Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie Ilu musi być pilotów?


    Polecamy

    Witam, głupie pytanie: od czego zależy ilość pilotów w samolocie pasażerskim (np.: 2 czy 1). ? Czy jest to podyktowane tylko typem samolotu czy też jakieś wymogi prawne są w tym zakresie? Czy są samoloty pasażerskie, które w komercyjnej linii lotniczej mogą być prowadzone tylko przez jednego pilota? Z góry dziękuję za małą pigułkę danych.

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Musi byc dwoch. Koniec kropka.

    Jak zejdziemy na duzo mniejsze samoloty, powiedzmy jakies nieduze biz-jety (5-8 siedzen) to niektore wymagaja tylko jednego pilota z tym ze moga zaczac odgrywac role dodatkowe przepsiy mowiace ze jesli jest to lot komercjalny to mimo to 2 pilotow potrzeba.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 21-04-2010 o 00:49

  3. #3
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Myslalem, ze do wkrecenia zarowki...

  4. #4
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    A to ja rozszerzę pytanie: czy FIZYCZNIE (nie proceduralnie), 1 pilot byłby w stanie obsłużyć duży komunikacyjny liniowiec np. B777?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    A to ja rozszerzę pytanie: czy FIZYCZNIE (nie proceduralnie), 1 pilot byłby w stanie obsłużyć duży komunikacyjny liniowiec np. B777?
    Oczywiscie ze 1 wystarczy (fizycznie czy proceduralnie) bo jak jeden umrze za sterami (a juz tak bylo) to drugi ukonczy lot.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    2 pilotow zaczyna byc naprawde potrzebnych jak jest jakas awaria na pokladzie, nieprzewidziana sytuacja, problem techniczny do rozwiazania, itp.

  7. #7
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Tak w ogóle to jeden jest potrzebny do czytania checklisty
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    czy FIZYCZNIE (nie proceduralnie), 1 pilot byłby w stanie obsłużyć duży komunikacyjny liniowiec
    Tak. Drugi pilot jest potrzebny na wypadek nadzwyczajny to raz. A dwa, że procedury są rozpisane na dwie role, jeden wykonuje, drugi sprawdza, potwierdza, odczytuje itd, wszystko, aby zminimalizować ryzyko błędu pojedynczego człowieka.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    A tak wracając do pytania, był taki temat o najkrótszym locie z jednej wyspy Brytyjskiej na drugą (około 1,5 min.) i z tego co pamiętam był to lot rozkładowy i pilotował 1 pilot, a więc są wyjątki od reguły.

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wg mnie to zaden wyjatek. Wszystko zalezy od tego jakiej wielkosci to samolot, jakie typ operacji wykonuje i co ilu pilotow wymaga certyfikat typu.

  11. #11
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    A tak wracając do pytania, był taki temat o najkrótszym locie z jednej wyspy Brytyjskiej na drugą (około 1,5 min.) i z tego co pamiętam był to lot rozkładowy i pilotował 1 pilot, a więc są wyjątki od reguły.
    A samolot to BN Islander czyli taka nieco większa Seneca - to i jeden pilot styka
    Pozdrawiam!
    Piotr

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •