W biurze poszczególnych linii lotniczych, i zapewne też w biurach producentów samolotów i silników.
Sądze że nikt nie udostępnia ich publicznie, bo i w jakim celu miałby to robić ? Nikomu do niczego normalnego takie informacje nie są potrzebne.
Linie lotnicze niechetnie sie dziela tego typu informacjami, bo niby dlaczego mialyby tak od serca dostarczyc komu cos takiego? To nalezy do tajemnic biznesowych tej linii i konkurent powiedzmy moglby z tego cos wywnioskowac. A wogole juz wchodzisz na terytorium informacji dostepnych tylko dla zawodowcow - ci co analiazuja powiedzmy transport lotniczy, pisza do specjalistycznych periodykow, itp i potrzebuja grubo dokladniejszych danych niz dostepnych powszechnie na internecie. Oni maja dostep do specjalistycznych zrodel na ten temat przygotowanych przez firmy szufladkujace tego typu dane - ale za to sie grubo placi. Ale nawet tam nie widzialem takich danych o jakie ty prosisz.
Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 15-03-2010 o 18:25
Jedyne co można sprawdzić mając oczy, ręce i Google to:
1. Data pierwszego lotu i data dostarczenia do pierwszego użytkownika
2. Poprzednich użytkowników samolotu
3. Typ silników (patrząc na zdjęcie)
I to chyba tyle. Nie dowiesz się raczej niczego o samych silnikach czy ilości startów i lądowań bez łażenia po biurach itp.
Pozdrawiam, Pluxe
www.myairlease.com/specs/msn_26299.doc
Znalazłem cos takiego może ktoś się wypowie na ten temat
A czy to nie przypadkiem samolot dostepny na 'rynku' do wynajecia, kupna, itp.??
Tu nie zdziwilbym sie jakbys w takich przypadkach mogl duzo wiecej znalezc danych o takim samolocie.
Jak widac samolot jest dokladnie pomiedzy D-checks (ostatni w 2006 a nastepny bedzie w 2014). To sa najbardziej dokladne przeglady/naprawy samolotow i daje ogolne pojecie co do stopnia zuzycia samolotu.
Zakładki