę problemu z gramatyką j.angielskiego.
    P.S 2 - jeżeli były poruszane już niektóre pytania to proszę o link. Temat zdrowia już czytałem, ale każdy przypadek alergii jest inny...
    P.S 3 - nowy na forum, regulamin czytałem, opcji "Szukaj" używałem
     

  2. #2
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bosspawel Zobacz posta
    1. Dużo czytam na temat samolotów, oglądam ich zdjęcia itp. ale nie potrafię ich rozróżnić, np. A320, a A330 jest dla mnie taki sam, mimo, że różnią się znacznie wielkością, to na co mam zwracać uwagę, żeby w końcu nauczyć się je rozróżniać?
    wystarczy mieć oczy i porównać je na zdjęciach. Jak dla mnie do A330 do A320 jest 2x większy, 2x wyższy i ma więcej kółek
    Cytat Zamieszczone przez bosspawel Zobacz posta
    2. Jestem teraz w 3 gim i wiążę swoją przyszłość z lotnictwem. Wysłałem już papiery do OLL Dęblin (wiem, że mi będziecie odradzali ), jednak zapewne nie dostanę się tam z powodów zdrowotnych. Tutaj powstaje pytanie : czy po ukończeniu Technikum im. Bohaterów Narwiku w Warszawie, a później Politechniki Rzeszowskiej (kierunek : pilotaż oczywiście ) mam szanse zostać pilotem LOT'u/BA??
    Tak masz szansę. Szukaczka nawet pokaże Tobie przyszłość niczym magiczna kula. Jak wróżby nic nie dadzą to dział Licencje i szkolenia lotnicze zapewne też dużo da.
    Cytat Zamieszczone przez bosspawel Zobacz posta
    3. Czy alergia na kurze, pyłki, roztocza nie pozwoli mi uzyskać Z1A, czy mam szanse z nią latać na liniowcach?? Szczepie się na nią od 2001r. co sprawia, że już w ogóle nie odczuwam dyskomfortu z jej winy (brak kataru, duszności itp.). Pani alergolog chciała skończyć szczepienia, jednak kiedy powiedziałem, że chcę odejść z Ostrowca Św. (tu mieszkam) postanowiła jeszcze przez rok nie "zahartować".
    Na to pytanie lekarze mogą odpowiedzieć.
    Cytat Zamieszczone przez bosspawel Zobacz posta
    P.S 2 - jeżeli były poruszane już niektóre pytania to proszę o link. Temat zdrowia już czytałem, ale każdy przypadek alergii jest inny...
    leniuszek
    Cytat Zamieszczone przez bosspawel Zobacz posta
    P.S 3 - nowy na forum, regulamin czytałem, opcji "Szukaj" używałem
    kłamczuszek
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
     

  3. #3
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    meschiash, od 12:50 przeglądam opcje szukaj .

    A czy po skończeniu służby w wojsku jako pilot jest łatwiej zostać pilotem liniowym??
     

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Meschiash, to ty widzisz czy ktoś search forum?
     

  5. #5
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    Przecież "Meschiash" Każde search ma swoje ID

    Cytat Zamieszczone przez bosspawel Zobacz posta
    A czy po skończeniu służby w wojsku jako pilot jest łatwiej zostać pilotem liniowym??
    zapewne nie trudniej
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
     

  6. #6
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Mam livebox'a - zmienne IP
    Jeszcze jedno pytanie - jak bardzo różnią się zarobki pilotów liniowych od wojskowych?
     

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    No to wtopił
     

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bosspawel Zobacz posta
    1. Dużo czytam na temat samolotów, oglądam ich zdjęcia itp. ale nie potrafię ich rozróżnić, np. A320, a A330 jest dla mnie taki sam, mimo, że różnią się znacznie wielkością, to na co mam zwracać uwagę, żeby w końcu nauczyć się je rozróżniać?
    Już pomijając gabaryty i koła (mogą być schowane) proponuje przestudiować rozmieszczenie i ilość wyjść ewakuacyjnych na przykład
     

  9. #9
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    A jest może gdzieś takie coś jak w gazecie "Lotnictwo" ostatnio o Airbus'ach. Zdjęcie :
    http://zapodaj.net/3fb5609d3d6f.jpg.html
    Żeby była taka rozpiska samolotów Boeing'a, Airbus'a, Bombardier'a i Embraer'a.
     

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Masz google? Użyj! Bo jak nie odróżniasz gabarytowo 330 od 320, to z takim wzrokiem pozostaje ci fsx i to na easy! I piszę to całkiem poważnie...
     

  11. #11
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Mieszkam jakieś 160km od lotniska i z lornetką w ręku ciężko określić rozmiar. A w FSX ciągnę na najwyższym poziomie ^^.
    Temat chyba do zamknięcia.
     

  12. #12
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    To czy temat jest do zamknięcia zależy od moderatora. Jeśli uważasz, że forum jest wyłącznie dla pozyskania wiedzy przez jedną osobę i zamykać to się mylisz. Co do zmiennego ip to co ono ma do sesji i ID szukania + ID usera ? Nic.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
     

  13. #13
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bosspawel Zobacz posta
    Mieszkam jakieś 160km od lotniska i z lornetką w ręku ciężko określić rozmiar.
    Na przelotowej można bez problemu gołym okiem określić, czy leci B737/A320, czy B777/A330. Po wielkości samolotu, ewentualnie wielkości i rozstawie smug. Z kolei czterosilnikowe rozróżnia się po kształcie smug, o ile nie są widoczne zbyt nisko nad horyzontem.
    Dokładniejsze wskazówki są na forum.
    For every solution there is a problem.
     

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Alien, ale kolega tak właściwie to nie określił do tej pory czy nie odróżnia samolotów na zdjęciach, filmikach, przelotowej czy jeszcze inaczej, więc ciężko coś mu doradzić..mimo szczerych chęci.
     

  15. #15
    Awatar marjak92

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Kłodzko

    Domyślnie

    A330 ma inne skrzydła niż a 320, kiedyś na forum znalazłem linka do takiej strony gdzie była tabelka a na niej sylwetki większości samolotów pasażerskich od spodu, mi to pomogło nauczyć się rozpoznać przez lornetkę airbusa od boeinga niestety linka nie pamiętam


    Nikon D90 + 18-105mm f/3.5-5.6G VR + 50mm f/1.8 + SB 600 + MB-D80

    marjak92
     

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie

    Rożnice na oko - A320/ A330

    1. Długość
    2. Szerokość kadłuba
    3. Rozpiętość skrzydeł
    4. Podwozie
    5. Liczba i umiejscowienie drzwi
    6. Winglety - w A320 zaczepione są na środku skrzydła - wystają nad i pod skrzydło. W A330 winglety zamontowane sa pod katem i idą nad skrzydło (jak w B747).
     

  17. #17
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    meschiash, wybacz, ale to przyzwyczajenie z innych for...
    Potrzebuję czegoś takiego jak mówi marjak92, albo z profilu, coś w tym stylu : Sylwetki samolotów

    Jest na tym forum jakaś encyklopedia skrótów np. to APU, CC, PAX (te rozumiem akurat ;>)
    Czym różnią się samoloty szerokokadłubowe od wąskokadłubowe (szerokością? ^^)


    http://www.aviationspectator.com/top...craft-profiles
    Patrzcie na 767 (5 fotka)
     

  18. #18
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    Wielki brat google i szukajka forumowa się kłania i to już nie do pasa ale do samej ziemi.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
     

  19. #19

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekktlbb Zobacz posta
    Rożnice na oko - A320/ A330

    1. Długość
    2. Szerokość kadłuba
    3. Rozpiętość skrzydeł
    4. Podwozie
    5. Liczba i umiejscowienie drzwi
    6. Winglety - w A320 zaczepione są na środku skrzydła - wystają nad i pod skrzydło. W A330 winglety zamontowane sa pod katem i idą nad skrzydło (jak w B747).
    Dodałbym jeszcze inny dziób.
     

  20. #20
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez marekktlbb Zobacz posta
    Rożnice na oko - A320/ A330


    6. Winglety - w A320 zaczepione są na środku skrzydła - wystają nad i pod skrzydło. W A330 winglety zamontowane sa pod katem i idą nad skrzydło (jak w B747).
    Określenie "w A320 zaczepione są na środku skrzydła" nie jest zbyt trafne.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x
     

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •