Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 40
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Dlaczego "Tanie linie lotnicze" są tanie ?


    Polecamy

    Może ktoś wytłumaczyłby mi fenomen bardzo znacznej różnicy cen biletów lotniczych .Rozumiem,że w samolotach tanich linii nie serwuje się posiłków,tylko można je wykupić,ale nie jest to chyba decydujący czynnik kosztowy.Paliwo t.linie też chyba nie kupują taniej,opłaty lotniskowe są jednakowe i chyba nie ma mowy o oszczędzaniu na przeglądach.Co jaszcze decyduje o tym,że Bilety tych przewożników sa dużo tańsze ?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Piotrowi
    opłaty lotniskowe są jednakowe
    Opłaty są takie same np na STN i LHR? HHN i FRA?

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    1. nie, lataja na lotniska gdzie oplaty sa znacznie tansze
    2. uzywaja samoloty wiecej godzin na dobe
    3. nie maja kosztow zwiazanych z umowami z innymi liniami (bookingi, transfery, itp.)
    4. Wymagaja wiecej godzin pracy od swoich zalog (maks. co jest zgodne z przepisami)
    5. unikaja siatki polaczen opartej na koncepcji "hub" bo to zwieksza koszty.

  4. #4
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    5. unikaja siatki polaczen opartej na koncepcji "hub" bo to zwieksza koszty.
    To już chyba nie,przecież FR ma coś w rodzaju hubów w STN,HHN,DUB i jeszcze parę mniejszych dokąd dowozi paxów z regionalnych lotnisk gdzie mogą przesiąść sie dalej


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    1. nie, lataja na lotniska gdzie oplaty sa znacznie tansze
    No to to jest raczej logiczne, więc nie wiem po co Piotr napisał to co zacytowałem.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    Rafał, Tomaszowi/Piotrowi chodziło raczej o to, że na jednym lotnisku są takie same opłaty. Swoją drogą pytanie fajne to co mi przychodzi do głowy, to

    - Zazwyczaj latają na lotniska oddalone sporo km od większych miast (gdzie rzeczywiście są tańsze opłaty)
    - Ograniczenie ilości przeglądów do minimum
    - Maksymalna eksploatacja samolotu, jak samolot lata to zarabia
    - Brak zbędnego wyposażenia samolotów (chociaż np. taki Jet Blue ma monitorki w siedzeniach)
    - Im więcej siedzeń w samolocie tym więcej pasażerów zmieścisz. A koszty pozostają (prawie) takie same. W tanich liniach nie znajdziesz pierwszej klasy i 80cm na nogi
    -Wspomniane posiłki i napoje
    - Jak tania linia chce ograniczyć koszty to eksploatuje jeden typ samolotu, patrz: Ryanair, którego prezes nauczył się tego notabene obserwując Southwesta
    - Tanie linie sprzedają zazwyczaj bilety przez internet, dzięki czemu spadają koszty utrzymania biur itp

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wrocek

    Domyślnie

    Są tanie, bo...
    To trochę źle postawione pytanie, moim zdaniem. Nie żebym się czepiał. Jednak lepiej się spytać na czym te "tanie linie" zarabiają.
    Po pierwsze, po drugie i po trzecie oszczędzają na czym się da i jak się da.
    Po czwarte mają dobry marketing, i to jest klucz do sukcesu. Bilet kupiony rok przed wylotem kosztuje tyle co nic. Bilet kupiony dzień czy dwa przed kosztuje czasem więcej niż bilet pierwszej klasy "narodowej" linii na tej samej trasie. Z punktu widzenia księgowego dochody takie same, a nawet większe, bo współczynnik zapełnienia jest mocno wysoki.
    Po piąte dodatkowe przychody z innych form działalności, jak kanapki po 5 funtów od sztuki, dodatkowe opłaty za "dodatkowy" bagaż, opłaty (i to grube) za zmianę rezerwacji, etc. itd.
    Po szóste inne rodzaje działalności, jak "kooperacja" z hotelami, firmami wynajmującymi samochody, "kooperacja" reklamowa z samorządami, itd. i temu podobne.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    7. Czesto rezygnacja a autobusów a już tym bardziej rękawów na lotniskach.
    8. Brak biur handlowych rozsianych po kraju, kontynencie, świecie które zazwyczaj są umieszczone w drogich lokazlizacjach.
    9.Ograniczona do minimum liczba pracowników.
    10. Lokalne załogi co pozwala na rezygnację z hoteli na nocowanie załóg.
    11.minimalna ilość samochodów służbowych (mówi się ze dziadowski C0 ma ich więcej niż Ryan i Easy razem wzięte).
    12.Dotacje z miast które uważają że są zaściankiem i płacą byle ktoś do nich latał (to mała ironia oczywiście szczególnie patrząc przez pryzmat mojego ukochanego dumnego Poznania który uważa się za metropolię lecz inni wcale tego tak nie postrzegają i nie chcą latać bez dotacji zbyt chętnie)



  9. #9
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Haaa, ale dlaczego jeszcze nie padł najważnieszy argument... LF!!! Te linie latają na trasach, na których już jest lub sami sobie stworzą duży ruch.Ich samoloty latają dzięki temu pełne. Wystarczy sobie odpowiedzieć, dlaczego tanie linie nie beda np. latały z Warszawy do Odessy? No i oczywiście te wszystkie argumenty kosztowe o których pisał Quantas
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lukaszs
    - Ograniczenie ilości przeglądów do minimum
    Mozesz to rozwinac bo mnie troche zaciekawilo

    Pzdr

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    n. Samoloty tanich linii są lżejsze.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    n. Samoloty tanich linii są lżejsze.
    W jakim sensie?
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  13. #13
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mniej ważą.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  14. #14
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wiem, ze na pewno Ryanair dla tego samego samolotu stosuje 3 rozne wagi, zeby zaoszczedzic na oplatach lotniskowych itd, ktore sa uzaleznione m.in od MTOW. W zaleznosci od tego jaki jest booking samolot ma odpowiednia MTOW wpisana do papierow. Nie wiem jak to maja rozwiazane od strony formalnej. Wiem tylko tyle, ze przed kazdym lotem zmieniaja "papiery" samolotu.

  15. #15
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Mniej ważą.
    O ile mniej? 0.5%?
    Wiekszego znaczenia to i tak nie ma. Jedyna roznica moze byc spowodowana brakiem drogich urzadzen audio-wizualnych ale i to juz przestaje byc prawda - wiele low-costow ma najnowsze takie systemy (np. Jet Blue).

    Jak chcecie porownywac samoloty to zobaczcie ilu pracownikow jest na jeden samolot w low-costach a w normalnych liniach. Roznica jest znaczna. Tutaj jest najwieksza oszczednosc "na" samolot.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Do tego dochodzi
    1. Bardzo dobra gospodarka samolotami (rejsy na lotniska obciążone, z potencjalnymi opóźnieniami odbywają się w końcu dnia, tam gdzie odcinki są krótsze i mniej narażone na opóźnienia [sloty] w początku dnia.
    2. Liczba personelu zarządzającego nie przewyższa (dorównuje) personelowi latającemu.
    3. Maksymalnie duży outsourcing (brak kosztów własnych).
    4. Pozyskiwanie środków nie tylko z biletów (reklama na kadłubie samolotu, na portalu).
    5. Oferta usług pozalotniczych
    6. Operowanie młodą flotą (bardziej ekonomiczną kosztowo, często zaawansowaną technologicznie).
    7. Zamawiane wyposażenie samolotu (typ siedzeń, ich waga, wyposażenie, typ wykładzin itp.)
    8. Ekonomia skali: więcej zamówionych samolotów = większy bonus, większa dbałość o klienta, więcej tras, większy oddźwięk społeczeństwa, więcej hałasu o linii, większe możliwości "grzebania" w siatce i podmian samolotów.


    A co do MTOW w FR. Słyszałem, że to zależne od pory roku i zasięgu w danym rejsie samolotu. W przeciwieństwie do części linii, nawet na krótkich odcinkach, FR tankuje samoloty na 1 odcinek, żeby zmniejszyć sobie MTOW. A podział na trasy, jeśli dobrze pamiętam, do 90 minut i powyżej.
    Również z ciekawostek: FR na Okęciu jak zaczął latać odladzał się częściej niż inni przewoźnicy, więc to cięcie kosztów odbywa się z jakąś logiką.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    O ile mniej? 0.5%?
    Wiekszego znaczenia to i tak nie ma.
    Ma.
    To dokładnie taka sama kwestia, jak znaczenie skrótu który zmniejsza długość lotu o 1 minutę.
    Pomyśl sobie, że scinasz 10 dolarów na opłatach na jednym odcinku dziennie.
    10$ * 5 odcinków na samolot dziennie, * 120 samolotów (FR) * 365 dni = 2 190 000$

    To samo z paliwem:
    1 minuta lotu * 5 odcinków dziennie * 120 samolotów FR * 365 dni = 219.000 minut oszczędności. A w prostym przelożeniu: 10h latania dziennie za darmo, czyli za 1minutowy skrót dla każdego samolotu z floty na każdym odcinku, DUBWAWDUB i HHNGDNHHN jest za darmo.

    Myślę więc, że czasami spojrzenie globalne dopiero przynosi to, co wykorzystują tanie linie.

    (skąd 5 odcinków ? - Boeing twierdzi, że samolot uzyskuje największą efektywność kosztową wykonując przeciętnie 5 odcinków dziennie)

  18. #18
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez YoNasH
    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    O ile mniej? 0.5%?
    Wiekszego znaczenia to i tak nie ma.
    Ma.
    To dokładnie taka sama kwestia, jak znaczenie skrótu który zmniejsza długość lotu o 1 minutę.
    Pomyśl sobie, że scinasz 10 dolarów na opłatach na jednym odcinku dziennie.
    10$ * 5 odcinków na samolot dziennie, * 120 samolotów (FR) * 365 dni = 2 190 000$

    To samo z paliwem:
    1 minuta lotu * 5 odcinków dziennie * 120 samolotów FR * 365 dni = 219.000 minut oszczędności. A w prostym przelożeniu: 10h latania dziennie za darmo, czyli za 1minutowy skrót dla każdego samolotu z floty na każdym odcinku, DUBWAWDUB i HHNGDNHHN jest za darmo.

    Myślę więc, że czasami spojrzenie globalne dopiero przynosi to, co wykorzystują tanie linie.

    (skąd 5 odcinków ? - Boeing twierdzi, że samolot uzyskuje największą efektywność kosztową wykonując przeciętnie 5 odcinków dziennie)
    No to jest niesamowite!!! Tak, tak trzeba policzyć i mieć świadomość znaczenia skali w ekonomii. Fantastyczne wyliczenia. 8)
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  19. #19
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    No i jeszcze ograniczanie do minimum usług wliczonych w cenę biletu.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Czytam, czytam ale nigdzie nie widze jednego:

    - overbooking

    Chyba jedna z ważniejszych cech

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •