Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Jak najtaniej uzyskać status StarSilver/Star Gold?


    Polecamy

    Zgodnie z sugestiami otwieramy wątek o tym, jak najtaniej uzyskać status Silver/Gold w ramach sojuszu Star Alliance.

    Z tego, co udało mi się wyszukać zdecydowanie najkorzystniejsze warunki ma Turkish w programie Miles and Smiles i Asiana:

    Do uzyskania statusu Silver w TK:
    Classic card holders need to reach 25.000 Status Miles within 12 consecutive months in order to qualify for Classic Plus Membership.

    Classic Plus Card is valid for 2 years.

    In order to take the advantages of Classic Plus card, the membership number should be indicated during reservation and the Classic Plus card must be presented at time of check-in

    Do odnowienia:

    In order to re-qualify for Classic Plus membership, a Classic card holder needs to collect 17.000 Status Miles either within the first year or 35.000 Status Miles within 2 years of the Classic Plus membership. Otherwise, the membership status will be renewed as "Classic".
    Do uzyskania statusu Gold w TK:
    Classic Plus card holders need to reach 40.000 Status Miles within 12 consecutive months in order to qualify for Elite Membership and Elite Card order is given automatically to the address that is registered in our systems. Elite Card is valid for 2 years.


    Odnowienie:

    In order to re-qualify for Elite membership , Members residing in Turkey need to collect 30.000 Status Miles either within the first year or 45.000 Status Miles within 2 years of the Elite membership.
    Members residing out of Turkey need to collect 25.000 Status Miles either within the first year or 37.500 Status Miles within 2 years of the Elite membership. Otherwise, the membership status will be renewed as "Classic Plus".

    Membership Benefits - TK | Turkish Airlines | International

    Zasady Asiany są tutaj:
    Policy & Benefits- Asiana Airlines

    Tak więc zdają się te programy być rozsądną alternatywą dla Miles&More
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Myślę, że w wątku tym należy dodać, że dzięki najnowszej promocji M&M w tym roku do uzyskania statusu Frequent Traveller wystarczy odbyć jedynie 30 lotów za które naliczane są punkty.

    Miles & More - Miles & More: Status Frequent Traveller za 30 zrealizowanych przelotów

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Z tego, co udało mi się wyszukać zdecydowanie najkorzystniejsze warunki ma Turkish w programie Miles and Smiles i Asiana:
    Ciekawe spostrzeżenie, choć na pierwszy rzut oka z tym "zdecydowaniem" to bym uważał . Spojrzałem na Miles and Smiles i co widzę:
    Przelot IST-WAW - 858 mil w Economy, w Biznes - 1287 lub 1716 (dla Elite).

    Zatem podróżując w Y zbieramy więcej mil w M&M, i to dużo (1250). A jeśli jesteśmy FT lub wyżej, to różnica jest jeszcze większa: w Y za przelot na tej trasie jest ponad 1500 mil, w M - ponad 900, TK nie przyznaje extra mil pasażerom statusowym w Economy!. W Biznesie to samo: 2000 dla niestatusowych, 2500 dla statusowych, choć tu przynajmniej statusowi mają więcej.

    Wydaje mi się, że gdzieś na stronach znalazłem też zapisy o klasach rezerwacyjnych i naliczaniu mil w zależności od nich, ale nie mogę znaleźć tej tabeli


    Aha, na forum flyertalk jest sporo informacji na temat mileage runs
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  4. #4
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mastah Zobacz posta
    Wydaje mi się, że gdzieś na stronach znalazłem też zapisy o klasach rezerwacyjnych i naliczaniu mil w zależności od nich, ale nie mogę znaleźć tej tabeli Click here to enlarge
    Partners - TK | Turkish Airlines | International

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    W bmi Diamond Club trzeba 16.000 na Silver, zaś 38.000 na Gold zebranych w ciągu roku.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mastah Zobacz posta
    Ciekawe spostrzeżenie, choć na pierwszy rzut oka z tym "zdecydowaniem" to bym uważał . Spojrzałem na Miles and Smiles i co widzę:
    Przelot IST-WAW - 858 mil w Economy, w Biznes - 1287 lub 1716 (dla Elite).

    Zatem podróżując w Y zbieramy więcej mil w M&M, i to dużo (1250). A jeśli jesteśmy FT lub wyżej, to różnica jest jeszcze większa: w Y za przelot na tej trasie jest ponad 1500 mil, w M - ponad 900, TK nie przyznaje extra mil pasażerom statusowym w Economy!. W Biznesie to samo: 2000 dla niestatusowych, 2500 dla statusowych, choć tu przynajmniej statusowi mają więcej.
    1250 mil jest za B i Y, a to umówmy się nie są taryfy, w których dzisiaj ktokolwiek lata jednak najbardziej popularne są taryfy za 750 mil za segment w Europie
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    W Aeroplan Air Canada na Golda trzeba 35,000 mil.
    To achieve Air Canada Elite status, earn 35,000 Air Canada Status Miles or 50 Air Canada Status Flight Segments .
    Na Silver 25,000 mil.
    To achieve Air Canada Prestige status, earn 25,000 Air Canada Status Miles or 25 Air Canada Status Flight Segments.

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Wymienianie ile mil trzeba na Silvera i Golda nie na najmniejszego znaczenia, gdyż najważniejsze jest ile mil dostaje się za konkretne taryfy, aby dojść do tych wymarzonych poziomów na Silvera czy Golda. Co z tego, że Aeroplan czy Miles&Smiles wymagają mało mil, jak się może okazać, że naliczanie mil za najniższe taryfy jest marne, lub żadne, a do tego wiele programów nie ma minimalnej liczby mil za odcinek liczący do, powiedzmy, 600 mil, tylko nalicza aktualnie przeleciana ilość mil (czego przykładem niechaj będą KrisFlyer SQ, czy programy linii amerykańskich, jak i Miles&Smiles TK). I za rejsy po Europie dostajemy tyle, ile się przeleciało, a nie stałą ilość, jak w M&M dostaje się 125 czy 750 mil niezależnie od tego, czy leciało się z Warszawy do Łodzi, czy z Warszawy do Frankfurtu. Tak więc może program wymagać mało mil na Silvera?Golda, ale tak naprawdę trudno te pułapy osiągnąć.

  9. #9
    fly
    fly jest nieaktywny
    Awatar fly

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez HUMBAK Zobacz posta
    Co z tego, że Aeroplan czy Miles&Smiles wymagają mało mil, jak się może okazać, że naliczanie mil za najniższe taryfy jest marne, lub żadne, a do tego wiele programów nie ma minimalnej liczby mil za odcinek liczący do, powiedzmy, 600 mil, tylko nalicza aktualnie przeleciana ilość mil (czego przykładem niechaj będą KrisFlyer SQ, czy programy linii amerykańskich, jak i Miles&Smiles TK).
    Akurat w przypadku Miles&Smiles, są minima milowe dla wielu partnerów w tym dla LO, LH, OS, LX i oczywiście dla TK, nie ma na przykład na MS (co dla mnie jest trochę niekorzystne). W LO minimum milowe to 500nm, ale rzeczywiście są klasy w których mile nie są naliczane.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •