Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree17Likes

Wątek: Oblodzenie

  1. #1
    Awatar george

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    daleko od szosy

    Domyślnie Oblodzenie


    Polecamy

    Czy w czasie schodzenia do ladowania moga nastapic warunki do oblodzenia skrzydel ?
    Jezeli tak, to jakie to okolicznosci ?

  2. #2
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    De facto zawsze w określonych warunkach może wystąpić oblodzenie. To czy będzie to start, zniżanie, wznoszenie czy podejście nie ma praktycznie nic do rzeczy.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Moga, czasami wlasnie schodzenie do ladownia moze byc najniebepieczniejsze jak musisz przeleciec przez chmury aby wyladowac na lotnisku. W chmurach moze byc duzo lodu a jak jestes podnad chmurami to oczywiscie nie ma niebezpieczenstwa oblodzenia. Znane sa przypadki ze pilot przewidujac sytuacje postanowil przebic sie przez chmury wyjatkowo szybko - uzywajac duzych szybkosci znizania.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 27-04-2010 o 19:51

  4. #4
    Awatar george

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    daleko od szosy

    Domyślnie

    wegi, saturn5:
    No wlasnie. Oczywiscie podkreslenie fazy ladowania jest zwiazane z katastrofa 101.
    Jak tylko dowiedzialem sie, ze tam nie bylo ILS i panowala zla widocznosc, bylem i jestem zwolennikiem teorii o przekroczonym minimum.
    Jednak troche dziwi mnie fakt, ze nigdzie nie moge znalezc jakiejkolwiek dyskusji na temat dodatkowego czynnika jakim mogl byc lod.
    Byc moze zle szukam - to prosze o jakies wskazowki, albo moze to takie kompletnie bez sensu, ze sie o tym nic nie mowi....
    Ostatnio edytowane przez george ; 27-04-2010 o 20:24 Powód: add 2nd nick

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez george Zobacz posta
    nie moge znalezc jakiejkolwiek dyskusji na temat dodatkowego czynnika jakim mogl byc lod.
    Byc moze zle szukam - to prosze o jakies wskazowki, albo moze to takie kompletnie bez sensu, ze sie o tym nic nie mowi....
    Nie mozesz znalezc bo lod nie byl tam czynnikiem, przynajmniej tyle wiemy w tym momencie. To ze temperatury moga byc sprzyjajace lodu wcale nie znaczy ze jakiekolwiek oblodzenie bylo. Wiele czynnikow musi byc spelnionych aby oblodzenie bylo mozliwe, temperatura to tylko jeden z wielu.

  6. #6
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Jednym z najniebezpieczniejszych zjawisk, jakie mogą działać na statek powietrzny jest oblodzenie, a nie wszystkie samoloty są wyposażone w instalacje antyoblodzeniowe.
    http://awiacja.imgw.pl/docs/msz2.pdf
    thewho, thewho and biedny_miś like this.
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Definicja tzw Icing conditions jest mniej więcej podobna:[
    Oat (outside air temperature) 5 degree C or below and visible moisture in any form is present ( clouds, fog with visibility less than 1 nautical mile or less, rain, snow, sleet any ice crystals.
    O Icing conditions mówi się też gdy na ziemi temp jest 5 albo mniej i rampe, taxiway, pas pokrywa śnieg, lód, stojąca woda, błoto posniegowe, które moze byc zasysane do silnika albo zamarznac na engine sensor probes lub obudowie silnika

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    A czy B 767 linii TUI (PF-OYI) ma taki system przeciwoblodzeniowy ?

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Takie tzn. jakie? Wszystkie 767 mają bardzo wydajne systemy przeciwoblodzeniowe.

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    No taki, że jak się lód osadzi na skrzydle to nie spadniemy do Atlantyku.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nigdzie nie spadniecie i żaden lód się nie osadzi masz moje słowo.

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Dzięki za słowa pociechy.... ale co się nastresuję to moje . Lot dopiero 22 lutego .... a już mam myślaczkę

  13. #13
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Lód to generalnie utrapienie nisko i powoli latających "turboprop'ów". Samoloty odrzutowe latają dużo szybciej co utrudnia osadzanie sie lodu, latają wyżej, gdzie oblodzenie nie występuje, a na krotki czas wejścia w warunki oblodzenia na wznoszeniu, czy zniżaniu mają bardzo wydajne instalacje przeciwoblodzeniowe. Dołączam sie do słów Aaben'a - nie spadniecie, a juz na pewno nie z powodu lodu

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez loyd Zobacz posta
    ... to nie spadniemy do Atlantyku.....Lot dopiero 22 lutego .... a już mam myślaczkę
    Nie spadniecie do Atlantyku bo jak bedzie problem z oblodzeniem to wogole do Atlantyku nie dolecicie.
    Tak sie nagol dzieje ze w (wiekszych) odrzutowcach problem z oblodzeniem jak istnieje to naogol dzieje sie to zaraz przy starcie.
    Wspomnijmy chociazby SAS lot 751 (tu na szczescie nikt nie zginal) lub slynny Air Florida 90. Ale takie historie to wyrazne bledy zalogi lub obslugi naziemnej. Ale jak pisano wyzej - raczej nie masz sie czego obawiac, wszyscy sie wlasnie ucza na takich wypadkach.
    bedrzich likes this.

  15. #15

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Super - jak lecieliśmy na Dominikanę w styczniu tego roku , to miałem kapitana zapytać czy pamięta , żeby samolot opierd..ić tym płynem przeciwoblodzeniowym (nawalony troszkę byłem) , ale żonka mnie powstrzymała


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    michastrain likes this.

  16. #16

    Dołączył
    May 2016

    Domyślnie

    To świetny pomysł - następnym razem wbij się przed wielogodzinnym lotem pijany do kokpitu żeby spytać czy kapitan na pewno odlodził samolot, myślę że na 100% będziesz dzięki temu bezpieczny. A że przy okazji nie dolecisz (tym rejsem), to inny temat.
    suszykuba likes this.

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Nie no ... mam żone i ona już pilnuje, żebym grzecznie zajął miejsce. A że ja nie awanturujący się to i kłopotu ze mną nie ma. Na trzeźwo do samolotu nie wejdę ..... To jest jednak nie normalne, żeby takie coś latało : )

  18. #18
    Moderator Photo Screener
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez loyd Zobacz posta
    To jest jednak nie normalne, żeby takie coś latało : )
    Tak samo jak nienormalne jest, że masz w domu jasno po zachodzie słońca i dyskutujesz właśnie z ludźmi których nawet nie widzisz .
    12wit, lelek7, jordanj and 2 others like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #19

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Tak samo jak nienormalne jest, że masz w domu jasno po zachodzie słońca i dyskutujesz właśnie z ludźmi których nawet nie widzisz .

    Prawda- ale to nie spada z 10.000 metrów, więc się nad tym nie zastanawiam zbytnio.
    skorzewski likes this.

  20. #20
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Nienormalne to jest, że statek jest zanurzony ledwie kilka m, a wystaje nad wodę jak wieżowiec, waży ileś-dziesiąt/set tysięcy ton i to wszystko pływa i nie łamie się przy sztormie, żeby pójść na dno kilka km w dół. To jest fenomem.

    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
    frik likes this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •