Strona 66 z 223 PierwszyPierwszy ... 16 56 64 65 66 67 68 76 116 166 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,301 do 1,320 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #1301

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jeśli Tata się zgodzi, możliwość odszkodowania przepada.
    Z czego to wynika? Przecież lot został odwołany...

  2. #1302

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Wg dyrektywy, jeśli alternatywne połączenie dociera do punktu docelowego później niż pierwotny lot to już z tego samego tytułu należy się odszkodowanie... dobrze rozumiem?

  3. #1303

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WAW/NRT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin. Zobacz posta
    Wg dyrektywy, jeśli alternatywne połączenie dociera do punktu docelowego później niż pierwotny lot to już z tego samego tytułu należy się odszkodowanie... dobrze rozumiem?
    tak. W zeszlym roku przez overbooking TAP mnie nie wpuscil na poklad. Bylem w Wawie ok 6h pozniej (tego samego dnia) ale dostalem rebooking via Praga i 400 euro odszkodowania w formie karty visa prepaid z ktorej kase wyplacilem odrazu na lotnisku. Zachowali sie profesjonalnie i uczciwie. Wszystko otrzymalem bez zadnych podan i walk z linia lotnicza.

  4. #1304

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Witam wszystkich!
    To jest mój pierwszy post na tym forum. Chciałem podzielić się sprawą odszkodowania za opóźniony lot linii Enter Air. Sprawa w dalszym ciągu jest w toku. ULC przyznał rację co do słuszności wypłaty odszkodowania, lecz Enter Air cały czas przeciąga sprawę, odwołując się od decyzji ULC, tym razem po raz 3 i z tego co się dowiedziałem od ULC już ostatni raz. Po tym odwołaniu ma zapaść ostateczna decyzja. Prawdopodobnie decyzja o niewypełnieniu zobowiązań i uchylanie się od wypłaty odszkodowań przez Enter Air.

    Ale przedstawię sprawę od początku, dla zainteresowanych:

    Chodzi o lot ENT6633 z dnia 06/07/2011 na trasie Kraków – Antalya. Lot opóźnił się o blisko 11 godzin. Mieliśmy planowo wylecieć o godzinie 12:20, ale wylecieliśmy około godziny 23:30. Wszystko przez opóźnienie spowodowane wymianą wszystkich kół w samolocie. Z informacji, które później otrzymałem od znajomego, który pracuje w firmie obsługującej Enter Air wymiana była spowodowana tym, że samolot wcześniej lądował bez jakiegoś systemu (coś jak ABS w samochodzie) i przez to zdarł wszystkie opony. Dowiedziałem się również, że opony te powinny być wymienione dużo wcześniej, ale nie uczyniono tego stąd m.in. taka sytuacja. Opon oczywiście nie było na lotnisku w Krakowie, więc prawdopodobnie były ściągane z Warszawy.
    Oczywiście zaraz po powrocie złożyliśmy (4 osoby) reklamację na ten lot do Enter Air. Przytoczę treść e-maila jakiego przesłałem do Enter Air:

    „(…)Piszę w sprawie odszkodowania za opóźniony lot. Moja reklamacja dotyczy wylotu do Turcji z dnia 06.07.2011. Numer lotu ENT6633. Lot Kraków - Antalya.

    Wylot planowo miał odbyć się o godzinie 12:20, natomiast przylot na lotnisko docelowe miał mieć miejsce około godziny 16:00 czasu miejscowego.
    Niestety z przyczyn nie zależnych od nas, wylot opóźnił się o blisko 11 godzin odbył się dopiero około godziny 23:30. W związku z tym przylot do portu lotniczego Antalya nastąpił mniej więcej o godzinie 03:00 czasu miejscowego

    Zgodnie z treścią orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 19 listopada 2009 r. w sprawach połączonych C-402/07 i C-432/07 pasażerowie opóźnionych lotów mogą powoływać się na prawo do odszkodowania przewidzianego w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 261/2004, jeżeli przybędą do ich miejsca docelowego trzy godziny lub więcej po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika lotniczego godzinie przylotu.
    W orzeczeniu Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej mowa jest również o kwotach rekompensat pieniężnych w wysokości:
    • 250 € dla lotów na trasach o długości do 1500 km
    • 400 € dla lotów na trasach powyżej 1500 km na terenie UE oraz dla innych lotów pomiędzy 1500 do 3500 km
    • 600 € dla lotów na trasach powyżej 3 500 km poza terytorium UE.
    W związku z tym, że opóźnienie wyniosło więcej niż 3 godziny, a także w związku z trasą lotu powyżej 1500 km oraz prawami jakie nam przysługują domagamy się od linii lotniczych Enter Air rekompensaty pieniężnej w kwocie 400 € na każdą osobę.

    W celu potwierdzenia faktu, iż lecieliśmy tym lotem w załączniku przesyłam Państwu skany biletów lotniczych każdej z osoby.(…)”
    Na tę wiadomość odpowiedział sam Prezes Enter Air pan Polaniecki:

    „Witam
    jest mi niezmiernie przykro, że mieliście państwo tak niefortunną przygodę na naszym rejsie.
    Dziękuję za przesłaną reklamację. Przekażę ją do naszego działu reklamacji, który wszystkim się zajmie.
    Z poważaniem
    Grzegorz Polaniecki”
    Oczywiście nie znaleźli podstaw do wypłaty odszkodowania. Ale najlepsze jest pismo które od nich otrzymałem. Nie ma w nim żadnych konkretnych argumentów za tym by nie uznać odszkodowania.



    W związku, że nie znalazłem żadnych podstaw, które przemawiałyby za nie uznaniem reklamacji, zdecydowałem się na skierowanie sprawy do ULC. Ale najpierw odpowiedziałem na ich pismo:

    „Szanowni Państwo,
    W związku z pismem dotyczącym uchylenia się od wypłaty rekompensaty jakie od Państwa w dniu wczorajszym (tj. 29.08.2011) otrzymałem informuję, że nie znajdujemy w nim żadnych podstaw i argumentów przemawiających za negatywnym rozpatrzeniem reklamacji za opóźniony lot. W piśmie przesłanym przez Państwa widzimy dwie sprzeczności:

    1. Piszecie Państwo, że: "Przewoźnik zgodnie z art. 6 Rozporządzenia (WE) 261/2004 zaoferował pasażerom pomoc przewidzianą w art. 9 ust. 1 i 2." oraz, że: "Przewoźnik zrealizował postanowienia art. 14 Rozporządzenia (WE) 261/2004."
    Spełnienie powyższych świadczeń przez przewoźnika nie oznacza, że pasażerowi w dalszym ciągu nie przysługuję odszkodowanie zgodnie z art. 7 Rozporządzenia (WE) 261/2004. Jeżeli lot jest opóźniony, przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom bezpłatne posiłki i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania, czyli jednym słowem obowiązek ten nie wyklucza prawa do odszkodowania za opóźniony lot zgodnie z art. 7 Rozporządzenia (WE) 261/2004.

    2. Piszecie Państwo, że: "Mając na uwadze fakt, iż w/w rejs nie został odwołany lecz opóźniony oraz zostały zapewnione świadczenia określone w Rozporządzenia (WE) 261/2004, przewoźnik nie znajduje podstaw do wypłaty odszkodowania."
    Piszecie Państwo, że cały czas opieracie się o Rozporządzenie (WE) 261/2004, które to ustanawia wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotu. Według Nas 10 godzin opóźnienia jest dużym opóźnieniem. Tutaj jednak widać, że Państwo w ogóle odrzucacie fakt, iż lot został opóźniony. Natomiast zgodnie z treścią orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 19 listopada 2009 r. w sprawach połączonych C-402/07 i C-432/07 pasażerowie opóźnionych lotów mogą powoływać się na prawo do odszkodowania przewidzianego w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 261/2004, jeżeli przybędą do ich miejsca docelowego trzy godziny lub więcej po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika lotniczego godzinie przylotu.

    W związku z brakiem jakichkolwiek argumentów, które przemawiałyby za nieuznaniem naszej reklamacji informujemy raz jeszcze, że nie znajdujemy w Państwa piśmie żadnych podstaw do niewypłacenia odszkodowania, o którym mowa w art. 7 Rozporządzenia (WE) 261/2004.

    Informujemy również, że w najbliższych dniach skierujemy skargę na naruszenie przez przewoźnika lotniczego postanowień rozporządzenia nr 261/2004/WE do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.”
    Po kilku tygodniach od złożenia skargi, dostałem informację od ULC, o wyjaśnieniach na jakie powołuje się Enter Air:

    „Witam Pana,
    mamy już od wyjaśnienia od przewoźnika.
    Powołuje się on na problemy meteorologiczne, które skutkowały opóźnieniem rejsu. Sprawa poddana jest ocenie Departamentu Techniki Lotniczej, i w zależności od ekspertyzy tegoż Departamentu możliwe będzie ocenienie okoliczności skutkujących opóźnieniem rejsu. Sprawa będzie rozstrzygnięta w drodze decyzji administracyjnej, oczywiście z uzasadnieniem.

    Przewoźnik w wyjaśnieniach powołuje się na konieczność wymiany 3 opon, w związku z lądowaniem na mokrym pasie przy silnym podmuchu wiatru na rejsie poprzedzającym rejs ENT6633. We wszystkich sprawach jeżeli jest to zasadne występujemy po opinię specjalistów.”
    5 stycznia br. otrzymałem informacje od ULC o tym, że przewoźnik poinformował ich iż jest zainteresowany ugodą. Poinformowano mnie, że w pierwszej decyzji ULC stwierdził, że nie ma żadnych podstaw to nie wypłacenia odszkodowania. Enter Air odwołał się oczywiście od tej decyzji ale LOL w kolejnej swojej opinii podtrzymał swoje stanowisko z poprzedniej opinii. Pani z ULC poinformowała mnie, żebym poczekał około 10 dni na kontakt ze strony Enter Air lub skontaktować się z nimi samemu. Kontakt ze strony Enter Air oczywiście nie nastąpił, więc postanowiłem skontaktować się z nimi.

    „Witam,
    W dniu 05.01 otrzymałem informację od Urzędu Lotnictwa Cywilnego o częściowym zakończeniu postępowania w sprawie naszej skargi na opóźniony lot.
    W informacji od ULC zostałem poinformowany, że po odwoływaniu się przez Państwa od pierwszej decyzji LOL-u, LOL w kolejnej swojej decyzji podtrzymał swoje stanowisko wyrażone w pierwszej opinii co do słuszności wypłaty odszkodowań za opóźniony lot ENT6633 z dnia 06.07.2011 Kraków - Antalya. Otrzymałem również informacje o tym, że Enter Air jest zainteresowany zawarciem ugody.”
    W ciągu 2 tygodni nie dostałem żadnej odpowiedzi. Również próby kontaktu telefonicznego spełzły na niczym. Po czym postanowiłem napisać o sprawie na fanpage’u Enter Air na facebook’u. Dopiero wtedy nastąpił kontakt.

    „Ja: W jaki sposób można skontaktować się z Waszym BOK? Na maile nie odpowiadacie od prawie 2 tygodni, pewnie dlatego że chodzi o reklamację uznaną przez ULC... Bardzo proszę o jakiś nr telefonu do osoby, która będzie w stanie odpowiedzieć na moje pytania. Pozdrawiam.
    Enter Air: procedura reklamacyjna nie została zakończona, bez decyzji ULC nie możemy zamknąć postępowania reklamacyjnego. Customer Service udzieli odpowiedzi, jak tylko sprawa zostanie wyjaśniona. Prosimy o cierpliwość!”
    Następnie postanowiłem skontaktować się z ULC. Zostałem poinformowany, że ULC zawarł umowę z Enter Air, który zobowiązał się do ugody. Oczywiście nie wywiązał się z niej, po czym złożył kolejne odwołanie do Prezesa ULC, w celu ewidentnego przeciągania sprawy. Odpowiadając na ich poprzedni komentarz na FB napisałem:

    „Rozmawiałem właśnie z urzędnikiem z ULC, bo pewnie żadnej informacji od Was nie otrzymam i wytłumaczę na czym polega problem...
    1. ULC podtrzymał swoją decyzję co do słuszności wypłaty odszkodowań, więc proszę nie kłamać że nie ma decyzji ULC.
    2. Ponad dwa tygodnie temu poinformowaliście, ULC a ULC mnie że zobowiązujecie się do zawarcia ugody z pasażerami (osobiście, poza ULC). I to jest decyzja wiążąca dla ULC, wstępnie zamykająca postępowanie. Z powodu braku kontaktu z Waszej strony, kontakt nastąpił ode mnie, oczywiście bez odpowiedzi mailowej i telefonicznej (obiecano mi wczoraj że ktoś się ze mną skontaktuje, co nie nastąpiło).
    3. Z informacji otrzymanej dzisiaj od ULC wynika, że wystosowaliście kolejne pismo tym razem do Prezesa ULC, prawdopodobnie w celu wycofania się z obietnic ugody, co dla ULC jest sprawą oczywistą - uchylanie się od umowy i nie dotrzymanie jej warunków.
    4. Zgodnie z ustaleniami z ULC, czekam na ich kolejną decyzję. Jeśli nie dotrzymacie warunków umowy ugody do której zobowiązaliście się wcześniej, ULC wyda decyzję o niedotrzymaniu i nie wywiązaniu się przez Enter Air z warunków umowy.

    Prosicie o cierpliwość, a nie potraficie w ciągu 2 tygodni odpisać na maile. Wczoraj gdy zadzwoniłem, Pani poprosiła o podanie nr telefonu i powiedziała, że ktoś się ze mną jeszcze dzisiaj skontaktuje... Profesjonalne podejście do klienta.”
    Po czym moje wszystkie komentarze zostały usunięte, a dodatkowo zostałem zbanowany, nie mogąc dodawać komentarzy. Zdenerwowany zadzwoniłem do Enter Air i po odsłuchaniu muzyki zostałem poinformowany przez panią recepcjonistkę, że nie może udzielić mi informacji. Powiedziała, że w dalszym ciągu czekają na decyzję ULC. Stwierdziłem że dam sobie już spokój i zgodnie z ustaleniami z urzędnikiem ULC poczekam na ich ostateczną decyzję w tej sprawie.
    Po kilku dniach otrzymałem informację od Enter Air:

    „Szanowny Panie,
    W związku z Pana niepokojem dotyczącym zakończenia procedury reklamacyjnej uprzejmie informuję, iż EnterAir 17 stycznia br. złożył w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego odwołanie od ostatniej decyzji. W chwili obecnej czekamy na zakończenie procedury odwoławczej w ULC. Ze swojej strony zapewniam Pana, że po otrzymaniu oficjalnego pisma od Urzędu niezwłocznie się z Panem skontaktujemy.”
    Tak więc czekam na ostateczną decyzję ULC. W każdym bądź razie dwie poprzednie ich decyzje jasno stwierdzają, że Enter Air nie ma prawa uchylać się od wypłaty odszkodowania.
    O dalszych losach sprawy będę informował.
    Pozdrawiam wszystkich!

  5. #1305
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kluska23 Zobacz posta
    Witam wszystkich!(...)
    O dalszych losach sprawy będę informował.
    Pozdrawiam wszystkich!
    W dużym skrócie w ciągu następnych paru tygodni pieniądze trafią na podane przez Ciebie konto. ULC nie może bezpośrednio zmusić przewoźnika do wypłaty odszkodowania, bo ULC stwierdza fakt naruszenia postanowień Rozporządzenia i nakłada karę za naruszenie (bądź jej nie nakłada - jeśli przewoźnik wypłaci odszkodowanie - i to jest ten pośredni wpływ na przewoźnika). BTW nie jest źle, bo to tylko pół roku minęło... Niemiecki LBA odpisuje w pierwszym piśmie zwyczajnie, że o odszkodowanie sobie możesz w sądzie założyć sprawę i koniec... Ja bynajmniej lotu z 2009 do dziś nie mam rozpatrzonego nawet chyba (nie wiem bo od połowy 2011 zero kontaktu z ich strony)..

  6. #1306

    Dołączył
    Jan 2012

    Domyślnie

    Mam prosbe o porade.
    w najwiekszym skrocie lecialem do marsylii z wroclawia, przez monachium. Odwolano mi lot do monachium przez co zamiast dotrzec do marsylii kolo poludnia, dotarlem na miejsce po 22. O ile pamietam w sumie 9h pozniej. Czy w tym wypadku nalezy mi sie odszkodowanie? Napisalem jeden list i dostalem standardowa odpowiedz ze byla nadzwyczajna okolicznosc i nie dostane kasy. Po kolejnym pismie dostalem znow odpowiedz, ze ta nadzwyczajna okoliczosc to usterka ktora wystapila w sposob niespodziewany i przez to nie nalezy mi sie odszkodowanie. Po za tym wykorzystalem zmiane rezerwacji na pozniejszy lot.
    Czy koje roszczenie jest zasadne? Zostalo mi tylko ulc? Na jaki adres sie do nich pisma wysyla?
    Dzieki za pomoc.

  7. #1307

    Dołączył
    Jan 2012

    Domyślnie

    Witam,
    Miałem zarezerwowany lot na trasie bgy-fco-cdg-yul. Niestety z powodu odwołania rejsów z Bergamo do Rzymu zostałem przebookowany na lot z mxp, o czym zostałem poinformowany ponad 2 tygodnie przed podróżą. Czy w związku tym przysługuje mi zwrot kosztów dojazdu z bgy do mxp?

  8. #1308
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    @MichAelis
    pisz do ULC, dane KOPP znajdziesz na stronie ULC. Usterka jak wielokrotnie dowodził Stoarn nie jest okolicznością nadzwyczajną, niemniej linie zwykle naciągają to pod zagrożenie bezpieczeństwa i nic się nie osiągnie. Jeśli nie złożysz skargi wogóle usankcjonujesz kompletne olewanie przez linie zapisów Rozporządzenia jako słuszne finansowo działanie przewoźnika.

  9. #1309

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SPlDER Zobacz posta
    Wersja skrocona:Mialem wykupiony przelot POZ-MUC-FRA-PEK. Za wzgledu na overbooking LH POZ-MUC zostalem przebookowany na LO POZ-FRA. Lot POZ-FRA byl opozniony i bylo juz to ogloszone w momencie IDB. We Frankfurcie nie zdazylem na samolot do PEK i zostalem przebookowany na pozniejszy lot (w dodatku stracilem polaczenie A380 na rzecz B777 Air China).Za IDB w Poznaniu otrzymalem voucher na 125EUR.Zgodnie z EC261 "In determining the distance, the basis shall be the last destination at which the denial of boarding or cancellation will delay the passenger's arrival after the scheduled time."LH zapewne bedzie stala na stanowisku ze IDB i opoznienie lotu POZ-FRA to sa 2 oddzielne zdarzenia. Moim zdaniem , przy przebookowaniu na lot, o ktorym bylo wiadomo ze jest opozniony przy obliczaniu rekompensaty powinno sie wziac cala trase.Czy w tej sytuacji warto wogole skladac reklamacje i domagac sie zwiekszenia odszkodowania do 300EUR ? A swoja droga - jak wygladaja w takiej sytuacji rozliczenia miedzy przewoznikami - czy teoretycznie niewinny zaistnialej sytuacji LOT bedzie musial zaplacic za moj przelot do Pekinu ?Wersja pelna:Mialem wykupiony przelot POZ-MUC-FRA-PEK. Ze wzgledu na overbooking samolotu LH POZ-MUC zostalem przebookowany na bezposredni lot LO POZ-FRA. (Formalnie bylo to IDB, w praktyce odbylo sie to za moja zgoda, bo samolot do Monachium byl opozniony i nie mialem szans zdazyc na samolot MUC-FRA). Samolot POZ-FRA tez byl opozniony i bylo to ogloszone w momencie IDB (planowany start o 14:00 zamiast o 12:45 - co mimo wszystko dawalo pewne szanse na zlapanie samolotu do Pekinu o 17:05). Ostatecznie samolot wystartowal o 14:30, we Frankfurcie udalo mi sie po morderczym biegu i przejsciu bez kolejki kontroli dobiec do bramki ok 8 min przed planowanym odlotem, kiedy jeszcze wpuszczano pasazerow. Obsluga w Poznaniu nie mogla wydrukowac karty pokladowej, obsluga na bramce w Frankfurcie probowala to zrobic, ale po kilku minutach prob poddala sie twierdzac ze system nie pozwala na wystawienie karty pokladowej, bo prawdopodobnie jest juz za pozno i odeslali mnie do service center, zebym szukal nastepnego polaczenia.
    Dla informacji - Ku mojemu zaskoczeniu reklamacja została uznana bez żadnych problemow - po wysłaniu maila i 2 tyg oczekiwaniu dostałem odpowedź z przeprosinami i prośba o przesłaie numeru konta. Samo odszkodownie otrzymałem w złotówkach (pomimo że podałem konto w EUR), ale te 3 EUR różnic kursowych nie robią wielkiej różnicy.

  10. #1310

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Lot od marca nie będzie latał do Hanoi. Co z ludźmi którzy mają wykupione bilety ?? czy przysługuje im tylko zwrot pieniędzy ??? czy np przebookowanie na inne linie ??

  11. #1311
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Przebukowanie.

  12. #1312

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    Lot od marca nie będzie latał do Hanoi. Co z ludźmi którzy mają wykupione bilety ?? czy przysługuje im tylko zwrot pieniędzy ??? czy np przebookowanie na inne linie ??
    to ja rozwinę pytanie:
    Ponieważ wyglada na to, że LOT bedzie mi chciał przebookowac kwietniowy lot do HAN to jak będzie wyglądać kwestia ewentualnego odszkodowania?
    Jeżeli odlot miał być o godz 17.35 ( z KTW) a przylot do HAN dnia nastepnego o godz 14.25 to LOT na wylot może mi zaproponować start z KTW o godz 6.05 a przylot do HAN o godz 12.20 dnia nastepnego (obsługiwany przez SQ), wiec ponieważ muszę być w HAN nie później niz pierwotnie planowałem , czyli jestem skłonny zaakceptować wczesniejszy wylot, czyli wydłuża sie tylko czas podróży, wiec rozumiem, że odszkodowania nie dostanę. TAK?
    Natomiast na powrót miałem startować z HAN o godz 22.40 by być w KTW o godz 14.24. Tutaj nie moge zaakceptowac wczesniejszego wylotu, bo po prostu nie zdążę wrócić do HAN, więc z pewnością dotrę do KTW z opóźnieniem. W takim wypadku należy się zakwaterowanie i wyżywienie w HAN + odszkodowanie? 600EUR? Czy ma to znaczenie kiedy zgodzę się na w/w propozycję przebookowania lotu? Tzn czy jak przed wylotem zgodzę się na przebookowanie to odszkodowanie i zakwaterowanie się należy?

  13. #1313
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Oj kolego... poczytaj trochę o odszkodowaniach, a dokładnie o tym, co się należy jak przewoźnik Cię poinformuje o zmianie rozkładu na więcej niż 14 dni przed wylotem.

    If a flight is cancelled, passengers are automatically entitled to their choice of
    (a.) re-routing to the same destination at the earliest opportunity (under comparable conditions);
    (b.) later rerouting, at the passenger's convenience, to the same destination under comparable conditions (subject to seat availability); or
    (c.) a refund of the ticket as well as a return flight to the point of first departure, when relevant.

    Any ticket refund is the price paid for the flight(s) not used, plus the cost of flights already flown in cases where the cancellation has made those flights of no purpose. Where applicable, passengers are also entitled to refreshments, communication and accommodation as described below. Where re-routing is to another airport serving the same destination, the airline must pay for onward transport to the original airport or to a close-by destination agreed with the passenger. These choices, and the entitlement to refreshments, etc., apply to all cancellations, regardless of whether the circumstances are extraordinary or not.


    The airline is also required to pay cash compensation as described below, unless one of the following conditions applies:

    • the airline notifies the passengers at least two weeks prior to departure
    • the airline notifies the passengers between one and two weeks prior to departure, and re-routes passengers so that they can:
      • depart no more than two hours earlier than scheduled, and
      • arrive no more than four hours later than scheduled
    • the airline notifies the passengers less than one week prior to departure, and re-routes passengers so that they can:
      • depart no more than one hour earlier than scheduled, and
      • arrive no more than two hours later than scheduled
    • the cancellation was caused by extraordinary circumstances that could not have been avoided by any reasonable measure.
    The airline must also provide an explanation to passengers of alternative transport.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  14. #1314

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Oj kolego... poczytaj trochę o odszkodowaniach, a dokładnie o tym, co się należy jak przewoźnik Cię poinformuje o zmianie rozkładu na więcej niż 14 dni przed wylotem.
    Dziękuję za odp. Wszystko jasne
    Jeśli rzeczywiście rebooking będzie miał miejsce, to niesmak pozostanie. Specjalnie wybrałem LOT (a nie Aeroflot, który był tańszy) by mieć krótszą podróż, mniej przesiadek i odbyć po drodze małe spotkanie w Wwie. No i być pod dobrymi skrzydłami

  15. #1315
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    Jeśli rzeczywiście rebooking będzie miał miejsce, to niesmak pozostanie. Specjalnie wybrałem LOT (a nie Aeroflot, który był tańszy) by mieć krótszą podróż, mniej przesiadek i odbyć po drodze małe spotkanie w Wwie. No i być pod dobrymi skrzydłami
    Ja tam bym się cieszył. Polecisz pewnie LH/OS/LX/TG/SQ (a więc jakaś szansa na A380, jeśli nie to wygodniejsze od B767 maszyny A340/B747), prawie na pewno w wyższych klasach rezerwacyjnych (a więc sporo mil w M&M albo innym programie).

  16. #1316

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sinus Zobacz posta
    Ja tam bym się cieszył. Polecisz pewnie LH/OS/LX/TG/SQ (a więc jakaś szansa na A380, jeśli nie to wygodniejsze od B767 maszyny A340/B747), prawie na pewno w wyższych klasach rezerwacyjnych (a więc sporo mil w M&M albo innym programie).
    Zobaczymy jaki bedzie czas podrózy. Co do starego B747 szczególnie Lufy, to tam ciasno jest w economy. A380 cicha, ale np rozstaw siedzeń w Lufie jest znacznie ciaśniejszy niż w Korean, wiec dla osób wysokich nadmiaru miejsca nie ma.
    Wiesz, czasem jest tak, że wpada Ci w oko dziewczyna, o której inni mówią , że brzydka, inne ładniejsze, a Ty i tak zdania nie zmieniasz. Wiec jesli świadomie wybieram LOT, a LOT mówi idź sobie do LH to jakoś to mało profesjonalnie brzmi.
    Ale poczekajmy z dalszą dyskusją jak sytuacja się rozwinie

  17. #1317

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    Witam, mialem opozniony lot FR z ACE - MAD o 4:45h dnia 10.02.2012 (FR2016).

    Po locie FR (sami z siebie) napisali do mnie maila, ze:

    On behalf of Ryanair, we sincerely apologise for the delay to your recent flight with us in relation to your booking confirmation number XXXXXX . Ryanair is committed to providing punctual services and continues to be the No. 1 on-time airline in Europe with 85% of flights departing on time.

    Notwithstanding the above, there are situations which are outside of the control of an airline, such as unsafe weather conditions, unexpected flight safety problems, strikes and security risks that affect the on time performance of our flight operation.

    We again sincerely apologise for the delay to your flight and can assure you that Ryanair took all reasonable measures to prevent this flight delay, which was caused by circumstances outside of our control.

    If you have a travel insurance policy, you may be entitled to make a claim. Please forward the attached PDF document to your insurance company as proof of the delay.

    Yours sincerely,

    Ryanair Customer Services

    Pisac do nich jeszcze powolujac sie na EU 261/2004 oraz C-402/07 and C-432/07 right to compensation laid down in Article 7 of the regulation when they suffer, on account of a flight delay, a loss of time equal to or in excess of three hours.

    czy tez sobie darowac, i pisac od razu do hiszpanskiego ULC?

    ExGliwice

  18. #1318

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ExGliwice Zobacz posta
    Witam, mialem opozniony lot FR z ACE - MAD o 4:45h dnia 10.02.2012 (FR2016).

    Po locie FR (sami z siebie) napisali do mnie maila, ze:

    On behalf of Ryanair, we sincerely apologise for the delay to your recent flight with us in relation to your booking confirmation number XXXXXX . Ryanair is committed to providing punctual services and continues to be the No. 1 on-time airline in Europe with 85% of flights departing on time.

    Notwithstanding the above, there are situations which are outside of the control of an airline, such as unsafe weather conditions, unexpected flight safety problems, strikes and security risks that affect the on time performance of our flight operation.

    We again sincerely apologise for the delay to your flight and can assure you that Ryanair took all reasonable measures to prevent this flight delay, which was caused by circumstances outside of our control.

    If you have a travel insurance policy, you may be entitled to make a claim. Please forward the attached PDF document to your insurance company as proof of the delay.

    Yours sincerely,

    Ryanair Customer Services

    Pisac do nich jeszcze powolujac sie na EU 261/2004 oraz C-402/07 and C-432/07 right to compensation laid down in Article 7 of the regulation when they suffer, on account of a flight delay, a loss of time equal to or in excess of three hours.

    czy tez sobie darowac, i pisac od razu do hiszpanskiego ULC?

    ExGliwice
    Pisać od razu do hiszpańskiego ULC i najlepiej zawiadomić hiszpański odpowiednik UOKiKu - takie pismo wprowadza w oczywisty błąd i sugeruje, że ochrona przysługuje tylko pasażerom którzy wykupili ubezpieczenie (można je uznać za naruszenie obowiązku informacji).

    To jest wyjątkowo nie fair, zwłaszcza, że RYANAIR pobiera opłatę za korzystanie z dobrodziejstw Rozporządzenia (WE) 261/2004.

  19. #1319
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    zwłaszcza, że RYANAIR pobiera opłatę za korzystanie z dobrodziejstw Rozporządzenia (WE) 261/2004.
    Na marginesie, zastanawiałem się ostatnio, kiedy zaczną pobierać dodatkową opłatę za gwarancję trzeźwości pilotów.

  20. #1320

Strona 66 z 223 PierwszyPierwszy ... 16 56 64 65 66 67 68 76 116 166 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •