Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Czy silna burza jest niebezpieczna ?


    Polecamy

    Dokładniej : Jakie zagrożenie dla samolotu pasazerskiego (np. Boeinga 737) stwarza silna burza nad lotniskiem i w okolicach ?.Chodzi mi o taka burzę, jakich w ostatnich dniach sporo w Polsce.

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Takie samo jak dla każdego innego. Czy test się już skończył?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Samolot jest klatką Faradaya, więc teoretycznie po uderzeniu pioruna nic się mu stać nie powinno i w większości przypadków nic się mu nie dzieje.
    Groźniejszy jest wiatr.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Jest podejrzenie (narazie tylko podejrzenie) ze ten wypadek Air Kenya 737-800 pare tygodni temu w Afryce byl wlasnie spowodowany silna burza. Jak wlecisz w burze kategori 5 to zaden samolot nie jest bezpieczny.

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Polecam znalezc na internecie zdjecia dziur w poszyciu po uderzeniu pioruna, nie mowiac juz o tym, ze jest coraz wiecej elementow kompozytowych w samolotach, ktore po uderzeniu pirounem najzwyczajniej w swiecie moga sie rozpasc. Uderzenie pioruna w samolot zawsze jest niebezpieczne.
    Kiedys byl chyba nawet taki wypadek helikoptera puma. Przelatywal w okolicy chmury burzowej, wirnik zrobiony byl z domieszka kompozytow. W skutek opadu na lopatach zdromadzil sie ladunek statyczny co spowodowalo wyladowanie z chmury (zeby bylo ciekawiej to jedyne jakie powstalo z tej chmury) i uderzenie w lopate. Lopata sie rozwarstwila i ulegla zniszczeniu.

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    ze jest coraz wiecej elementow kompozytowych w samolotach, ktore po uderzeniu pirounem najzwyczajniej w swiecie moga sie rozpasc.
    dlatego powazne konstrukcje kompozytowe (naprzyklad 787) maja wbudowana specjalna siatke przeciw-piorunowa.

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez thewho
    ze jest coraz wiecej elementow kompozytowych w samolotach, ktore po uderzeniu pirounem najzwyczajniej w swiecie moga sie rozpasc.
    dlatego powazne konstrukcje kompozytowe (naprzyklad 787) maja wbudowana specjalna siatke przeciw-piorunowa.
    Wlasnie w programie poswieconym wypadkowi tego helikoptera nawiazali do konstrukcji 787 i A380
    Nie zmienia to faktu, ze w dalszym ciagu uderzenie pioruna moze spowodowac uszkodzenia zarowno w kompozytowych jak i klasyczych konstrukcjach

  8. #8
    Awatar krecik01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    New Sącz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    Samolot jest klatką Faradaya, więc teoretycznie po uderzeniu pioruna nic się mu stać nie powinno i w większości przypadków nic się mu nie dzieje.
    Jednakże większość pilotów woli je omijać (tak dla bezpieczeństwa) ot choćby Air China podczas lądowania w Krk ...
    Wszystko jest kwestią czasu...

  9. #9
    Awatar Air Q

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ...

    Domyślnie

    Oprócz wyładowń elektrycznych kolejnym zagrożeniem jest grad...oto co spotkało B737 Easyjeta kilka lat temu:
    http://www.zap16.com/Easyjet%20out%20of%20hail.htm
    Poza tym burzy towarzyszą uskoki wiatru, ktore są niebezpieczne podczas lądowania...

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Trzeba też pamiętać o silnych prądach wstępujących/zstępujących. Taka turbulencja może w dużym stopniu ograniczyć pilotowi możliwość sterowania samolotem.

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Jak wlecisz w burze kategori 5 to zaden samolot nie jest bezpieczny.
    Mógł byś przedstawić szerzej kategorie burz, bo szczerze mówiąc nigdy o czymś takim nie słyszałem.

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piopil
    Mógł byś przedstawić szerzej kategorie burz, bo szczerze mówiąc nigdy o czymś takim nie słyszałem.
    Jest to zwiazane z kolorami ktore pilot widzi na swoim radarze pokladowym (radar pogodowy na ziemi widzi identyczne kolory bo jest identycznie wykalibrowany).

    czarny
    zielony (1)
    zolty (2)
    czerwony (3-4)
    pupurowy (5-6)

    Samoloty pasazerskie unikaja juz nawet (2) - zolty.
    Nie chce mi sie wypisywac dlugiej definicji dla kazdego koloru ale tak dla przykladu przy kolorze czerwonym masz szanse okolo 10% zw turbulencja bedzie "severe" - co oznacza zmiane sily wiatru o 30-50 fps w ulamku sekundu. Przy zmianie sily wiatru powyzej 50fps mowi sie o "destructive" turbulencji.

    Tu masz naprzyklad obrazek z kolorami nad USA na dana chwile:

    http://aviationweather.gov/obs/radar/
    http://weather.unisys.com/radar/rad_us.html

  12. #12
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    czarny
    zielony (1)
    zolty (2)
    czerwony (3-4)
    pupurowy (5-6)
    Czy kolorowe kropki na radarze burzowym Michalka są kolorowane wg tego schematu


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  13. #13
    Awatar Piwi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie, tamte kropki oznaczają "wiek" wyładowania. Im ciemniejsza kropka tym więcej czasu upłynęło od wyładowania w danym miejscu.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •