Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie Wysokość nad miastem


    Polecamy

    Witam wszystkich!!!
    Jestem nowy na tym forum i jest to jeden z moich pierwszych postów...
    Kiedyś się zaczytałem że nad miastem o liczbie ludzi powyżej X- samoloty nie mają się zniżać o X wysokość. Pytam się bo mieszkam w Z-cie (20-pare mil od EPKT) i czy to dotyczy stref pod kontrolą CTR czy też nie... I dokładnie jakie są restrykcje dotyczące tego (Jakie miasto-jaka wysokość). I jakich klas to dotyczy.

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Reguly sa duzo prostsze niz sie tobie wydaje, na tyle proste aby latwo bylo je egzekwowac od pilota.
    Nikt nie bedzie wymagac od pilota latania z rocznikiem statystycznym i sprawdzac ilu jest mieszkancow...

    Typowe miasto sie raczej zalicza to stref gesto zabudowanych (zamieszkalych). Kazdy pilot latwo wzrokowo odrozni teren zabudowany od powiedzmy terenow rolniczych i nawet na mape nie musi patrzec
    aby sprawdzac gdzie jest.

    W takich miejscach przepisy mowia ze musisz byc minimum 300 metrow powyzej czubka najwyzszego obiektu ktory sie znajduje w promieniu 600 metrow (liczac poziomo) od twojego samolotu.

    Klasa przestrzeni nic tu nie ma do rzeczy, przepisy ktore okreslaja warunki wlecenia do danych klas przestrzeni i co ci wolno sa zupelnie inne i nic nie maja wspolnego z trzymaniem
    sie z dala od ludzi lub budynkow. Nie mieszalbym tego, to dwa kompletnie oddzielne zagadnienia. Oczywiscie jak ladujesz/startujesz a lotnisko jest w centrum miasta to twoj samolot moze sie znalezc
    blizej budynkow niz wynikaloby z powyzszego przepisu.

    W tym wypadku uzylem przepis FAA ($91.119) i zamienilem stopy na metry ale analogiczny przepis w ULC o ile wiem jest praktycznie identyczny.

  3. #3
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź . Troche dziwnie to by wyglądało aby jakieś "maleństwo" przed aglomeracja wznosiło się na powiedzmy 1000 AGL nie potrzebnie tracąc czas, paliwo ...

  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Bo ograniczenia o których mowa nie dotyczą manewrów związanych ze startem i lądowaniem.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    wroclaw

    Domyślnie


    Polecamy

    Prawda jest trochę inna
    pkt 4.6 Załącznika nr 2 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym Przepisy Ruchu Lotniczego, ale radze popatrzeć też na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące par3 ppkt4
    a to link Internetowy System Aktów Prawnych
    powyższa sprawa nie dotyczy procedur startu i podejścia do lądowania

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •