Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1
    Awatar hoot

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie Czy torebka foliowa stanowi zagrożenie przy starcie?


    Polecamy

    Witam,

    miałem ostatnio okazję lecieć z SSH i byłem zaskoczony dużą liczbą walających się po całej płycie lotniska i zwiewanych na pasy startowe torebek foliowych. Nie widziałem takiego czegoś na żadnym innym lotnisku.

    Pytanie: czy takie torebki nie stanowią żadnego zagrożenia przy starcie? Czy np. wessanie ich do obciążonego przy starcie silnika nie rodzi ryzyka zakłócenia jego pracy, choćby chwilowego zmniejszenia ciągu (jak np. ptaki)? Czy też taka torebka nie ma żadnego znaczenia?

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Raczej nie stanowi, chyba ze by tych torebek naraz znalazly sie dziesiatki w silniku. Silnik wchlonie i spali w srodku. Chyba torebka to duzo mniejsze zlo niz jeden kurczak - a jeden kurczak tez nie zakloci pracy. Co oczywiscie nie znaczy ze jest to zdrowe dla sinika na dluzsza mete.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W Egipcie do bajzlu są przyzwyczajeni, więc zapewne ich samoloty również i dla tych maszyn taka torebka na śniadanie to... chleb powszedni.

  4. #4
    Awatar eter

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPLU

    Domyślnie

    A powiedzmy, żeby taka torebka se na pitota wskoczyła? Mogło by to coś spowodować?
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 31-03-2010 o 09:22 Powód: ort. żeby
    Trening czyni mistrza....

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Pitotów jest dużo.

  6. #6
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Torebek też było dużo. Takie torebki są dużo groźniejsze dla samolotów tłokowych, gdzie mogą zatkać wloty chłodzenia oleju/silnika. W każdym razie na lotnisku ich być nie powinno.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Przy starcie z SSH za to widziałem walającą się po pasie puszke po napoju.
    Czy taka puszka z ato stanowi jakies zagrożenie?

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez acze Zobacz posta
    Przy starcie z SSH za to widziałem walającą się po pasie puszke po napoju.
    Czy taka puszka z ato stanowi jakies zagrożenie?
    Kazdy przedmiot obcy na pasie lub drodze kolowania/plycie stwarza jakies tam niebezpieczenstwo. Przestancie wymieniac po kolei przedmioty i pytac sie czy sa niebezpieczne bo to bez sensu.
    Wpiszcie sobie FOD (Foreign Object Damage/Debirs) w google.

  9. #9
    Awatar TrustMeIAmADoctor

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Crabapple Cove

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Pitotów jest dużo.
    Hm... "Mechanicy stwierdzili, że gdy przed startem robili szybki przegląd, w maszynie zauważyli brak osłonek na rurkach Pitota. Zeznania mechaników rzuciły podejrzenie na owe rurki. Nie odnaleziono ich, ale oficjalnie stwierdzono, że to one przyczyniły się do zagłady lotu 301. Śledczy stwierdzili, że prawdopodobnie lokalny gatunek osy założył w rurkach gniazdo. Winą obarczono również kapitana maszyny. Powinien on natychmiast przerwać procedurę startową, gdy zauważył, że prędkościomierz jest zablokowany." - Katastrofa lotu Birgenair 301

    Czyli osy, założyły gniazdo na każdym z "dużo" pitotów, czy też zatkanie jednego pitota powoduje już zafałszowania wskazań prędkości?

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    A spowodowaly zafalszowanie wszystkich wskazan?

  11. #11
    Awatar TrustMeIAmADoctor

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Crabapple Cove

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    A spowodowaly zafalszowanie wszystkich wskazan?
    Wszystkich nie. Prędkości.

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Polecałbym jednak zapoznać się z oficjalnym raportem, cytaty z wiki mnie nie ruszają.

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Raphal Zobacz posta
    Wszystkich nie. Prędkości.
    No o to pytam - czy zafalszowaly wszystkie odczyty predkosci.

  14. #14
    Awatar TrustMeIAmADoctor

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Crabapple Cove

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    No o to pytam - czy zafalszowaly wszystkie odczyty predkosci.
    Z tekstu wynika, że tak, ale jak kolega wyżej zauważył to cytat z wiki. Niemniej nie pytam akurat o ten przypadek. To był przykład. Pytanie: - Czy przykrycie, zatkanie jednego pitota, wpływa na odczyt prędkości?

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Zależy którego pitota, zależy od samolotu, zależy od miejsca odczytywania prędkości, zależy od tego z którego pitota czyta dane AP

  16. #16
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Raphal Zobacz posta
    Czy przykrycie, zatkanie jednego pitota, wpływa na odczyt prędkości?
    A urwanie linki prędkościomierza zmienia wskazania prędkości w samochodzie ?

    Cytat Zamieszczone przez phiro Zobacz posta
    Zależy którego pitota, zależy od samolotu, zależy od miejsca odczytywania prędkości, zależy od tego z którego pitota czyta dane AP
    O co chodzi ?

  17. #17
    Awatar celtic

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec

    Domyślnie

    Zatkanie rurki pitota wpływa na odczyt prędkości etc, nie mniej rurki są przynajmniej trzy (nphttp://sitelife.aviationweek.com/ver1.0/Content/images/store/5/4/b5407334-84cd-4436-a481-fa701913a6ff.Large.jpg), a szansa na zatkanie przez czynniki zewnętrzne trzech na raz jest raczej nie wielka. Bez AP można bezpiecznie lecieć.
    Cytat Zamieszczone przez phiro Zobacz posta
    zależy od miejsca odczytywania prędkości
    a tego to sam nie bardzo rozumię

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    O co chodzi ?
    CPT i FO mają oddzielne pitoty stąd w zalezności od tego po której stronie kabiny siedzisz, zatkanie pitota może ale nie musi wpływać na odczyt po Twojej stronie

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •