Straszna bujda.
Gdzieś to słyszał?
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Przy kolowaniu na ziemi .. nie w powietrzu.Zamieszczone przez S.W.A.T
Takie rzeczy trenuje sie w symulatorach. Nikt umyslnie nie wylaczy silnika w takim ATR zeby cwiczyc sytuacje awaryjneZamieszczone przez S.W.A.T
Jakbys naprawde chcial zaoszczedzic paliwo w ATR w powietrzu to bys nigdy nie wylaczyl jednego silnika. Wylaczenie silnika powoduje asymetryczny ciag ktory trzeba kompensowac co zabiera dodatkowa energie. Duzo lepiej jest zmniejszyc moc obu silnikow jednakowo - symetrycznie. Lot z jednym silnikiem bylby wrecz duzo gorszym rozwiazaniem z punktu widzenia i zuzycia paliwa i zuzycia sinika.
Dodatek: Z jednym silnikiem pulap takiego ATR gwaltownie maleje co znaczy ze musi leciec na nizszej wyskosci gdzie bedzie zuzywac dodatkowo wiecej paliwa. Chyba nonsens takiej sytuacji jest oczywisty.
Zgadzam sie ze takie rzeczy trenuje sie wylacznie w symulatorach. Nikt umyslnie nie wylacza silnikow w powietrzu, najwyzej daje je na "idle" power.
Na mi-2'kach wyłączają silnik(i) i lądują bez, bo simow nie mają.Zamieszczone przez saturn5
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Widziałem na jakimś zdjęciu lot treningowy załogi Embraera LOTu z mocą jednego silnika na poziomie idle - jak napisał saturn. O wyłączaniu silnika w lotach treningowych nikt nie myśli, a co dopiero, gdy ma na pokładzie ze stu pasażerów.
http://lotnictwo.net/foto.php?id=127050
Chodzi ci o to podejście na EPGD?
Nie jestem w stanie w 100% odpowiedzieć, czy to było dokładnie to zdjęcie, ale na pewno o to mi chodzi.Zamieszczone przez kondziu
Ja wiem ze wikipedia nie jest idealnym zrodlem ale cytuje:
"The ATR aircraft do not have an Auxiliary Power Unit (APU), but have a propeller brake (referred to as "Hotel Mode") that stops the propeller on the #2 (right) engine, allowing the turbine to run and provide air and power to the aircraft without the propeller spinning. This eliminates the need for the added weight and expense of an APU.[10] Engines are periodically switched during maintenance to ensure equal wear."
W skrocie:
ATRy nie maja APU ale maja hamulec smigla ktory zatrzymuje obroty smigla na drugim silniku pozwalajac turbinie dostarczac powietrze i energie do samolotu. Eliminuje to koniecznosc instalowania APU w samolocie w celu zmniejszenia wagi i wydatkow. Silniki sa zamieniane miejscami zeby rowno sie zuzywaly.
Tak, zgadza sie, tylko co to ma wspolnego z tematemZamieszczone przez fuutott
Dla laika zatrzymanie smigla = wylaczenie silnika.
EDIT:
Hmm dobrze ze to to forum prostych pytan, chyba juz rozumiem saturn.
Smiglo wylaczane jest na ziemi zeby nie bylo niepotrzebnego ciagu.
W czasie lotu obracajace sie smiglo raczej by w niczym nie przeszkadzalo
Kilka razy widziałem na EPPO pare lat temu lądowania ATR na jednym śmigle (celowo piszę śmigle bo czy drugi silnik był wyłączony czy miał tylko śmigło odłączone to nie wiem). Operacji tych wykonał kilka w przeciągu dwóch godzin. Również wówczas widziałem start z jednym kręcącym się śmigłem.
Zakładki