Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie "Bumpy landing" a speedbrake


    Polecamy

    Jak to jest, kiedy po pierwszym przyziemieniu, samolot odbije się od pasa. Otworzą się speedbrake'i i ground spoiler'y, jaki jest warunek do ich automatycznego otwarcia? Czy się je powinno ręcznie otwierać?

  2. #2
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Różna logika jest w różnych samolotach. Na a320 do wysunięcia pełnych gnd spoilers (pomijam częściowe wysunięcie po jednej stronie) potrzebny jest nacisk na całe główne podwozie i przepustnice na idle lub w okolicach idle. Ale inaczej już to wygląda np. na 737.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    (...)do wysunięcia pełnych gnd spoilers (pomijam częściowe wysunięcie po jednej stronie)(..)
    A kiedy używa się ich tylko po jednej stronie, jak to działa?

  4. #4
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Ground spoilers wysuwaja sie czesciowo (10 stopni) kiedy revers jest wlaczony na co najmniej jednym silniku (druga przepustnica na "idle") i na jednym z amortyzatorów podwozia głównego jest nacisk (albo na prawym, albo na lewym).
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  5. #5
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Oj wegi -namieszałeś koledze... NIE MA asymetrycznie wychylanych ground spojlerów! Zresztą - ground spojlery to zazwyczaj TE SAME speedbrake'i - wypuszczane są dźwignią z kokpitu, stosowane do hamowania aerodynamicznego. Różnice: aktywowane j.w. napisał wegi, często O WIĘKSZY KĄT niż speedbrake'i (zwane też czasem - flight s.b. lub spoilers), często - jako że jest ich kilka na jednym skrzydle - na ziemi działają także te położone najbliżej kadłuba - tych w locie sie nie używa. Tak - system robi to automatycznie, transparentnie dla pilota.
    Asymetrycznie wychylane są spojlery (flight spoilers) - wspomagają sterowanie poprzeczne samolotu.
    Edit: po katastrofie w Sao Paulo zaleca się włączenie OBU rewersów, nawet przy jednym niesprawnym...
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 17-02-2010 o 22:35
    Pozdrawiam!
    Piotr

  6. #6
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Fakt - namieszałem. GND SPLRs przy częściowym wysunięciu, Wysuwają się częściowo ale symetrycznie. Nie wiem skąd mi się te niesymetryczne wzięło
    Dzięki.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Asymetrycznie wychylane są spojlery (flight spoilers) - wspomagają sterowanie poprzeczne samolotu.
    Czy one się asymetrycznie automatycznie wychylają przy przyziemieniu jedną stroną? Po stronie koła, na której jest już nacisk?

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    109

    Domyślnie


    Polecamy

    bedrzich pisał o FLIGHT SPILERS, a nie GROUND SPOILERS, upraszczając asymetrycznie wychyla się w czasie lotu, a nie przy lądowaniu

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •