Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie Jak kalkulowane są opłaty lotniskowe ?


    Polecamy

    Kto orientuje sie, jak wyglada sprawa oplat, ktore musi zaplacic przewoznik (i nie tylko - takze prywatni uzytkownicy samolotow) za wykonanie lotu z A do B? Biorac pod uwage ile tego wszystkiego jest (oplaty lotniskowe, paliwo, pozniej juz podczas lotu, wlot w strefy kontrolowane itp. itd.), potrafie sobie wyobrazic, ze jest to niezle przedsiewziecie logistyczne. Czy calosc konczy sie przyslaniem jednego rachunku czy wszystko placone jest osobno? Kto wystawia rachunki?

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    wysokosc oplat zalezy od lotniska. bardzoi czesto jest tak ze im wieksze lotnisko tym wieksze oplaty

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Faktury wystawia ten, kto świadczy daną usługę.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #4
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie

    Mozemy zrobic pelna liste "uslug"? Do glowy przychodza mi nastepujace rzeczy:

    - oplata postojowa
    - asysta follow me
    - podstawienie ruchomych schodkow
    - dotkniecie pasa (wyladowanie)
    - kontakt z ATC (oddzielnie CLR, DEL, TWR, APP, Radar ??)
    - zaladunek i rozladunek cargo/bagazu
    - ...

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie płacisz za kontakt z ATC, tylko za zapewnienie Ci bezpiecznego lotu.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie

    Pisze z pamieci, wiec moge sie mylic, ale gdzies (na tym forum?) widzialem post, w ktorym autor stwierdzil, ze przez wprowadzenie ograniczen w sprzedazy paliwa lotniczego, wielu pilotow skarzy sie, ze musza teraz ladowac na duzych lotniskach kontrolowanych i poprzez wlot w strefe lotniska (= kontakt z kontrola) powstaja dodatkowe koszty. Stad moje pytanie o oplaty za asyste kontroli.

  7. #7
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ale to zbyt daleko idący skrót myślowy. Opłata jest za zapewnienie służby ATC, a nie za kontakt z ATC.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez julek
    wysokosc oplat zalezy od lotniska. bardzoi czesto jest tak ze im wieksze lotnisko tym wieksze oplaty
    Tak samo im ciezszy samolot tym wieksze oplaty

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPST

    Domyślnie

    Im głośniejszy, tym opłata także większa.

  10. #10
    Awatar loresipsum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cicki
    Mozemy zrobic pelna liste "uslug"?
    zrobil sie maly balagan z oplatami wiec ja dodam, ze wysztkie oplaty dziela sie na 3 grupy - lotniskowe, nawigacyjne i infrastrukturalne.

    TUTAJ znajdziesz to co na nie sie sklada i od czego zaleza na EPWA i niektorych innych polskich lotniskach.

  11. #11
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Cicki
    asysta follow me
    Są jakieś rozliczenia po danym okresie czasu, czy płaci się z góry za jakiś okres? Bo przecież nie każdy korzysta z follow me.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •