Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 32
  1. #1
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie Czy samoloty cywilne mogą lądować na DOL?


    Polecamy

    A propos DOLi w "Lotnictwie wojskowym" czy jeśli samolot cywilny (obojętnie jaki) musi awaryjnie lądować,czy może to zrobić na DOLu (po uprzednim zatrzymaniu ruchu samochodowego)
    Zakładam że w promieniu możliwośći dalszego lotu uszkodzonej maszyny nie ma odpowiedniego lotniska.


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mając do wyboru rozbicie się albo lądowanie na czymś gładkim, długim i płaskim załoga wybierze zapewne lądowanie.
    Zadaj sobie tylko pytanie, w jaki sposób w czasie kilku minut opróżnić publiczną drogę i zamknąc wjazd na nią.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    No fakt a jak samolot jest w takim stanie by krążyć w kółko przez pół godziny zanim służby zamkną drogę lub zgłosi konieczność awaryjnego lądowania na tyle wcześnie żeby zdążono to zrobić to na pewno jest w stanie wylądować na normalnym lotnisku


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  4. #4
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Opróżnienie, jakiejkolwiek w zasadzie, drogi publicznej będzie trwało niewiele dłużej niż czas jaki potrzebny jest na dojazd tam odpowiednich służb, wojska czy policji.
    Pomijając sytuację gdy idzie tam pielgrzymka lub jest korek
    Podejrzewam, że każdy pilot, nie mając innego wyboru, będzie próbował lądować nawet w kartoflisku.

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    OK, opróżnij autostradę A2 między Wrześnią a Koninem. Czas start.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie znam miejsca, ale dlaczego według Ciebie przedstawia to aż taką trudność?

  7. #7
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Bo mamy do czynienia z deficytem czasu.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #8
    Awatar bartolomic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    No fakt a jak samolot jest w takim stanie by krążyć w kółko przez pół godziny zanim służby zamkną drogę lub zgłosi konieczność awaryjnego lądowania na tyle wcześnie żeby zdążono to zrobić to na pewno jest w stanie wylądować na normalnym lotnisku
    skoro może tyle krążyć, to doleci na inne lotnisko

  9. #9
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To oczywiste, że w polskich warunkach jest bardzo mało prawdopodobne, żeby pilot w sytuacji awaryjnej chciał właśnie akurat lądować na DOL-u. Nie zmienia to jednak faktu, że taki odcinek można "oczyscić" względnie szybko. Jednak raczej na pewno nie w czasie jaki potrzebowałby samolotot na dolot do jakiegoś innego lotniska w okolicy.

    A tak w ogóle to myślę, że kierowcy sprawnie oczyścili by DOL, jakby zobaczyli przed sobą albo we "wsteku" takiego podchodzącego do lądowania 767.

  10. #10
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Przemawia przez Ciebie zbyt duży optymizm albo nie prowadzisz samochodu.
    Mało kto używa na drodze lusterek, poza tym gdzie miałby zjechać na autostradzie?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #11
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartolomic
    skoro może tyle krążyć, to doleci na inne lotnisko
    To samo napisałem (i nawet to zacytowałeś) tylko w bardziej złożonej formie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Mało kto używa na drodze lusterek,


    Cytat Zamieszczone przez Atco
    poza tym gdzie miałby zjechać na autostradzie?
    Myślę że każdy wolałby poturbować sie o krzaki aniżeli zostać zmiażdżony samolotem i potem ewentualnie spłonąć pod nim


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  12. #12
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Gdzie na autostradzie są krzaki? Masz barierki a za nimi rów.

    Przejedź się A2 lewym pasem i policz, ile razy na odcinku 100km kierowca na prawym wskoczy Ci przed maskę bo mu się nie chce używać lusterek.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  13. #13
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Gdzie na autostradzie są krzaki? Masz barierki a za nimi rów.
    W przypadku kliniskowego DOLu są drzewa 8)
    Na pozostałych autostradach faktycznie są barierki

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Przejedź się A2 lewym pasem i policz, ile razy na odcinku 100km kierowca na prawym wskoczy Ci przed maskę bo mu się nie chce używać lusterek.
    Może Wasze poznańskie nawyki sa inne ale w Szczecinie (i na autostradzie) zazwyczaj używa się lusterek


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  14. #14
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Celują w tym tirowcy i kierowcy z W i E na początku.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPST

    Domyślnie

    Jeśli nie ma żadnego innego wyjścia (wykluczony lot szybowy do lotniska, wykluczone lądowanie w jakimkolwiek innym bezpiecznym miejscu), pilot powinien zastosować brutalną zasadę. Czyli... lepiej zabić kilku na autostradzie, mogąc uratować setki na pokładzie. Wtedy rzeczywiście nie ma już zazwyczaj czasu na oczyszczanie dróg i ich zamykanie.

  16. #16
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ogranicz telewizję.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPST

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Ogranicz telewizję.
    Z kilku godzin miesięcznie? Nie mam z czego, szanowny kolego.

    Ogólnie cały ten temat brzmi fantastycznie, odpowiedzi tak samo, ale w sytuacjach awaryjnych stosuje się każdy możliwy sposób, aby uratować życie chociaż jednej osoby.

  18. #18
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Twój pomysł z zabijaniem wycieczek szkolnych w celu potencjalnego ratowania życia jest, krótko mówiąc, bzdurą.
    Na szczęście to jedynie Twoje przypuszczenia. Ani to stan wyższej konieczności, ani jakakolwiek inna sytuacja przewidziana przepisami prawa.
    Gdyby pilot po takim wybryku ocalał czekałoby go oskarżenie o zabójstwo.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  19. #19
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    No zawsze można luknąć na co się spada,jak jest korek autokarów to lepiej władować się w las,jak kilka ciężarówek to próbować lądować


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  20. #20
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    OK, opróżnij autostradę A2 między Wrześnią a Koninem. Czas start.
    A mosty? A latarnie? A oznakowanie? Przecież próba lądowania np. na A4 skończyłaby
    się obcięciem skrzydeł

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •