Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie BA, Warsaw > Sydney = 22 godziny B747????


    Polecamy

    Szanwoni Forumowiecze.
    To kącik prostych pytań, więc pytam
    Jestem coraz bliżej zrealizaowania planu lotu liniami BA, na tarsie Warszawa > Londyn > Sydney. Z serwisu biletowego BA wyszło mi iż najlepiej będzie BA+Qantas'em.
    Jednak pytam o czas lotu - B747 na prawdę leci prawie 22 godziny TAM, i 23 godziny w drodze powrotnej czy ja coś źle zrozumiałem?
    Załączam foto:
    Ostatnio edytowane przez blom ; 26-04-2010 o 00:42 Powód: błędy :D

  2. #2
    Awatar lordrene

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    NorthWest

    Domyślnie

    Strefy czasowe przekracza
    EGCC;EGGP

  3. #3
    Awatar jtf2

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    DUS

    Domyślnie

    oczywiście, to czas bardzo realny. 747 leci najprawdopodobniej do SIN, tankuje i leci dalej. To ok 12-13 godzin lotu +ok. 2 godzin przerwy i potem jeszcze 7-8 (już dokładnie nie pamiętam.) DO Australii jest naprawdę daleko.
    Jeśli będziecie lądować w Singapurze - polecam basen. Naprawdę fajna sprawa po kilkunastu godzinach siedzenia.
    Tylko trzeba sie trochę do tego przygotować (czyli zapoznać się z lotniskiem jeszcze przed wylotem.) ten basen kosztuje tylko kilka dolarów.No ale wcześniej trzeba się upewnić, że jest czas, bo jeśli to jest jeden rejs, to może być krótko.
    Dwa lata temu leciałem do Australii SQ i było fajnie (777+A380) Mile wspominam tę chwilę, kiedy nas wypuścili z samolotu.
    Miłej podróży
    pozdrawiam

    jtf2



  4. #4
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    A prosty sposób (akurat na miarę Forum Prostych Pytań) na rozwiązanie postawionego zagadnienia to chwila pracy z globusem. Kiedy ma się pod ręką Internet, w roli globusa występuje oczywiście Google Earth lub Great Circle Mapper.

    Pomiar odległości Londyn-Sydney daje wynik ok. 17 000 km (czyli niewiele mniej niż pół świata - cały świat to 40 000 km). Przyjmując prędkość samolotu 900 km/h i wykorzystując wiedzę ze szkoły podstawowej (rozważany problem to klasyczne zadanie na prędkość-drogę-czas) otrzymujemy czas przelotu rzędu 19 godzin.

    Uwzględniając fakt przyjęcia w obliczeniach upraszczających założeń (oszacowanie dotyczy najkrótszej teoretycznie możliwej drogi, zakłada jednostajną prędkość na trasie, nie uwzględnia międzylądowania) i porównując otrzymany wynik z czasem lotu podanym przez linię, można wydedukować, że w podanych wartościach 22/23 godzin nie ma żadnej pomyłki.
    For every solution there is a problem.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lordrene Zobacz posta
    DO Australii jest naprawdę daleko.
    Cytat Zamieszczone przez lordrene Zobacz posta
    Strefy czasowe przekracza
    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    to chwila pracy z globusem
    A może Blomowi nie chodzi o to co napisaliście, a o różnicę czasową, czyli 22 h w jedną stronę a 23 h w drugą ?



  6. #6
    Awatar mick

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Luxemburg/Bolesławiec/Wrocław

    Domyślnie

    A czasem głównym powodem nie jest układ wiatrów nad Ziemią?
    99% wiatrów na FL250 i wyższych hula na wschód, wiec leci się szybciej (GS).
    Na flighstats czy innych wyszukiwarkach wszystkie loty międzykontynentalne na zachód są "wolniejsze" o jakieś ~8% od tych na wschód.
    UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    A może Blomowi nie chodzi o to co napisaliście, a o różnicę czasową, czyli 22 h w jedną stronę a 23 h w drugą ?
    Blomowi chodzi oto - iż na załączonym obrazku, nie ma informacji o międzylądowaniu. Na innych lotach jest, Singapur czy Bumacoś tam już nie pamiętam.
    BA nie pokazuje lądowania technicznego??? Więc zgłupiałem i mi wyszło ponad 22/23 godziny non stop: start Londyn, lądowanie Sydney. Dlatego pytam bo mi to nierealne się wydaje. Butelka dobrej wódki na głowę może by mi to umożliwiła...

  8. #8
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    1. Zdania wśród uczonych są podzielone - wiele wskazuje jednak, że na załączonym obrazku jest informacja o międzylądowaniu. Coś, co mogłoby być taką informacją, podkreśliłem na czerwono:



    2. Nawet, gdyby to nie była informacja o międzylądowaniu, znając typ samolotu (podany na tym samym obrazku) można znaleźć jego zasięg (poniżej 15 000 km) i sprawdzić, czy miałby przynajmniej teoretyczną szansę zrobić LHR-SYD z jednego przyłożenia.
    For every solution there is a problem.

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Najdłuższy rejsowy lot to AFAIR SIN-JFK na A345 - 16:25h. Taki rejs jest możliwy dzięki konfiguracji 100% w C.
    Dodatkowo faktycznie, to, co alien napisał samolot to wrażliwe urządzenie i trzeba brać poprawki na wiatry na trasie (hint: dlaczego inny jest czas lotu do/z USA)
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Z tego co wiem, to najdłuższy lot to jest SIN-EWR ( SQ22) i oni podają czas lotu- 19 godzin i 10 minut, to jest 15,345 km.
    Lot SQ 21 trwa trochę krócej, podają 18 godzin i 50 minut.

    Hm... w wiki podają na odwrót
    Ostatnio edytowane przez voyager747 ; 27-04-2010 o 01:57 Powód: dopisek

  11. #11
    Awatar janusz1993

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    USA/Mielec

    Domyślnie

    A co do lotów do Australii to czy w czasie międzylądowania pasażerowie na czas tankowania zostają w samolocie?
    W związku z Australia to przypominał mi się pewien dialog z filmu "Mis"
    ''Nie chce pan do Tokio, więc ja radzę niech pan bierze do Melbourne... to bardzo rzadki bilet... jeszcze aktualny...
    samolot odleciał trzy dni temu... nawet jeszcze nie wrócił.''


  12. #12
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez janusz1993 Zobacz posta
    A co do lotów do Australii to czy w czasie międzylądowania pasażerowie na czas tankowania zostają w samolocie?
    '
    Wychodzą. I nikogo nie trzeba do tego specjalnie zachęcać Jedyny minus to to że trzeba zabrać cały podręczny.
    Jak sobie zostawisz książkę w kieszonce poprzedniego fotela to jak wrócisz już jej nie będzie.

  13. #13
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Najdłuższy rejsowy lot to AFAIR SIN-JFK na A345 - 16:25h. Taki rejs jest możliwy dzięki konfiguracji 100% w C.
    Zgadza się, najdłuższy. Argh, kiedyś szukałem biletów na tą trasę i zastanawiałem się czemu SIN-JFK bezpośrednio jest w każdym możliwym terminie tak absurdalnie drogi - teraz mam odpowiedź. Ale skoro tak, to czemu tylko trochę krótszy EWR-HKG lata z normalnym ekonomikiem?

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Odrobinę? Wg GC to jest około 1500nm...

  15. #15
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Co do czasu przelotu voyager747 ma rację, nie wiem co mi się ubzdurało
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  16. #16
    Awatar Bastek

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Afryka

    Domyślnie

    a co do tego najdluzszego lotu obecnie Singapore to wykonuje go A345 ktory posiada tylko 100 miejsc caly samolot w konfiguracji biznesowej.

  17. #17
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    A co ja parę postów powyżej napisałem?
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 27-04-2010 o 12:16 Powód: literówka
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #18
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Nie podskakuj, nie napisałeś tego, czego nikt na świecie nie wie - że wykonuje A345.
    For every solution there is a problem.

  19. #19
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A z tego co mi się gdzies zapamiętało to ten A345 SQ wcale nie jest w 100% C, tam jest coś typu ekonomiczna premium. Pamiętam, że nawet sprawdzałem ceny biletów i spokojnie znajdowało mi coś w okolicach 6000zł, to za tanio na C.

    (wlasnie sprawdzilem na seatguru i rzeczywisice jest juz w wersji 100% C - musieli to zmienic, na pewno jeszcze 2lata temu tak nie bylo)

    Swoją droga polecam Qantasa, czułem się w nim dużo lepiej niż w BA.

  20. #20
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Jak sprawdzałem wczoraj, to lot kosztował ok. 8000 usd. Cathay leci HKG-JFK ok. 16 godzin, a bilet ok. 1800 usd w ekonomiku.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •