Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie A318 rejsowo przez Atlantyk


    Polecamy

    Bawiąc się wyszukiwarką zauważyłem, że BA ma lot na trasie JFK - LCY wykonywany A318 - chyba cały w konfiguracji biznes (wylot 18.50, lądowanie 7.15). Ląduje to na Islandii żeby dotankować, czy jak? Bo całej trasy nie da rady na raz...

  2. #2
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Bo całej trasy nie da rady na raz...
    Da rade to jest wersja CJ o zwiększonym zasięgu, ale w London City jest krótki pas i uniemożliwia to start A318CJ z pełnymi zbiornikami paliwa więc musi lądować w SNN po paliwo.

    Range5.950 km3.213 NM
    3.697 mi.
    http://www.flugzeuginfo.net/acdata_p...ta_a318_en.php
    Pozdrawiam G

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez b 737 Zobacz posta
    Da rade to jest wersja CJ o zwiększonym zasięgu, ale w London City jest krótki pas i uniemożliwia to start A318CJ z pełnymi zbiornikami paliwa więc musi lądować w SNN po paliwo.
    A przy okazji (jako "kompensacja" za to miedzylądowanie) jest w SNN dokonywana amerykanska odprawa graniczna.

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    To jest a 318 zapewne, o którym jakiś czas temu było na forum.
    Może podchodzić bodajże z kątem 5,5 zamiast standardowych 3,5. Chyba nic nie poknociłem.

  5. #5
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał Zobacz posta
    To jest a 318 zapewne, o którym jakiś czas temu było na forum.
    Może podchodzić bodajże z kątem 5,5 zamiast standardowych 3,5. Chyba nic nie poknociłem.
    Standardowa scieżka ma 3 stopnie. Ta na EGLC ma istotnie 5,5 stopnia. A318 używany przez BA wyposażony jest w możliwość wykonywania tzw. steep approach, co w praktyce przekłada się na podejścia ze ścieżką 4,5-5,5. Jest to dodatkowy system zarządzający takimi podejściem (m.in automatycznie wypuszcza i chowa część speedbrake'ów), wprowadzone są dodatkowe callouty (standby, standby, flare).
    Steep appraoch na a318 można wykonywać maks. w warunkach CATI z dwoma pracującymi silnikami.

    D.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    No właśnie. Dzięki wegi, to teraz już pewny jestem. Do steep approach, załoga nie musi mieć dodatkowych przeszkoleń?

  7. #7
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał Zobacz posta
    No właśnie. Dzięki wegi, to teraz już pewny jestem. Do steep approach, załoga nie musi mieć dodatkowych przeszkoleń?
    Z tego co mi wiadomo nie, natomiast Airbus zaleca szkolenie dla załóg mających takie podejścia wykonywać.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Aha dzięki wielkie

  9. #9
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał Zobacz posta
    No właśnie. Dzięki wegi, to teraz już pewny jestem. Do steep approach, załoga nie musi mieć dodatkowych przeszkoleń?
    Nie tyle steep ile konkretne lotnisko czyli władze nim zarządzające oraz/lub operator (linia lotnicza) mogą wymagać dodatkowych szkoleń czy dopuszczeń - takich lotnisk jest sporo. Np. kiedyś, zanim LOT zaczął latać do Stuttgartu przeszkalano wszystkich pilotów na symulatorze - ze względu na wzgórza na podejściu - taki był wymóg strony niemieckiej. Nie wiem, jak jest teraz...
    A propos ścieżki - w 320 jest niestety tak, że przy włączonym AP speedbraki wychylają się tylko do połowy, zaś w 319 czy 321 już całkowicie - nie mam dokumentacji do 318, ale podejrzewam, że jest podobnie.
    Dodam jeszcze, że ścieżka 5,5 nie jest największa - w Katmandu w podejściu nieprecyzyjnym jest to 6,3 stopnia ze względu na góry, a biorąc pod uwagę, że prawie zawsze wieje w plecy to jest wesoło Z osobistego doświadczenia milej wspominam tam lądowanie na... 330 niż 320! Powód? 330 spokojnie trzymała się w ścieżce na pełnych klapach, podwoziu i speebrake'ach, a w 320 z w/wym powodu bywało różnie!
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 14-01-2010 o 22:35
    Pozdrawiam!
    Piotr

  10. #10
    Awatar Złoty

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Dodam jeszcze, że ścieżka 5,5 nie jest największa - w Katmandu w podejściu nieprecyzyjnym jest to 6,3 stopnia ze względu na góry, a biorąc pod uwagę, że prawie zawsze wieje w plecy to jest wesoło Z osobistego doświadczenia milej wspominam tam lądowanie na... 330 niż 320! Powód? 330 spokojnie trzymała się w ścieżce na pełnych klapach, podwoziu i speebrake'ach, a w 320 z w/wym powodu bywało różnie!
    A mi pozostaje mieć nadzieję, że trafi mi się lot z Tobą Piotr jesienią tego roku, Qatar ma przyzwoitą cenę z LHR via DOH do KTM, QR350 jest na A330 właśnie. Sorry za mały OT ale podejście w KTM robi wrażenie również na paxach .

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Złoty Zobacz posta
    QR350 jest na A330 właśnie
    To zapomnij. Szukaj lotów na "siekierkach"

  12. #12

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    A przy okazji (jako "kompensacja" za to miedzylądowanie) jest w SNN dokonywana amerykanska odprawa graniczna.
    Natomiast w drodze powrotnej (JFK=>LCY) przelot jest bezpośredni.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •