Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie Kontrola proceduralna - narządzia kontrolera


    Polecamy

    Czy podczas prowadzenia kontroli proceduralnej, na zbliżaniu (np. przy jakimś regionalnym porcie lotniczym) używa się holder bay'ów z paskami, czy jeszcze jakichś innych urządzeń pomocniczych (systemów komputerowych, gdzie notuje się zgłaszane pozycje, celem zobrazowania itp) Jak to wygląda

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Pasek, długopis, radio, zegarek.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    I mapa, schemat przed oczami?

  4. #4
    Awatar dzikun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr [trzykoty] Zobacz posta
    I mapa, schemat przed oczami?
    No gdzieś tam mapa pod ręką jest. Ale najbardziej to w głowie po prostu.

  5. #5
    hacer090
    Goście

    Domyślnie

    Oczywiście radar i komputer.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hacer090 Zobacz posta
    komputer.
    Do czego i jak jest wykorzystywany na zbliżaniu proceduralnym?

  7. #7
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hacer090 Zobacz posta
    Oczywiście radar
    Radar jako dodatkowe źródło informacji (taki, za pośrednictwem którego nie można prowadzić separacji) to raczej wyjątek niż reguła na lotniskach z procedurą.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  8. #8
    hacer090
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hacer090 Zobacz posta
    No gdzieś tam mapa pod ręką jest. Ale najbardziej to w głowie po prostu
    Tak po np 100 h przed radarem wszystko się zapamiętuje i wydaje komendy automatycznie.

  9. #9
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Co Ty się tak z tym radarem uparłeś?
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  10. #10
    Awatar dzikun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Skoro już temat radaru się pojawił, to dodam od siebie, że radar w kontroli proceduralnej nie służy do niczego - ani nie można na jego podstawie stwierdzić pozycji statku powietrznego, ani wysokości, a przede wszystkim nie można ustalić czy między statkami powietrznymi jest separacja czy nie. Wszystko nadal musi się opierać na meldunkach pilotów (a czasem własnych obserwacjach zza okna).
    Ale z drugiej strony, jest tak, że pojawienie się podglądu radaru na proceduralnym zbliżaniu znacznie zmniejsza ilość gadania przez radio - kontroler pyta o meldunki, dopiero wtedy, kiedy wie, że już do czegoś mu się przydadzą (czyli separacja będzie)

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To ja może szerzej opowiem. Jeśli chodzi o latanie po krzakach, to zdecydowanie kontroler powinien mieć jako taki obraz tego, w którym kierunku od lotniska są jakie miejscowości bo to mu będzie zwyczajnie potrzebne (ja zanim w końcu kupiłem samochód jeździłem pociągami więc miałem łatwiej: do Zielonej to Buk, Opalenica, Nowy Tomyśl, Zbąszyń, Zbąszynek, do Piły - Szamotuły, Wronki, Krzyż, do Wrocławia - Kościan, Leszno Rawicz, do Ostrowa Wlkp - Środa Wlkp, Jarocin, Pleszew itd - do dziś pamiętam ). Punkty nawigacyjne to niestety trzeba znać na pamięć i tu nie ma przebacz, mapka się przyda, ale obraz sytuacji trzeba mieć w głowie - co zresztą wbrew pozorom nie jest wcale takie trudne. W sumie to jest prosta praca.
    Dzikun powyżej ma 100% racji: podgląd radaru jest po to, żeby było wiadomo KIEDY o co zapytać.

    Trochę urządzeń elektronicznych na każdej wieży jest Babimostu nie wyłączając, ale pytanie było, jak dobrze zrozumiałem, o to co niezbędne do zapewnienia kontroli.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    do Piły - Szamotuły, Wronki, Krzyż
    Chyba do Szczecina

  13. #13
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    A racja, ani dawno pociągiem nie jechałem ani już na wieży nie pracuję
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •