Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Samolot Avro RJ-85


    Polecamy

    Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć na pytanie o liczbę silników montowanych w samolotach pasażerskich ?.Widziałem na samolotach Avro RJ-85 aż 4 silniki,a przecież nie jest to b.duży i ciężki samolot.Czy liczba montowanych silników jest tylkozależna od masy samolotu (np. Jumbo Jet ) ,czy są inne powody dla których np.Avro RJ-85 ma ich (silników) aż cztery ?

  2. #2
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie Re: Samolot Avro RJ-85

    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    A poza tym 4 wygłądają ładniej

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Avro RJ-85

    Doskonale zdaję sobie sprawę,że 2 silniki utrzymaja taka maszynę w powietrzu.Właśnie tu pojawia sie moja wątpliwość-po co w tak niedużym samolocie aż 4 silniki odrzutowe ?.Podobny układ silników ma olbrzymi i bardzo ciężki "Rusłan".Tak samo Jumbo Jet,Airbus A-340.To są olbrzymie transatlantyckie samoloty,ale Avro RJ-85 ?.Podejrzewam,że zasięg ma "europejski".Może sa to silniki o mniejszej sile ciągu ?.A może nie wszystkie naraz pracują ?.Może ktoś by mi to wytłumaczył ...?

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Zapytaj sie inzynierow ktorzy go zaprojektowali. Czasami powody moga byc bardzo prozaiczne - naprzyklad brak odpowiednich silnikow.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Zapytaj sie inzynierow ktorzy go zaprojektowali. Czasami powody moga byc bardzo prozaiczne - naprzyklad brak odpowiednich silnikow.
    Czego przykładem jest PZL MD-12F

  7. #7
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    przede wszystkim porównaj wielkość silników w Avro, Rusłanie, A340, albo chociaż B737. może chodziło o mniejsze zużycie paliwa, a może opory interferowane akurat na tym typie kadłuba (skrzydeł,osłon silników), albo jak napisał Saturn5 brakowalo silnków o odpowiednim ciągu i zastosowano silniki o mniejszym, ale za to w większej liczbie. powodów może być 15 tysięcy i odpowiedź znają tylko inżynierowie którzy mieli taką, a nie inną koncepcje.

    gdyby nie oni wszystkie samoloty trzymalyby się "Jedynej Słusznej Linii"

  8. #8
    Awatar Johnny928

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Plus jest taki, że gdy padnie jeden z silników na skrzydle, to zawsze zostaje drugi...

  9. #9
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saab900
    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Zapytaj sie inzynierow ktorzy go zaprojektowali. Czasami powody moga byc bardzo prozaiczne - naprzyklad brak odpowiednich silnikow.
    Czego przykładem jest PZL MD-12F
    Możesz rozwinąć swoją myśl? Dla mnie nazwa "PZL MD-12F" brzmi trochę egzotycznie.
    Pozdrawiam :)

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie


    Polecamy

    Jakieś pół roku temu znalazłem w necie obszerne wspomnienia jednego z konstruktorów tej maszyny.
    Bardzo ciekawa praca i jak na złość teraz tego nigdzie nie widzę
    Może ktoś to czytał i zapisał na kompie
    Zdjątko z zeszłego roku:

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •