Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Question Tryby pracy silników Boeinga


    Polecamy

    Witam serdecznie! Chciałbym poruszyć sprawę trybów pracy silników na samolotach Boeing. Bardzo bym prosił o wypisanie kolejno modów w jakich pracują silniki Boeingów Od momentu zapłonu silników do ich wyłączenia. Ja wiem, że są np. CLB, TO, CRZ... Bardzo bym prosił o napisanie w których momentach kołowania i lotu jakie mody są właczane. Może być na przykładzie tego 737, wiem że tak uczepiłem się tego samolotu, ale to najmniejszy model Boeinga. Prosze o pomoc.

  2. #2
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    No to skoro wiesz...
    Tryby TO i CLB mogą występować w formie zredukowanej (np. TO1, TO2, CLB1, CLB2).
    TO i R-TO - do startu
    CLB - wznoszenie
    CRZ - na przelotowej i zniżaniu
    GA - na podejściu
    CON - używany przy locie na jednym silniku
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #3
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Czy tryb G/A włacza sie zawsze na podejściu, czy tylko w czasie wykonywania procedury przejścia na drugi krąg (Go Around)?

  4. #4
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Na podejściu.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  5. #5
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    i G/A ten mod utrzymuje się juz aż do wyłaczenia silników? A w jakim modzie pracują silniki zaraz po uruchomieniu, na IDLE?

  6. #6
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Czym innym jest fizyczny stan silnika zaraz po uruchomieniu, a czym innym jest N1 LIMIT o którym tu mówimy. Po uruchomieniu, zresztą tak samo jak i przed uruchomieniem będzie to mod TO lub R-TO zgodnie z tym co sobie załoga ustawi.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Mam wrażenie, że tworzy się tu wiele tematów przez niewielu użytkowników, którzy liczą, że uzyskają wiedzę o samolocie na forum. Nie mylą się, ale zadawane pytania są bardzo szczegółowe a nie dowodzą jakiejkolwiek wiedzy u pytającego. Skomplikowane odpowiedzi na te szczegółowe pytania tylko przeszkadzają zrozumieć istotę rzeczy. Polecam jakąś, ostatecznie internetową, publikację, której przestudiowanie da faktycznie spójną i miarodajną wiedzę, np. SmartCockpit - Airline training guides, Aviation, Operations, Safety lub The Boeing 737 Technical Site

  8. #8
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Tak chyba będzie najlepiej, co już delikatnie - nieraz sugerowaliśmy
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  9. #9
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    bo ja bardziej ufam specjalistom na forum, niż dokumentacji.

  10. #10
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Błąd. Dokumentacja nigdy się nie myli
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    bo ja bardziej ufam specjalistom na forum, niż dokumentacji.
    Przemistrz.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •