Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1
    Awatar janusz1993

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    USA/Mielec

    Domyślnie Boeing 767 LOT - jaki wiek, jakie resursy ?


    Polecamy

    Witam wszystkich, jestem tu nowy i mam pytanie może wiecie w jakich latach zostały wyprodukowane Boeingi 767 LOT i jakie są ich resursy?


  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

  3. #3
    Awatar janusz1993

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    USA/Mielec

    Domyślnie

    A co z resursami?


  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez janusz1993
    A co z resursami?
    Pomnoz sobie ile dni juz sie nalataly przez powiedzmy 8 godzin i bedziesz miec ich przyblizony przebieg.

  5. #5
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Re: Boeing 767 LOT

    Cytat Zamieszczone przez janusz1993
    Witam wszystkich, jestem tu nowy i mam pytanie może wiecie w jakich latach zostały wyprodukowane Boeingi 767 LOT i jakie są ich resursy?
    O ile się nie mylę pojęcie "resurs" dotyczyło konstrukcji radzieckich, natomiast żywotność samolotów typu B767 oceniana jest na podstawie ich aktualnego stanu technicznego.

  6. #6
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aviator
    O ile się nie mylę pojęcie "resurs" dotyczyło konstrukcji radzieckich, natomiast żywotność samolotów typu B767 oceniana jest na podstawie ich aktualnego stanu technicznego.
    dokładnie własnie tak jest. Boeingi czy Aribusy nie sa oceniane po wieku tylko po stanie technicznym. Jeden moze miec 15 lat i latac super a drugi moze sie sypac od nowosci i nie ma na to reguły.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    A ja zmieniłbym tytuł wątku, bo zaraz Witek Z zrobi swoją powinność

    Musi kończyć się "?"...
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piter_EPTM_EPKK
    Jeden moze miec 15 lat i latac super a drugi moze sie sypac od nowosci i nie ma na to reguły.
    Samolot nie ma prawa "sypac sie" od nowosci. Jak przechodza regularne przeglady, jak nie lataja w trudnych warunkach (np. tropikalna wilgotnosc), jak sa eksploatowane wedlug zalecen productenta, to koszt ich napraw bedzie bardzo podobny na krotsza i dluzsza mete.

  9. #9
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Samolot nie ma prawa "sypac sie" od nowosci. Jak przechodza regularne przeglady, jak nie lataja w trudnych warunkach (np. tropikalna wilgotnosc), jak sa eksploatowane wedlug zalecen productenta, to koszt ich napraw bedzie bardzo podobny na krotsza i dluzsza mete.
    A co powiesz na nasze "jaszczębie" ? Wiem, że to były drobne usterki, ale samoloty w zasadzie "prosto spod igły".

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    Jaszczembie muszą się dotrzeć pewnie ale myślę że będzie wszystko git niedługo Taka choroba małolatów.

    Prosiłbym aby powrócić do głównego tematu, rozmowe o F-16 prowadzimy w innym podforum/ G.

  11. #11
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie to, żebym robił z tego dramat! Ale jak widać, nawet najlepszym się zdarza i raczej nie ma na to reguły.

  12. #12
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Samolot nie ma prawa "sypac sie" od nowosci. Jak przechodza regularne przeglady, jak nie lataja w trudnych warunkach (np. tropikalna wilgotnosc), jak sa eksploatowane wedlug zalecen productenta, to koszt ich napraw bedzie bardzo podobny na krotsza i dluzsza mete.
    nie ma prawa sie sypac od nowosci to powiem Ci ze ostatnio OM-NGL najnowszy nabytek SkyEurope niestety nie polecial pewnego dnia bo sie posypal panel wiec no nie zawsze nowe musi latac bez zastrzezen.

  13. #13
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie ma sprawy, Gabec. Przykład eF-ów podany jest tylko jako ilustracja, a nie po to, żeby się w tym zagłębiać.

  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TermiT
    Nie to, żebym robił z tego dramat! Ale jak widać, nawet najlepszym się zdarza i raczej nie ma na to reguły.
    Powiem ci tylko ze ten "dramat" to wytwor imaginacji wielu forumowiczow i dziennikarzy.

    Cytat Zamieszczone przez piter_EPTM_EPKK
    bo sie posypal panel wiec no nie zawsze nowe musi latac bez zastrzezen.
    Moze chodzi o terminologie. Ja odrozniam losowe psucie od "sypania".

  15. #15
    Awatar janusz1993

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    USA/Mielec

    Domyślnie

    Jak wiem z własnego doświadczenia stan floty długodystansowej LOT jest nie najlepszy (opóźnienia, odwołania z powodu usterek samolotu zdarzają sie
    często)


  16. #16
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Żal mi, że życie dało taki przykład. Jest to przedruk z WP, która być może w sprawach awiacji jest mało kompetentna, ale część prawdy na pewno jakąś zawiera.

    Polskie F-16 w powietrzu odmówiły posłuszeństwa
    Newsweek - dodane 1 godzinę i 10 minut temu
    Awarie myśliwców F-16, do których doszło ostatnio w Krzesinach, o mało nie skończyły się tragicznie - pisze internetowe wydanie "Newsweeka". Powołując się na nieoficjalne informacje podaje, że F-16 dwa razy lądowały awaryjnie na skutek awarii awioniki, czyli systemu wskaźników w kokpicie. Piloci wylądowali tylko dzięki własnym umiejętnościom, na wyczucie.


    Od czasu gdy w grudniu wojsko rozpoczęło loty na F-16, w maszynach stwierdzono kilkadziesiąt uszkodzeń i usterek podzespołów - donosi "Newsweek". Koszty napraw i nowych części musi pokryć polskie wojsko, bo w umowie zakupu amerykańskich myśliwców rząd nie zadbał o gwarancję i serwis sprzętu w ramach offsetu. Już dziś resort obrony zamówił części zamienne, które mają wystarczyć do 2010 roku, za 123 mln dolarów.
    To nie jedyny problem z myśliwcami. "Newsweek" pisze, że wojskowi wszelkie obliczenia i szczegóły lotów zapisują w biurowym arkuszu kalkulacyjnym. Tak wyliczają zużycie paliwa czy limity wylatanych godzin. Na razie nie wiadomo, czy system informatyczny opracują wojskowi specjaliści, czy też to zadanie zostanie zlecone zewnętrznej firmie.

    Wojskowi z bazy w podpoznańskich Krzesinach borykają się także z innymi problemami - nie wiadomo na przykład, kiedy Amerykanie zmodernizują nasz symulator F-16. Urządzenie, które nam przekazali, symuluje o wiele starszą wersję samolotu i dla polskich pilotów jest bezużyteczne.
    I nie chciałbym tu dyskutować akurat o eF-ach, ale o tym, że "nówki"mogą sie sypać na potęgę!

  17. #17
    Awatar janusz1993

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    USA/Mielec

    Domyślnie

    A co do Boeingow 767-200ER SP-LOA i SP-LOB LOT-u to czytałem ze miały być wycofane pod koniec 2006 roku a tu patrze i ciągle latają
    Pozdrowienia


  18. #18
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez janusz1993
    A co do Boeingow 767-200ER SP-LOA i SP-LOB LOT-u to czytałem ze miały być wycofane pod koniec 2006 roku a tu patrze i ciągle latają
    na pewno dopóki nie przyleca Dreamlinery nie ma szans żeby przestały latać...


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •