Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie loty z widzialnością


    Polecamy

    Mam pytanie techniczne, bo tego nie rozumiem. Pozwolono samolotom poruszać się poniżej pułapu zajętego przez chmure pyłu. Podobno jest to ok. 6 tys. metrów. Ale jednocześnie moga odbywać się tylko loty VFR. Przecież na zdrowy rozum w normalnych warunkach loty na niskich pułapach się odbywają (np. krótkie trasy, krajowe) i wtedy nie ma mowy o żadnej widzialności, jesli pogoda nie jest idealna. Dlaczego teraz nie może być lotów IFR na nizszych niż zwyczajowo wysokościach. Pytanie jest techniczne a nie ekonomiczne, więc odpowiedź że duzym maszynom się nie opłaca mozna sobie darować.
    Z góry dzięki za odpowiedzi.

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazer222 Zobacz posta
    Dlaczego teraz nie może być lotów IFR na nizszych niż zwyczajowo wysokościach.
    IMHO: Być może chodzi o to, aby trzymano się z dala od pyłu (dla bezpieczeństwa od wszelkich chmur), a więc latano w warunkach VFR.

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie

    No to widzę, że nie tylko ja tego nie rozumiem.

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Tak naprawde zamysl byl pewnie taki, zeby samoloty komunikacyjne nie lataly do momentu wyjasnienia kwestii bezpieczenstwa, natomiast reszta niech robi na wlasne ryzyko. Problem sie pojawil, gdy niektore linie postanowily wyslac samoloty VFRem.

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poz

    Domyślnie

    Czyli wynika z tego, że nie ma tu żadnego podłoża "technicznego" a jedynie "strategiczne" To dość podstępne działanie. W takim razie jestem pełen uznania że przewoźnicy zachowali tyle spokoju.

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Kto mowi ze zachowali.

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    wroclaw

    Domyślnie

    Behemot masz pewnie rację ale zapomniałeś wyjaśnić że przepisy zezwalają na wykonywanie lotów wg przepisówwykH=6000m /FL200/ patrz Zał. 2 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym-Przepisy Ruchu Lotniczego

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Que?

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazer222 Zobacz posta
    Dlaczego teraz nie może być lotów IFR na nizszych niż zwyczajowo wysokościach.
    Nie moze?

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    No wtedy miejscami momentami nie bylo.

  11. #11
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Mam pytanie do kolegów kontrolerów z WAW :-) Podczepiam się tutaj bo nie chcę zakładać nowego tematu. Dziś w porannym locie 3880 KTW - WAW, podłuchiwałem na podejściu do lądowania i pilot po kontakcie z TWR - bardzo przepraszał za zamieszanie z 9 milą - (to my byliśmy sprawcami tej 9 mili na to wychodzi :-)). O co chodziło dokładnie - o złe podanie odległości od pasa ?
    Lądowaliśmy na 33. Widoczność kiepściutka była (niska podstawa chmur - oceniona na oko)
    Pitterek

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •