Wszystko zależy głównie od tego ile się ma paliwa. Mgła/podstawy są generalnie dosyć dynamiczne, więc jeżeli prognoza jest optymistyczna to nie ma nic w złego/dziwnego w staniu w holdingu i oczekiwaniu na pogodę. Byle się nie zasiedzieć
Witam. To pytanie miało być zadane w wątku dotyczącym katastrofy samolotu prezydenckiego, ale zostało skasowane i jeden z moderatorów skierował mnie tu. Otóż nurtuje mnie kwestia możliwej alternatywy dla pilota samolotu w czasie mgły na lotnisku. Media przedstawiły ją jako wybór między niebezpiecznym lądowaniem we mgle albo udaniem się na inne lotnisko. Czy nie może paść trzecia propozycja: "czekajcie na poprawę warunków atmosferycznych, jeśli macie dość paliwa"? Pytanie ma moim zdaniem sens, bo przecież w tym dniu lądowały inne samoloty i pogoda szybko zmieniała się.
Wszystko zależy głównie od tego ile się ma paliwa. Mgła/podstawy są generalnie dosyć dynamiczne, więc jeżeli prognoza jest optymistyczna to nie ma nic w złego/dziwnego w staniu w holdingu i oczekiwaniu na pogodę. Byle się nie zasiedzieć
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Troche to zle sformulowales bo sugerujesz ze to kontroler nadaje komende "czekajcie!...". Jest odwrotnie - to pilot tak naprawde jest glownym tutaj motorem i nikt pilotowi nie musi przypominac ze jedna z mozliwosci jest czekanie na zmiane pogody, pilot wie ile ma paliwa i czy to wogole jest realne. Najwazniejsza pomoc kontrolera w takich wypadkach to zasugerowanie lotnisk o ktorych wie ze maja korzystna pogode co zreszta ten kontroler podobno zrobil.
Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 20-04-2010 o 19:07
A zgoda na takie krążenie w powietrzu w pobliżu lotniska nie jest wymagana? Na zdrowy rozum wydaje się, że to lotnisko, a nie pilot, musi zadecydować gdzie umieścić samolot tak, by nie przeszkadzał innym, kolejnym samolotom.
Kontroler "gdzie", pilot "czy i jak długo".
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Jest ale w tym wypadku przestrzen nad tym lotniskiem byla praktycznie pusta. Doprawdy tylko kolo najbardziej zatloczonych lotnisk na swiecie moglbys miec problemy. Jak bylby problemy to by cie ustawili troche dalej od lotniska. Zreszta Atco ujal to dosadnie w duzo mniejszej ilosci slow.
Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 20-04-2010 o 20:34
Zakładki