Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    LU

    Domyślnie [TU-154] Tu-154 kto i co


    Polecamy

    Bardzo prosze o odpowiedz na kilka pytań zwiazanych z procedurami.
    - kto z załogi (kapitan,IIpilot,nawigator) rozmawia z kontrolerem wieży o warunkach
    pogodowych, wartości ciśnienia atmosferycznego itp.
    -kto wprowadza te wartości do TAWS lub je przelicza i wprowadza
    -co się będzie działo kiedy bez przeliczania wartość ciśnienia podanego w QFE zostanie wprowadzona do TAWS(jak urządzenie będzie się zachowywało).Dziekuję za odpowiedz.

  2. #2
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Na tutce zapewne korespondencje prowadzi pilot monitorujący lub nawigator. Do TAWSu żadnych danych się nie wprowadza...
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #3
    Awatar nikooo

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GORANGO Zobacz posta
    -kto wprowadza te wartości do TAWS lub je przelicza i wprowadza
    Widzę TV ma ogromną siłę.

    BTW. Podstawowe pytanie: Czy ten system w TU-154M miał prawo wydawać jakiekolwiek komunikaty w pełnej konfiguracji do lądowania? Jeżeli tak to w jakich warunkach?

  4. #4
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    A gdzie w Boeingach/Airbusach znajduje się TAWS? Np. w FSX w samolotach jest opcja gdzie widoczny jest TAWS z GPS. Gdzie jest on umiejscowiony?

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Gdzie jest on umiejscowiony?
    Co to znaczy? TAWS to przeciez glownie software wiec jak mozna mowic o jakimkolwiek 'umiejscowieniu'.

  6. #6
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Co to znaczy? TAWS to przeciez glownie software wiec jak mozna mowic o jakimkolwiek 'umiejscowieniu'.
    ? TAWS nie musi być wkomponowany w całą awionikę samolotu i np. w navigation display. Równie dobrze może być jako osobne urządzenie produkowane chociażby przez Sandel'a i umiejscowione tam gdzie jest wolne miejsce...
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    i np. w navigation display. Równie dobrze może być jako osobne urządzenie produkowane chociażby przez Sandel'a i umiejscowione tam gdzie jest wolne miejsce...
    Nie myl TAWS z zobrazowaniem profilu terenu na nawigacyjnym displayu. Dwie rozne rzeczy. TAWS to naprawde certyfikowane software ktore daja pilotowi ostrzezenia w pewnych warunach w postaci glosu (zreszta wystarczy zobaczyc jak FAA definiuje TAWS i jaki stawia wymagania i wcale nie ma tam wymienionego zobrazowania terenu). Samolot moze miec pelne zobrazowanie terenu na nawigacyjnym displayu ale wcale nie musi miec TAWS. Tylko TAWS tzw. klasy "A" musi miec display.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 22-04-2010 o 22:12

  8. #8
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie


    Polecamy

    No to właśnie chociażby wspomniany sandelowski ST3400 spełnia wymagania FAA i A/B PARTów, a instaluje się go dodatkowo tak jak opisałem...
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •