Wiadomo, że wysokość mocno wpływa na osiągi i tak będzie i w tym wypadku.
4436m x3,28= 14550ft, więc minimalnie wyżej niż obecne Qamdo Bangda (ZUBD) 14,219ft
cytat
Chiny porwały się na nie lada przedsięwzięcie: zamierzają zbudować lotnisko położone najwyżej spośród wszystkich na świecie. Ma ono powstać w Tybecie na wysokości 4 436 metrów.
w TVN24 pojawiła się taka informacja.
Teraz pytanie :
Czy są jakieś trudnosci w operowaniu z tak wysoko położonego lotniska ?
Czy poprostu jak na każdym innym lotnisku dobranie parametów startu , lądowania i normalna "standartowa " robota.
Wiadomo, że wysokość mocno wpływa na osiągi i tak będzie i w tym wypadku.
4436m x3,28= 14550ft, więc minimalnie wyżej niż obecne Qamdo Bangda (ZUBD) 14,219ft
Ostatnio edytowane przez wegi ; 12-01-2010 o 16:53
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Oczywiscie ze sa. Niektore samoloty maja wrecz wpisane do ksiazki obslugi ze start z lotnisk powyzej XXX jest zabroniony. O ile pamietam dla Boeinga 737 jest to cos okolo 12000-14000 stop a wiec nie moglby korzystac z tego lotniska. Inne samoloty nawet przy malym obciazeniu po prostu nigdy by sie nawet nie oderwaly od pasa na takiej wysokosci (np. taka 172).
Info z Onet.pl - Polski Portal InternetowyZamieszczone przez www.onet.pl
Ale za to fajna byłaby ścieżka podejścia Po obniżeniu lotu od razu "minimums", i "retard!"
--
Leszek A. Szczepanowski
Coś tam słyszałeś, ale to niezupełnie jest tak! Już kiedyś pisaliśmy na forum o tym...
Co do małych samolotów - zgoda, wiele z nich nie da rady, bo wysokość lotniska zbliżona jest do ich pułapu praktycznego.
Jeżeli chodzi zaś chodzi o samoloty duże - na takie lotniska można latać i 737 i 320 - trzeba je tylko do takiego latania przygotować. Oczywistym problemem są osiągi samolotu - z takiego lotniska masa maksymalna do startu na pewno będzie sporo mniejsza niż z lotniska położonego w pobliżu poziomu morza, dlatego wskazane są wersje samolotu z mocniejszymi silnikami, choć poważniejszym problemem niż wysokość lotniska jest jego otoczenie czyli przeszkody dookoła - góry, zabudowania itp. Lotnisko w Katmandu nie jest trudne czy limitujące dlatego, że jest położone wysoko - bo nie jest - raptem ok 4500 stóp, a ze względu na góry dookoła. Natomiast sporym problemem jest instalacja... tlenowa dla pasażerów! W samolotach z zasady uruchamiana jest na wysokości 14tys stóp! Tak więc aby uniknąć jej aktywacji trzeba to zmienić na inną, wyższą wysokość. I tak się robi - jak rozmawiałem z kolegami z Ameryki Środkowej, gdzie sporo jest lotnisk na wysokościach 10-12tys stóp. Samoloty tam latające mają tą wysokość zmienioną na 16.000 i zapewne tak zapewne trzeba będzie przystosować samoloty latające na to lotnisko.
Pozdrawiam!
Piotr
Odbiegając od czysto lotniczego aspektu, jest to kolejne posunięcie mające na celu zepchnięcie Tybetańczyków na margines we własnym państwie... Z coraz większym niepokojem śledzę wydarzenia w tamtym rejonie. Niestety świat milczy i Tybetowi pomóc nikt nie chce. Obawiam się, że w takim tempie z jako tako istniejącej jeszcze kultury Tybetu nie zostanie już nic.
hhee jeszcze chwila to lotnisko pod ziemią wymyśla ciekawe czy kiedykolwiek samoloty tam wogole polecą.
W!ZZ :D
Zakładki