Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie Przewóz silnika spalinowego 30 cm na trasie STN-KUL


    Polecamy

    Witam,

    Wybieram się z AirAsia z STN do Kuala Lumpur w tym roku i muszę przewieść w bagażu odprawianym mały silnik spalinowy (ok 30 cm sześć, taki jak od kosiarki).

    Dzwoniłem na infolinię AirAsia i powiedzieli mi że nie ma problemu, ale jeśli ktokolwiek z was kiedyś do nich dzwonił, to sam wie jaka jest z nimi rozmowa (nie wiem czy mnie zrozumieli).

    Moje pytanie brzmi : Czy w/g międzynarodowych wytycznych przewóz takiego silnika jest zakazany w bagażu odprawianym.

    Pytam bo, np. w Ryanair mają napisane, że nie można przewozić w żadnym bagażu. Dzięki za pomoc

  2. #2
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Kolega przywiózł z US w walizce silnik do motorówki (łódki powiedzmy), tyle że nie wiem czy spalinowy czy elektryczny - mogę się dopytać...
    KZ

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    109

    Domyślnie

    A nie lepiej nadać DHL-em czy innym UPS-em.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    A nie lepiej nadać DHL-em czy innym UPS-em.
    Koszty prawie napewno będą wyższe niż cena silnika (zakłądając że to zwyklak nie specjalistyczny).



  5. #5
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Koszty prawie napewno będą wyższe niż cena silnika (zakłądając że to zwyklak nie specjalistyczny).
    Ba, pewnie będą wyższe nawet niż cena biletu, o ile ktoś nie ma dostępu do zniżek firmowych itp.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    To mały silnik, 30cm do roweru. Waży 15 kg i dlatego chcę go nadać na bagaż rejestrowany.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT / EHAM

    Domyślnie

    Nie sądzę, aby było to możliwe. Zgodnie z IATA DGR silniki spalinowe są towarem niebezpiecznym, bo zawierają pozostałości po paliwie, oleju itp. Z tego względu powinno to lecieć jako cargo i to jako DGR. Wyjątkiem są silniki fabrycznie nowe nigdy jeszcze niezalane żadnymi niebezpiecznymi płynami (np. paliwo). Firmy kurierskie tez raczej Ci tego nie wyślą z tego samego powodu. Prędzej zabiorą to spedytorzy lotniczy, ale taki transport nie będzie tani.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez simen Zobacz posta
    Firmy kurierskie tez raczej Ci tego nie wyślą z tego samego powodu.
    Firmy kurierskie wewnatrz USA (Fedex, UPS) bez problemu zabieraja silniki spalinowe (do wagi cos kolo 150 kg jesli dobrze pamietam). Pewnie na trasach miedzynarodowych bedzie tak samo. Nie ma zadnych dodatkowych oplat za to silnik.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    109

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez simen Zobacz posta
    Zgodnie z IATA DGR silniki spalinowe są towarem niebezpiecznym, bo zawierają pozostałości po paliwie, oleju itp
    Tak sobie teraz pomyślałem, silniki o małych pojemnościach zazwyczaj są to silniki 2- suwowe, w związku z tym paliwo i olej nie zostają w takim silniku, co najwyżej w przekładni dołączonej do silnika jesli oczywiście taka istnieje. Ja bym jednak nie skreślał tak łatwo firmy kurierskiej, szczególnie, że przewóz silnika to jedno, a legalne wwiezienie do innego kraju to drugie.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT / EHAM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Firmy kurierskie wewnatrz USA (Fedex, UPS) bez problemu zabieraja silniki spalinowe (do wagi cos kolo 150 kg jesli dobrze pamietam). Pewnie na trasach miedzynarodowych bedzie tak samo. Nie ma zadnych dodatkowych oplat za to silnik.
    Zgadza się. Zabierają, ale na odpowiednich zasadach. Generalnie silniki spalinowe są sklasyfikowane jako UN3166 wg IATA DGR. Tym samym mogą być przewożone samolotami, ale tylko, jeżeli spełnione są przepisy IATA DGR (bez paliwa, płynów, odpowiednio zabezpieczone itp.). Zazwyczaj przy przewozie DGRów firmy kurierskie pobierają dodatkowe opłaty (przynajmniej tak jest w Europie). Tym samym przewóz owszem jest możliwy, ale wcale nie jest taki prosty. W Europie często firmy kurierskie mają dodatkowe ograniczenia i pozwalają na przewóz towarów niebezpiecznych tylko od dobrze znanych sobie firm. Dlatego też dużo łatwiej jest wysłać takie towary Cargo aniżeli Kurierem.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •