Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Jak pracują silniki podczas lotu ?


    Polecamy

    Czytałem ,że podobno piloci pasażerskich samolotów podczas lotu wyłączają jeden z silników ,aby zapobiec przegrzaniu ,potem to samo z drugim.Czy to może być prawda ?

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Straszna bujda.

  3. #3
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Gdzieś to słyszał?
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  4. #4
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    to w ATRach (CZASAMI) wylaczaja z prostych celow... zaoszczędzenie paliwa

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    to w ATRach (CZASAMI) wylaczaja z prostych celow... zaoszczędzenie paliwa
    Przy kolowaniu na ziemi .. nie w powietrzu.

  6. #6
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    zgadza sie, aczkolwiek widzialem i slyszalem jak ladowal na 1, byc moze byl to lot treningowy.

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    zgadza sie, aczkolwiek widzialem i slyszalem jak ladowal na 1, byc moze byl to lot treningowy.
    Raczej sie zepsul

  8. #8
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Nie slyszalem zeby zglaszal awarie. Powiedzial, ze bedzie ladowanie na wyl.

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    Nie slyszalem zeby zglaszal awarie. Powiedzial, ze bedzie ladowanie na wyl.
    Takie rzeczy trenuje sie w symulatorach. Nikt umyslnie nie wylaczy silnika w takim ATR zeby cwiczyc sytuacje awaryjne

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Jakbys naprawde chcial zaoszczedzic paliwo w ATR w powietrzu to bys nigdy nie wylaczyl jednego silnika. Wylaczenie silnika powoduje asymetryczny ciag ktory trzeba kompensowac co zabiera dodatkowa energie. Duzo lepiej jest zmniejszyc moc obu silnikow jednakowo - symetrycznie. Lot z jednym silnikiem bylby wrecz duzo gorszym rozwiazaniem z punktu widzenia i zuzycia paliwa i zuzycia sinika.

    Dodatek: Z jednym silnikiem pulap takiego ATR gwaltownie maleje co znaczy ze musi leciec na nizszej wyskosci gdzie bedzie zuzywac dodatkowo wiecej paliwa. Chyba nonsens takiej sytuacji jest oczywisty.

    Zgadzam sie ze takie rzeczy trenuje sie wylacznie w symulatorach. Nikt umyslnie nie wylacza silnikow w powietrzu, najwyzej daje je na "idle" power.

  11. #11
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Jakbys naprawde chcial zaoszczedzic paliwo w ATR w powietrzu to bys nigdy nie wylaczyl jednego silnika. Wylaczenie silnika powoduje asymetryczny ciag ktory trzeba kompensowac co zabiera dodatkowa energie. Duzo lepiej jest zmniejszyc moc obu silnikow jednakowo - symetrycznie. Lot z jednym silnikiem bylby wrecz duzo gorszym rozwiazaniem z punktu widzenia i zuzycia paliwa i zuzycia sinika.

    Dodatek: Z jednym silnikiem pulap takiego ATR gwaltownie maleje co znaczy ze musi leciec na nizszej wyskosci gdzie bedzie zuzywac dodatkowo wiecej paliwa. Chyba nonsens takiej sytuacji jest oczywisty.

    Zgadzam sie ze takie rzeczy trenuje sie wylacznie w symulatorach. Nikt umyslnie nie wylacza silnikow w powietrzu, najwyzej daje je na "idle" power.
    Na mi-2'kach wyłączają silnik(i) i lądują bez, bo simow nie mają.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPST

    Domyślnie

    Widziałem na jakimś zdjęciu lot treningowy załogi Embraera LOTu z mocą jednego silnika na poziomie idle - jak napisał saturn. O wyłączaniu silnika w lotach treningowych nikt nie myśli, a co dopiero, gdy ma na pokładzie ze stu pasażerów.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    http://lotnictwo.net/foto.php?id=127050

    Chodzi ci o to podejście na EPGD?

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPST

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kondziu
    http://lotnictwo.net/foto.php?id=127050

    Chodzi ci o to podejście na EPGD?
    Nie jestem w stanie w 100% odpowiedzieć, czy to było dokładnie to zdjęcie, ale na pewno o to mi chodzi.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    egbb

    Domyślnie

    Ja wiem ze wikipedia nie jest idealnym zrodlem ale cytuje:

    "The ATR aircraft do not have an Auxiliary Power Unit (APU), but have a propeller brake (referred to as "Hotel Mode") that stops the propeller on the #2 (right) engine, allowing the turbine to run and provide air and power to the aircraft without the propeller spinning. This eliminates the need for the added weight and expense of an APU.[10] Engines are periodically switched during maintenance to ensure equal wear."

    W skrocie:
    ATRy nie maja APU ale maja hamulec smigla ktory zatrzymuje obroty smigla na drugim silniku pozwalajac turbinie dostarczac powietrze i energie do samolotu. Eliminuje to koniecznosc instalowania APU w samolocie w celu zmniejszenia wagi i wydatkow. Silniki sa zamieniane miejscami zeby rowno sie zuzywaly.

  16. #16
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fuutott
    ATRy nie maja APU ale maja hamulec smigla ktory zatrzymuje obroty smigla na drugim silniku pozwalajac turbinie dostarczac powietrze i energie do samolotu. Eliminuje to koniecznosc instalowania APU w samolocie w celu zmniejszenia wagi i wydatkow. Silniki sa zamieniane miejscami zeby rowno sie zuzywaly.
    Tak, zgadza sie, tylko co to ma wspolnego z tematem

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    egbb

    Domyślnie

    Dla laika zatrzymanie smigla = wylaczenie silnika.
    EDIT:

    Hmm dobrze ze to to forum prostych pytan, chyba juz rozumiem saturn.
    Smiglo wylaczane jest na ziemi zeby nie bylo niepotrzebnego ciagu.
    W czasie lotu obracajace sie smiglo raczej by w niczym nie przeszkadzalo

  18. #18
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie


    Polecamy

    Kilka razy widziałem na EPPO pare lat temu lądowania ATR na jednym śmigle (celowo piszę śmigle bo czy drugi silnik był wyłączony czy miał tylko śmigło odłączone to nie wiem). Operacji tych wykonał kilka w przeciągu dwóch godzin. Również wówczas widziałem start z jednym kręcącym się śmigłem.



Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •