Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie Kontrola proceduralna - narządzia kontrolera


    Polecamy

    Czy podczas prowadzenia kontroli proceduralnej, na zbliżaniu (np. przy jakimś regionalnym porcie lotniczym) używa się holder bay'ów z paskami, czy jeszcze jakichś innych urządzeń pomocniczych (systemów komputerowych, gdzie notuje się zgłaszane pozycje, celem zobrazowania itp) Jak to wygląda

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Pasek, długopis, radio, zegarek.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    I mapa, schemat przed oczami?

  4. #4
    Awatar dzikun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr [trzykoty] Zobacz posta
    I mapa, schemat przed oczami?
    No gdzieś tam mapa pod ręką jest. Ale najbardziej to w głowie po prostu.

  5. #5
    hacer090
    Goście

    Domyślnie

    Oczywiście radar i komputer.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hacer090 Zobacz posta
    komputer.
    Do czego i jak jest wykorzystywany na zbliżaniu proceduralnym?

  7. #7
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hacer090 Zobacz posta
    Oczywiście radar
    Radar jako dodatkowe źródło informacji (taki, za pośrednictwem którego nie można prowadzić separacji) to raczej wyjątek niż reguła na lotniskach z procedurą.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  8. #8
    hacer090
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hacer090 Zobacz posta
    No gdzieś tam mapa pod ręką jest. Ale najbardziej to w głowie po prostu
    Tak po np 100 h przed radarem wszystko się zapamiętuje i wydaje komendy automatycznie.

  9. #9
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Co Ty się tak z tym radarem uparłeś?
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  10. #10
    Awatar dzikun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Skoro już temat radaru się pojawił, to dodam od siebie, że radar w kontroli proceduralnej nie służy do niczego - ani nie można na jego podstawie stwierdzić pozycji statku powietrznego, ani wysokości, a przede wszystkim nie można ustalić czy między statkami powietrznymi jest separacja czy nie. Wszystko nadal musi się opierać na meldunkach pilotów (a czasem własnych obserwacjach zza okna).
    Ale z drugiej strony, jest tak, że pojawienie się podglądu radaru na proceduralnym zbliżaniu znacznie zmniejsza ilość gadania przez radio - kontroler pyta o meldunki, dopiero wtedy, kiedy wie, że już do czegoś mu się przydadzą (czyli separacja będzie)

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To ja może szerzej opowiem. Jeśli chodzi o latanie po krzakach, to zdecydowanie kontroler powinien mieć jako taki obraz tego, w którym kierunku od lotniska są jakie miejscowości bo to mu będzie zwyczajnie potrzebne (ja zanim w końcu kupiłem samochód jeździłem pociągami więc miałem łatwiej: do Zielonej to Buk, Opalenica, Nowy Tomyśl, Zbąszyń, Zbąszynek, do Piły - Szamotuły, Wronki, Krzyż, do Wrocławia - Kościan, Leszno Rawicz, do Ostrowa Wlkp - Środa Wlkp, Jarocin, Pleszew itd - do dziś pamiętam ). Punkty nawigacyjne to niestety trzeba znać na pamięć i tu nie ma przebacz, mapka się przyda, ale obraz sytuacji trzeba mieć w głowie - co zresztą wbrew pozorom nie jest wcale takie trudne. W sumie to jest prosta praca.
    Dzikun powyżej ma 100% racji: podgląd radaru jest po to, żeby było wiadomo KIEDY o co zapytać.

    Trochę urządzeń elektronicznych na każdej wieży jest Babimostu nie wyłączając, ale pytanie było, jak dobrze zrozumiałem, o to co niezbędne do zapewnienia kontroli.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    do Piły - Szamotuły, Wronki, Krzyż
    Chyba do Szczecina

  13. #13
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    A racja, ani dawno pociągiem nie jechałem ani już na wieży nie pracuję
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •