Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie [TU-154] Lądowanie w czasie mgły - jaka alternatywa


    Polecamy

    Witam. To pytanie miało być zadane w wątku dotyczącym katastrofy samolotu prezydenckiego, ale zostało skasowane i jeden z moderatorów skierował mnie tu. Otóż nurtuje mnie kwestia możliwej alternatywy dla pilota samolotu w czasie mgły na lotnisku. Media przedstawiły ją jako wybór między niebezpiecznym lądowaniem we mgle albo udaniem się na inne lotnisko. Czy nie może paść trzecia propozycja: "czekajcie na poprawę warunków atmosferycznych, jeśli macie dość paliwa"? Pytanie ma moim zdaniem sens, bo przecież w tym dniu lądowały inne samoloty i pogoda szybko zmieniała się.

  2. #2
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Wszystko zależy głównie od tego ile się ma paliwa. Mgła/podstawy są generalnie dosyć dynamiczne, więc jeżeli prognoza jest optymistyczna to nie ma nic w złego/dziwnego w staniu w holdingu i oczekiwaniu na pogodę. Byle się nie zasiedzieć
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MagCzu Zobacz posta
    "czekajcie na poprawę warunków atmosferycznych, jeśli macie dość paliwa"?
    Troche to zle sformulowales bo sugerujesz ze to kontroler nadaje komende "czekajcie!...". Jest odwrotnie - to pilot tak naprawde jest glownym tutaj motorem i nikt pilotowi nie musi przypominac ze jedna z mozliwosci jest czekanie na zmiane pogody, pilot wie ile ma paliwa i czy to wogole jest realne. Najwazniejsza pomoc kontrolera w takich wypadkach to zasugerowanie lotnisk o ktorych wie ze maja korzystna pogode co zreszta ten kontroler podobno zrobil.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 20-04-2010 o 19:07

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    A zgoda na takie krążenie w powietrzu w pobliżu lotniska nie jest wymagana? Na zdrowy rozum wydaje się, że to lotnisko, a nie pilot, musi zadecydować gdzie umieścić samolot tak, by nie przeszkadzał innym, kolejnym samolotom.

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Kontroler "gdzie", pilot "czy i jak długo".
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MagCzu Zobacz posta
    A zgoda na takie krążenie w powietrzu w pobliżu lotniska nie jest wymagana?
    Jest ale w tym wypadku przestrzen nad tym lotniskiem byla praktycznie pusta. Doprawdy tylko kolo najbardziej zatloczonych lotnisk na swiecie moglbys miec problemy. Jak bylby problemy to by cie ustawili troche dalej od lotniska. Zreszta Atco ujal to dosadnie w duzo mniejszej ilosci slow.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 20-04-2010 o 20:34

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    109

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Zreszta Atco ujal to dosadnie w duzo mniejszej ilosci slow.
    Taka jego praca, nieprawdaż.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •