Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie Moment chowania klap


    Polecamy

    Od czego zależy moment schowania klap z samolotach? Od wskazanej prędkości dla danego samolotu?

  2. #2
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    Dla poszczególnej prędkości wysuwa się klapy na odpowiedni kąt. W każdym samolocie są to inne wartości.
    Pozdrawiam G

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    Ten odpowiedni kąt jest regulowany przez komputer, czy pilota?

  4. #4
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    Pilota. Jest np 5, 10,15,20,25 stopni i przy odpowiedniej predkosci pilot wysuwa np 220kts klapy na 5
    Pozdrawiam G

  5. #5
    Awatar nikooo

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez b 737 Zobacz posta
    Dla poszczególnej prędkości wysuwa się klapy na odpowiedni kąt. W każdym samolocie są to inne wartości.
    W poszczególnych przedziałach wagowych GW, dla tej samej maszyny przy tej samej prędkości mogą to być różne wartości.
    Cytat Zamieszczone przez b 737 Zobacz posta
    Pilota. Jest np 5, 10,15,20,25 stopni i przy odpowiedniej predkosci pilot wysuwa np 220kts klapy na 5
    Pozycja 5, 10, 20, 30 to nie musi być kąt wysunięcia klap. Na flap lever posługujesz się jednostkami a pozycja nie jest wyrażona w stopniach, chyba że zaznaczono inaczej.

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Troche niedokladnie koledzy opisali sprawe klap.

    Na samym poczatku trzeba okreslic czy samolot hamuje (laduje), czy przyspiesza ( start), bowiem jest to bardzo znaczaca roznica.
    Takze wazne jest to, ze minimalna wysokosc do wychylania czy chowania klap jest zwiazana z procedurami ograniczenia halasu, a wiekszosc z nich to 1000stop (305m).
    Przyjmijmy ze zasiadamy za sterami 737 pozycje klap przy PREDKOSCIACH MINIMALNYCH MANEWROWYCH a te predkosci sa PREDKOSCIAMI POWIETRZA:

    klapy w gorze 210 wezlow KIAS
    klapy 1 190
    klapy 5 170
    klapy 10 160
    klapy 30 130
    klapy 40 120

    Tak wiec do startu 737 pozycja klap 5 ( a dlatego poniewaz moment oderwania sie od pasa bedzie min. 160 wezlow KIAS )
    Na wysokosci 1000 stop pilot zmniejsza ustawienie klap na pozycje 1 i zmniejsza nachylenia samolotu i przyspiesza do 21O wezlow i w tym momencie wdg. tabeli mozna schowac klapy.

    Podczas ladowania ustawiamy klapy na 1 jesli predkosc spadnie ponizej 210 (wdg. tabeli), lecz czesto piloci ustawiaja klapy odrazu na 5, czyli wysuwanie klap odbywa sie przy predk. ok 200 i wys. MINIMUM 1000stop. Nastepnie mozna kontynuowac zwiekszenie wychylenia klap wraz z osiaganiem predkosci granicznych. Normalne ladowanie odbywa sie przy pozycji 30, 40, ustawiane wraz z wysunieciem podwozia.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 11-05-2010 o 13:11 Powód: ort: hamuje

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gogamich Zobacz posta
    Troche niedokladnie koledzy opisali sprawe klap.
    Twój post jest "niedokładny", a nawet mylący. Prędkości, które podałeś nie odnoszą się do masy samolotu i ew. typu 737.
    Przemyśl również kwestie startu..., bo idąc Twoim tokiem rozumowania, samolot przepadnie.
    Nie wiem skąd wymyśliłeś sobie minimalną prędkość oderwania 160 węzłów ( masz na myśli Vr czy V2 dla B737) na klapach 5?

  8. #8
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie


    Polecamy

    czy w Benkach następuje przejście na Climbing jeszcze przed schowaniem klap, czy tylko i wyłącznie po ich schowaniu?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •