Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31

Wątek: MOD LVL CHG

  1. #1
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Question MOD LVL CHG


    Polecamy

    Witam wszystkich! Mam pytanko. Do czego służy mod na autopilocie o nazwie LVL CHG. Czy to jest jakiś mod inteligentnego sterowania prędkością? Do czego się go używa?

  2. #2
    Awatar BABr

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Witam wszystkich! Mam pytanko. Do czego służy mod na autopilocie o nazwie LVL CHG. Czy to jest jakiś mod inteligentnego sterowania prędkością? Do czego się go używa?
    LVL CHG = level change, przy założeniu, że utrzymujemy stałą prędkość
    Serdecznie pozdrawiam, Bartek

    Synta czy MAK, MAK czy MTO, MTO czy Synta? Na razie MTO, ale się rozwinę!

  3. #3
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    a do czego on służy i dlaczego w manualach do 737 piszą, że ten mod służy do zmiany prędkości, czy coś takiego.

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    LVL CHG sluzy do zmiany wysokosci. Jest to wygodny mod jak naprzyklad masz przejsc z FL350 na FL370, itp. Na panelu MCP ustawiasz wybrana szybkosc.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 28-02-2010 o 20:00

  5. #5
    Awatar BABr

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    [QUOTE=PAWW;406726] mod służy do zmiany prędkości, czy coś takiego.[/QUOTE]

    Może doczytaj, wtedy nie będziesz musiał pisać takich rzeczy.
    Serdecznie pozdrawiam, Bartek

    Synta czy MAK, MAK czy MTO, MTO czy Synta? Na razie MTO, ale się rozwinę!

  6. #6
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    to znaczy, że wtedy mod LVL CHG używamy razem z VERT. SPEED? A dlaczego, żeby przejśc np. z FL350 na FL360 używamy tego właśnie modu, a nie po prostu SPEED?

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    LVL CHG używamy razem z VERT. SPEED
    Nie myl V/S z LVL CHG, dwa rozne mody.
    SPEED (SPD) jest znowu czym zupelnie innym, jest modem A/T (autothrottle).
    Przeczytaj gdzies o tym spokojnie krok po kroku bo masz totalny groch z kapusta.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 28-02-2010 o 23:02

  8. #8
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    LVL CHG służy do zmiany wysokości przy założeniu UTRZYMANIA ŻĄDANEJ PRĘDKOŚĆI (a ta z kolei może być utrzymywana przez a/t lub ręcznie). Dlatego to z jaką prędkością pionową będzie się poruszał samolot będzie zależało od prędkości lateralnej. Tryb wygodny, gdy np. chce się zniżać z zadaną prędkością (np. ograniczenie ze strony ATC).
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    a nie po prostu SPEED?
    Szybkosc sama w sobie nic nie ma wspolnego ze zmiana wysokosci lotu.

  10. #10
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    w takim razie tryb LVL CHG zastępuje mod vert. speed?

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    tak, jest to inny sposob osiagniecia tego samego celu.

  12. #12
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    i wtedy po uaktywnieniu tego modu co ustawiamy w okienku IAS/MACH, prędkość z jaką będziemy się wznosić w przypadku zmiany np. z FL390 do FL410, czy ile stóp na minutę mamy się wznosic, tak jak to jest w modzie vert. speed?

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    W okienku IAS/MACH ustawiasz oczywiscie szybkosc samolotu (pozioma szybkosc). W modzie LVL CHG nie masz bezposredniej kontroli nad szybkoscia pionowa.

  14. #14
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    a więc jak w LVL CHG kontrolujesz prędkość pionową?

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Jak ustawisz mniejsza (pozioma) szybkosc samolotu to dostaniesz wieksza szybkosc pionowa i na odwrot. Prawa fizyki.

  16. #16
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    ale jak załączymy LVL CHG z autopilotem, to skąd autopilot będzie wiedział z jaką prędkością pionową się wznosić, skoro LVL CHG nie można używać z vert.speed?

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    ale jak załączymy LVL CHG z autopilotem, to skąd autopilot będzie wiedział z jaką prędkością pionową się wznosić,
    a dlaczego autopilot ma to WIEDZIEC? W tym modzie utrzymywana jest szbkosc pozioma, rola A/P polega na utrzymywaniu nosa samolotu pod takim katem aby szybkosc pozioma byla taka jak wybrana. Jest tego matematyczna przyczyna - w rownaniu z dwoma niewiadomymi (szybkosc pozioma/pionowa, (bo moc jest ustalona na CLB lub IDLE)) tylko jedna mozesz wybrac a druga dostajesz ...

  18. #18
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    (...)utrzymywana jest szbkosc pozioma(...)
    Nie szybkość pozioma, tylko prędkość postępowa. Ta prędkość jest wypadkową prędkości poziomej i pionowej.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, Win7, P3D v4.5. EOS 500D+C 15-85 IS USM+C 50 1.8 STM]

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    Nie szybkość pozioma, tylko prędkość postępowa.
    Oczywiscie masz racje, chcialem uzyc jak najprostszego jezyka w swoim tlumaczeniu - moze troche przesadzilem. Oczywiscie chodzi o KIAS.

  20. #20
    Awatar tango

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie Flight Level Change


    Polecamy

    1. MOD FLCH jest modem w którym zapewnione jest utrzymywanie prędkości Target Speed (IAS/Mach), takiej jaką sobie ustawimy na Guidance Panel'u.
    2. Prędkość utrzymywana jest na zasadzie Speed On Elevator, czyli wychylenie steru wysokości reguluje tak wznoszenie lub opadanie, żeby zachowana była prędkość Target Speed.
    3. W samolotach z Autothrottl'em na wznoszeniu moc jest maksymalna dla danych warunków wybranych w FMC, a na zniżaniu jest to Idle. Z tego wynika, że prędkości pionowe są maksymalne dla danych warunków mocy.
    4. Dla samolotów bez autothrottl'a jedyna różnica to taka, że pilot pilnuje ustawień mocy.
    5. Jest to najbezpieczniejszy mod zmiany wysokości zalecany dla wszystkich statków powietrznych realizujących powyższą filozofię sterowania. Szczególnie gdy napotkamy warunki oblodzenia na wznoszeniu, to w skrajnym wypadku samolot będzie się zniżał, ale nie zmniejszy nam prędkości Target Speed.
    Pozdrawiam serdecznie,

    tango

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •