Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie Lotnisko w chmurach


    Polecamy

    cytat
    Chiny porwały się na nie lada przedsięwzięcie: zamierzają zbudować lotnisko położone najwyżej spośród wszystkich na świecie. Ma ono powstać w Tybecie na wysokości 4 436 metrów.

    w TVN24 pojawiła się taka informacja.

    Teraz pytanie :
    Czy są jakieś trudnosci w operowaniu z tak wysoko położonego lotniska ?
    Czy poprostu jak na każdym innym lotnisku dobranie parametów startu , lądowania i normalna "standartowa " robota.

  2. #2
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Wiadomo, że wysokość mocno wpływa na osiągi i tak będzie i w tym wypadku.
    4436m x3,28= 14550ft, więc minimalnie wyżej niż obecne Qamdo Bangda (ZUBD) 14,219ft
    Ostatnio edytowane przez wegi ; 12-01-2010 o 16:53
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #3
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    będą A380 w wersji "szybowiec" latać

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez musial-tomasz Zobacz posta
    cytat
    Czy są jakieś trudnosci w operowaniu z tak wysoko położonego lotniska ?
    Oczywiscie ze sa. Niektore samoloty maja wrecz wpisane do ksiazki obslugi ze start z lotnisk powyzej XXX jest zabroniony. O ile pamietam dla Boeinga 737 jest to cos okolo 12000-14000 stop a wiec nie moglby korzystac z tego lotniska. Inne samoloty nawet przy malym obciazeniu po prostu nigdy by sie nawet nie oderwaly od pasa na takiej wysokosci (np. taka 172).

  5. #5
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez www.onet.pl
    Chiny zamierzają wybudować lotnisko położone najwyżej na świecie. Ma ono powstać w Tybecie na wysokości 4 436 m - zapowiedzieli przedstawiciele władz lotniczych kraju.

    Dyrektor urzędu lotnictwa cywilnego w Tybecie Xu Bo oświadczył, że lotnisko powstanie w okręgu Nagqu na wysokości o 102 m większej niż lotnisko w Bamdzie (tybetański okręg Qamdo), które od 1994 r. leży najwyżej na świecie.

    Nowe lotnisku zajmie powierzchnię 266 ha, jego budowa rozpocznie się w 2011 r. i potrwa trzy lata. Przeznaczono na ten cel 263 mln dol.

    Xu dodał, że każdy z sześciu okręgów wchodzących w skład Tybetu będzie miał w przyszłości własne lotnisko.

    Nagqu, stolica okręgu o tej samej nazwie, leży w odległości 300 km od Lhasy. Ten największy okręg Tybetu jest zamieszkany przez 400 tys. osób, głównie Tybetańczyków.
    Info z Onet.pl - Polski Portal Internetowy

  6. #6
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Ale za to fajna byłaby ścieżka podejścia Po obniżeniu lotu od razu "minimums", i "retard!"
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  7. #7
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Oczywiscie ze sa. Niektore samoloty maja wrecz wpisane do ksiazki obslugi ze start z lotnisk powyzej XXX jest zabroniony. O ile pamietam dla Boeinga 737 jest to cos okolo 12000-14000 stop a wiec nie moglby korzystac z tego lotniska. Inne samoloty nawet przy malym obciazeniu po prostu nigdy by sie nawet nie oderwaly od pasa na takiej wysokosci (np. taka 172).
    Coś tam słyszałeś, ale to niezupełnie jest tak! Już kiedyś pisaliśmy na forum o tym...
    Co do małych samolotów - zgoda, wiele z nich nie da rady, bo wysokość lotniska zbliżona jest do ich pułapu praktycznego.
    Jeżeli chodzi zaś chodzi o samoloty duże - na takie lotniska można latać i 737 i 320 - trzeba je tylko do takiego latania przygotować. Oczywistym problemem są osiągi samolotu - z takiego lotniska masa maksymalna do startu na pewno będzie sporo mniejsza niż z lotniska położonego w pobliżu poziomu morza, dlatego wskazane są wersje samolotu z mocniejszymi silnikami, choć poważniejszym problemem niż wysokość lotniska jest jego otoczenie czyli przeszkody dookoła - góry, zabudowania itp. Lotnisko w Katmandu nie jest trudne czy limitujące dlatego, że jest położone wysoko - bo nie jest - raptem ok 4500 stóp, a ze względu na góry dookoła. Natomiast sporym problemem jest instalacja... tlenowa dla pasażerów! W samolotach z zasady uruchamiana jest na wysokości 14tys stóp! Tak więc aby uniknąć jej aktywacji trzeba to zmienić na inną, wyższą wysokość. I tak się robi - jak rozmawiałem z kolegami z Ameryki Środkowej, gdzie sporo jest lotnisk na wysokościach 10-12tys stóp. Samoloty tam latające mają tą wysokość zmienioną na 16.000 i zapewne tak zapewne trzeba będzie przystosować samoloty latające na to lotnisko.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  8. #8
    b3
    b3 jest nieaktywny
    Awatar b3

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Nowy Sącz

    Domyślnie

    Odbiegając od czysto lotniczego aspektu, jest to kolejne posunięcie mające na celu zepchnięcie Tybetańczyków na margines we własnym państwie... Z coraz większym niepokojem śledzę wydarzenia w tamtym rejonie. Niestety świat milczy i Tybetowi pomóc nikt nie chce. Obawiam się, że w takim tempie z jako tako istniejącej jeszcze kultury Tybetu nie zostanie już nic.

  9. #9
    Awatar da-w-id

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    hhee jeszcze chwila to lotnisko pod ziemią wymyśla ciekawe czy kiedykolwiek samoloty tam wogole polecą.
    W!ZZ :D

  10. #10
    Awatar kiepstein

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    O to się nie martw, jak już wybudują to na pewno coś wyląduje. Chińczycy od paru ładnych lat nie budują nic na marne.
    Przeżyj każdy dzień tak jakby miał być Twoim ostatnim.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •