Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
Like Tree1Likes
  • 1 Post By BUFF

Wątek: Ram Air Turbine - RAT

  1. #1
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie Ram Air Turbine - RAT


    Polecamy

    A co to RAT?

  2. #2
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bosspawel Zobacz posta
    A co to RAT?
    Wiatraczek który zasila podstawowe przyrządy w samolocie w razie awarii zasilania.
    Pozdrawiam G

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez b 737 Zobacz posta
    Wiatraczek który zasila podstawowe przyrządy w samolocie w razie awarii zasilania.
    A dokładniej skrót od Ram Air Turbine i tak to wygląda:
    Pozdrawiam
    Maciej

  4. #4
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Czyli dobrze myślałem, że to to, ale nie miałem pojęcia do czego on służy. A to on (taki mały) jest w stanie zasilić samolot? Niby się szybko obraca...

  5. #5
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bosspawel Zobacz posta
    Czyli dobrze myślałem, że to to, ale nie miałem pojęcia do czego on służy. A to on (taki mały) jest w stanie zasilić samolot? Niby się szybko obraca...
    Zasila tylko podstawowe przyrządy w kabinie pilotów i hydraulikę.
    Pozdrawiam G

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    W A320 RAT zasila niebieski system hydrauliczny, z tego systemu zasilana jest mala pradnica ktora zasila AC ESS BUS i przez ESS TR zasila DC ESS BUS.
    W niektorych starszych samolotach min predkosc do lotu z RAT'em to 140 wezlow i wtedy juz jestes tylko na akumulatorach ale to do ladowania spokojnie starczy

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lc_aerobatics Zobacz posta
    min predkosc do lotu z RAT'em to 140 wezlow i wtedy juz jestes tylko na akumulatorach ale to do ladowania spokojnie starczy
    A hydraulikę da się zasilić z akumulatora?

  8. #8
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr [trzykoty] Zobacz posta
    A hydraulikę da się zasilić z akumulatora?
    W przypadku A320 z samych akumulatorów nie da się. Konieczny jest RAT.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    HNL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bosspawel Zobacz posta
    A co to RAT?
    Here's what RAT does on "my" bird - Boeing 767. I'm sorry but it's all in English. I understand Polish but trust me, you wouldn't understand my Polish.

    This is an excerpt from a description of an actual emergency.

    If a Boeing 767 runs out of fuel at 41,000 feet what do you have?

    Answer: A 132 ton glider.....unbelievable but true story of Air Canada Flight 143, known ever since as the Gimli Glider.


    "...The RAT is the Ram Air Turbine, a propeller driven hydraulic pump tucked under the belly of the 767. The RAT can supply just enough hydraulic pressure to move the control surfaces and enable a dead-stick landing. The loss of both engines caused the RAT to automatically drop into the airstream and begin supplying hydraulic pressure..."


    Gimli Track Info

    and here's the book describing the emergency...

    http://www.amazon.com/gp/aw/d.html/r...6?a=0312922744

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    HNL

    Domyślnie

    Drzemi - requesting "Tłumaczenia w kursywie" from you please...

  11. #11
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Chciałem zapytać się, gdzie w Boeingu 787-8 znajduje się RAT, bo zazwyczaj jest obok podwozia taka mała czerwona klapka z RAT, a tutaj na zdjeciu nie mogę jej znaleźć. Czy ktoś z Was wie, gdzie w Boeingu 747-8 jest RAT, bo w poprzednich wersjach 747 jej nie było.
    http://img848.imageshack.us/img848/2...66ff1056bo.jpg

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    a tutaj na zdjeciu nie mogę jej znaleźć.
    Trudno na zdjeciu z 747 znalezc RAT w 787



    tutaj dobre zdjecie wysunietej RAT w 787:

    DSC01711 | Flickr - Photo Sharing!

  13. #13
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Przepraszam,mój bład. Oczywiście chodziło o 747-8 i o to zdjęcie co podałem.

  14. #14
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    To gdzie tak mniej więcej w 747-8 znajduje się RAT, na przykładzie tego zdjecia: http://img848.imageshack.us/img848/2...66ff1056bo.jpg

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    To gdzie tak mniej więcej w 747-8 znajduje się RAT
    Kolego, w 747 wogole nie ma RAT, zajelo mi doslownie 30 sekund znalezienie tej informacji z dodatkowym wytlumaczeniem dlaczego.

  16. #16
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Question

    Zgadza się, 747 nie ma RAT, ale w nowej wersji 747-8, czyli takiej jak na zdjęciu, RAT na 100% jest, bo w różnych materiałach wspominają o tym kilkakrotnie. Nie wiem tylko gdzie, bo na tym zdjeciu 747-8 nie ma takiej typowej klapki z czerwona obwódką z prawej strony głównego podwozia. Ktoś potrafiłby mi wskazać na tym zdjęciu RAT i tą klapkę?
    http://img848.imageshack.us/img848/2...66ff1056bo.jpg

    "Other systems new to the 747-8, specifically the drop-down Hamilton Sundstrand ram air turbine (RAT), will also be tested by RC501. Despite never having been fitted to the 747 before, the evaluation of the RAT - a standard emergency hydraulic power back-up system similar to those fitted on the 777 and 787 - Hammer expects the tests "to be pretty straightforward and will not be a big deal."

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Kolego, w 747 wogole nie ma RAT, zajelo mi doslownie 30 sekund znalezienie tej informacji z dodatkowym wytlumaczeniem dlaczego.
    Następnym razem szukaj troche dłużej

    Photos: Boeing 747-867F/SCD Aircraft Pictures | Airliners.net
    Canonier likes this.

  18. #18
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Co było podstawą do zamontowania na 747-8 RAT, Fly-By-Wire?

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Co było podstawą do zamontowania na 747-8 RAT, Fly-By-Wire?
    Z ponizszego cytatu na ten temat wynika ze Boeing zdecydowal sie wyposazyc 747-8 w RAT sugerujac zwiekszona "redundancy", tutaj pelny cytat:

    The Boeing 747 was not originally designed with a RAT as the multiple electrical, hydraulic and pneumatic systems redundancy on this four-engined aircraft was deemed sufficient. The RAT feature was first adopted on the Lockheed L-1011 and now appears on most modern designs including the Airbus A380 which is equipped with a Hamilton Sundstrand unit capable of generating emergency AC power up to 90 kVA. With the 747-8, however, Boeing has opted to install a RAT and the stretched version will also use a unit developed by Hamilton Sundstrand. The 747-8 RAT module will include a turbine governor assembly, which will power a pressure compensated hydraulic pump.

  20. #20
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie


    Polecamy

    Czy w samolotach Boeing 747-8/757/767/777 RAT zasila tylko hydraulikę, czy jakieś układy elektryczne też, bo nie moge się doczytać. Jeśli tak, to jakie urządzenia elektryczne zasila turbina RAT?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •