Na tutce zapewne korespondencje prowadzi pilot monitorujący lub nawigator. Do TAWSu żadnych danych się nie wprowadza...
Bardzo prosze o odpowiedz na kilka pytań zwiazanych z procedurami.
- kto z załogi (kapitan,IIpilot,nawigator) rozmawia z kontrolerem wieży o warunkach
pogodowych, wartości ciśnienia atmosferycznego itp.
-kto wprowadza te wartości do TAWS lub je przelicza i wprowadza
-co się będzie działo kiedy bez przeliczania wartość ciśnienia podanego w QFE zostanie wprowadzona do TAWS(jak urządzenie będzie się zachowywało).Dziekuję za odpowiedz.
Na tutce zapewne korespondencje prowadzi pilot monitorujący lub nawigator. Do TAWSu żadnych danych się nie wprowadza...
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
A gdzie w Boeingach/Airbusach znajduje się TAWS? Np. w FSX w samolotach jest opcja gdzie widoczny jest TAWS z GPS. Gdzie jest on umiejscowiony?
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Nie myl TAWS z zobrazowaniem profilu terenu na nawigacyjnym displayu. Dwie rozne rzeczy. TAWS to naprawde certyfikowane software ktore daja pilotowi ostrzezenia w pewnych warunach w postaci glosu (zreszta wystarczy zobaczyc jak FAA definiuje TAWS i jaki stawia wymagania i wcale nie ma tam wymienionego zobrazowania terenu). Samolot moze miec pelne zobrazowanie terenu na nawigacyjnym displayu ale wcale nie musi miec TAWS. Tylko TAWS tzw. klasy "A" musi miec display.
Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 22-04-2010 o 22:12
No to właśnie chociażby wspomniany sandelowski ST3400 spełnia wymagania FAA i A/B PARTów, a instaluje się go dodatkowo tak jak opisałem...
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Zakładki