Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie Dlaczego samoloty latają nisko podczas deszczowej pogody?


    Polecamy

    Jak w temacie. Zauważyłem że podczas zachmurzeń lub pogody burzowej i deszczowej samoloty latają niżej czym jset to spowodowane?
    UL980, UL979, UL735, UP31, UT710, UL867, UT708
    ____________________________________________

  2. #2
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Na podstawie czego tak twierdzisz?
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #3
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Samoloty latają tak, jak zakłada plan lotu Jeżeli jesto możlowośc samolot omija chmurę burzową, albo przelatuje nad burzą.

  4. #4
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi
    Na podstawie czego tak twierdzisz?
    Podejżewam, że podczas takiej pogody "wyjątkowo" głośno słyszy buczenie silników
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    samolot jest znacznie wiekszy niż normalnie, (buczenia mocniej nie slychac), brak smugi (nie wiem czy może oznaczać to że samolot leci niżej, ale jak lecą dwa samoloty tym samym korytarzem jeden ma smuge a drugi nie to chyba ten drugi leci niżej). Dodam że najcześciej niższy lot zdarza się 4 silnikowym. Dzisiaj np. Air France A343 na UL979/UL735 ->NW leciał bez smugi a zaraz po nim LH Cargo na MD11 ULK979/UL735 ->SW ciągnął długą smugę. Wyraźnie było widać że AF leciało niżej. Njaczęściej nisko lata Qantas na UL980 czasami zdarza się to również SQ i MH.
    UL980, UL979, UL735, UP31, UT710, UL867, UT708
    ____________________________________________

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Teoretycznie jak nie ma innego wyjscia to samolot moze ominac burze lecac nizej. Nie wiem jak czesto sie to zdarza - samolot lecac nizej pali duzo wiecej paliwa. O tyle mam watpliwosci ze to co widzisz ma cokolowiek wspolnego z omijaniem ze pgoda jest dosc dobrze znana pilotom zanim wystartuja - w razie czego zawsze wola zmienic plan lotu i poleciec lekko inna droga. Chyba ze pogoda burzowa zajmuje naprawde setki kilometrow. Powinienes popatrzyc na mape pogody i zobaczyc czy ta teoria ma sens.

  7. #7
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marq
    samolot jest znacznie wiekszy niż normalnie, (buczenia mocniej nie slychac), brak smugi (nie wiem czy może oznaczać to że samolot leci niżej, ale jak lecą dwa samoloty tym samym korytarzem jeden ma smuge a drugi nie to chyba ten drugi leci niżej). Dodam że najcześciej niższy lot zdarza się 4 silnikowym. Dzisiaj np. Air France A343 na UL979/UL735 ->NW leciał bez smugi a zaraz po nim LH Cargo na MD11 ULK979/UL735 ->SW ciągnął długą smugę. Wyraźnie było widać że AF leciało niżej. Njaczęściej nisko lata Qantas na UL980 czasami zdarza się to również SQ i MH.
    Mam wrazenie ze na ul980 samoloty w ogole leca stosunkowo nisko, niezaleznie od pogody. I jest to duzo nizej niz np na ldz-rudka. Zastanawiam sie czy na roznych drogach minimalne i maksymalne wysokosci przelotowe moga sie roznic i od czego to zalezy? Bo jesli roznia sie one szerokoscia, to moze rowniez pulapem na ktory wznosza sie na nich samoloty...

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    co do UL980 to zgłaszają się na FL330 jak i na FL380.
    Jeśli raz posmakowałes latania, bedziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić - Leonardo Da Vinci

  9. #9
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marta
    Zastanawiam sie czy na roznych drogach minimalne i maksymalne wysokosci przelotowe moga sie roznic i od czego to zalezy?
    Od tego, pomiedzy jakimi poziomami lotu rozciaga sie dana droga lotnicza.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Powiem szczerze, że i ja zauważyłem, że jesli jest pogodnia nizowa, stosunkowo chłodno to właśnie samoloty latają niżej. Może to tylko taki zbieg okoliczności, ale też na to zwróciłem uwagę.
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cisnienie powietrza wplywa nieco na wysokosc (w sensie wysokosc n.p.m) na jakiej leci samolot na poziomie przelotowym ale nie w takim stopniu, zeby mozna to bylo zauwazyc golym okiem.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Teoretycznie jak nie ma innego wyjscia to samolot moze ominac burze lecac nizej.
    Dlaczego niżej jest lepiej? Przecież chmury burzowe są nisko nad ziemią, wyżej powino być spokojniej

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    chmury burzowe maja nierzadko 10 tys. m wysokosci

  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1
    chmury burzowe maja nierzadko 10 tys. m wysokosci
    Faktycznie cumolonimbusy zakonczone tzw. anvil - najgrozniejsze z chmur moga dochodzic nawet do 50 tys stop a wiec okolo 15 km.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ale chmury burzowe to raczej omijają.
    Jeśli raz posmakowałes latania, bedziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić - Leonardo Da Vinci

  16. #16
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Re: Dlaczego samoloty latają nisko podczas deszczowej pogody

    Cytat Zamieszczone przez Marq
    Jak w temacie. Zauważyłem że podczas zachmurzeń lub pogody burzowej i deszczowej samoloty latają niżej czym jset to spowodowane?
    Wczoraj jakoś tak koło północy któryś z samolotów podchodzących do lądowania
    na Katowice-Pyrzowice miał ścieżkę schodzenia bezpośrednio nad moim osiedlem,
    co rzadko się zdarza. Leciał na oko na wysokości max 1 km na Górkami Małobądzkimi,
    miałem wrażenie że mogę go dotknąć. Pomknął na lotnisko - ale obudziłem się bo
    myślałem że jest jakaś awaria. Silniki słyszałem tak jakbym był zaraz obok

    p.s. Pogoda była rewelacyjna, odnosząc się do tematu postu. Ok. 24 stopnie i CAVOK

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie Re: Dlaczego samoloty latają nisko podczas deszczowej pogody


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Cytat Zamieszczone przez Marq
    Jak w temacie. Zauważyłem że podczas zachmurzeń lub pogody burzowej i deszczowej samoloty latają niżej czym jset to spowodowane?
    Wczoraj jakoś tak koło północy któryś z samolotów podchodzących do lądowania
    na Katowice-Pyrzowice miał ścieżkę schodzenia bezpośrednio nad moim osiedlem,
    co rzadko się zdarza. Leciał na oko na wysokości max 1 km na Górkami Małobądzkimi,
    miałem wrażenie że mogę go dotknąć. Pomknął na lotnisko - ale obudziłem się bo
    myślałem że jest jakaś awaria. Silniki słyszałem tak jakbym był zaraz obok

    p.s. Pogoda była rewelacyjna, odnosząc się do tematu postu. Ok. 24 stopnie i CAVOK

    Zauwaz tylko że ten samolot podchodził do lądowania, u mnie sprawa ma sie inaczej bo u mnie nie ma gdzie schodzić do lądowania (poza Berlinem), czyli wszystko dzieje się na wysokościach przelotowych.
    UL980, UL979, UL735, UP31, UT710, UL867, UT708
    ____________________________________________

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •