Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Czy skrzydła odkształcają się podczas lotu ?


    Polecamy

    Dokładniej: Czy podczas lotu (szczególnie w turbulencji) ,czyli pod działaniem olbrzymich sił,mozna zauwazyć "gołym okiem" ewentualne odkształcenia sprezyste skrzydeł ?.Przeciez mamy tu do czynienia z b.dużą powierzchnią nośną i długością skrzydła.Czy skrzydło samolotu skonstruowane jest jako bardzo sztywny układ,czy zamierzone jest jego ugięcie i "wibracja" pod działanien naporu mas powietrza ?

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    To chyba juz bylo tu omawiane wiele, wiele razy.
    Tak, widac golym okiem jak skrzydlo sie wygina i to sporo. Nawet pasazer moze latwo to zbaczyc lecac samolotem.
    Jak poszukasz to byl tu podany link do filmu na ktorym zobaczysz celowe lamanie/odginanie skrzydla w 777 aby potwierdzic eksperymentalnie jego wytrzymalosc.
    Konce skrzydel takiego 747 moga sie wygiac dobre 5-6 m zanim skrzydlo sie zlamie.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Na filmikach to dobrze widać, np. lądujący 747 w Zurichu przy silnym wietrze; machał skrzydłami

    http://youtube.com/watch?v=n9yF09DMrrI
    Jeśli raz posmakowałes latania, bedziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić - Leonardo Da Vinci

  4. #4
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Sam kiedyś zadawałem na FPP takie pytanie. W 777 max. wyhylenie to około 6 metrów.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Piotr leciałeś kiedyś samolotem?

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Luck89
    Na filmikach to dobrze widać, np. lądujący 747 w Zurichu przy silnym wietrze; machał skrzydłami

    http://youtube.com/watch?v=n9yF09DMrrI
    on towarzyski był i machał do fotografujących

  7. #7
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Wcale nie musi być żadnych turbulencji itd. Skrzydła pracują bez przerwy, a co najlepsze - dzięki temu, że nie są zupełnie sztywne, są wytrzymalsze.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  8. #8
    Awatar SITOR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Żędowice/EPKT

    Domyślnie

    Ostatnio moja babcia leciała i gdy popatrzyła na skrzydła zawołała osobę z personelu pokładowego, że skrzydło się urwało.Gdy mi to ostatnio opowiadała myślałem ,że spadne z krzesła ze śmiechu, cóż trzeba zrozumieć starsze osoby... :P Gdy lecę samolotem muszę przyznać ,że nie lubię na to patrzeć jak skrzydło wychyla się 2 metry w górę 2 metry w dół...
    FS PILOT =)
    Lotnictwo moim życiem...

  9. #9
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    W sobotę jak kołował w Krakowie germanwings, też mu się skrzydła trzęsły

  10. #10
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SITOR
    Ostatnio moja babcia leciała i gdy popatrzyła na skrzydła zawołała osobę z personelu pokładowego, że skrzydło się urwało.Gdy mi to ostatnio opowiadała myślałem ,że spadne z krzesła ze śmiechu

    Jak leciałem do Niemiec razem ze swoim szefem, to mimo, że lata on na samolotach UL to z niepewnością spoglądał przez okno na machające skrzydło...myślałem, że spadnę ze śmiechu - ale z drugiej strony...śmiać się ze swojego szefa
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  11. #11
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    http://www.aeroklub-szczecinski.pl/d...terversuch.mpg machanie skrzydłami w wydaniu szybowcowym


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    http://www.aeroklub-szczecinski.pl/download/filmy/dg-300-flatterversuch.mpg machanie skrzydłami w wydaniu szybowcowym
    Niezly filmik. Takie machanie to "flutter" konstrukcji i zazwyczaj nie konczy sie milo...

  13. #13
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Polecam dwa filmiki pokazujące ładnie jak pracują skrzydełka w Benku 747
    http://www.youtube.com/watch?v=eMsrfI-2iJ8
    http://www.youtube.com/watch?v=aHvpY0JF4dY

  14. #14
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Cytat Zamieszczone przez 6182
    http://www.aeroklub-szczecinski.pl/download/filmy/dg-300-flatterversuch.mpg machanie skrzydłami w wydaniu szybowcowym
    Niezly filmik. Takie machanie to "flutter" konstrukcji i zazwyczaj nie konczy sie milo...
    Filmik robi wrażenie, jestem zadziwiony, że skrzydło mogło wpaść w taki flatter i skończyło się to w ten sposób( zwykle dochodzi po prostu to urwania skrzydła/usterzenia). Wygląda na flatter lotkowy.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  15. #15
    Awatar Weronika1989

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    http://www.youtube.com/watch?v=eMsrfI-2iJ8 - super filmik Gabor


    nigdy nie widziałam tak ruszających się silników! Niesamowite, ale trochę przerażające.

  16. #16
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Tutaj ładnie widac jak bardzo trzeba wygiąc skrzydła 777 żeby się złamały: http://youtube.com/watch?v=pe9PVaFGl3o
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #17
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    warto dodac ze gdy samolot stoi na ziemii to ciezar silnikow i paliwa wisi na skrzydalach - sa one mocno zgiete w dol, a podczas lotu to ciezar calego samolotu wisi na skrzydlach, wiec skrzydla sa wygiete w gore. Juz ta roznica nawet przy idealnie spokojnym powietrzu (brak drgan w locie) jest rzedu do kilku metrow na koncowkach skrzydel.

  18. #18
    Awatar bartolomic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    warto dodac ze gdy samolot stoi na ziemii to ciezar silnikow i paliwa wisi na skrzydalach - sa one mocno zgiete w dol, a podczas lotu to ciezar calego samolotu wisi na skrzydlach, wiec skrzydla sa wygiete w gore. Juz ta roznica nawet przy idealnie spokojnym powietrzu (brak drgan w locie) jest rzedu do kilku metrow na koncowkach skrzydel.
    no nie przesadzaj z tymi metrami! jak napisane wyzej, w 777 max wyhylenie to 7m. kilkadziesiat cm sie zgodze, ale nie rob ludziom wody z mozgu

  19. #19
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    a 7m to nie kilka metrow ? gdzies czytalem ze w 747 roznica wyhylenia na ziemi i w powietrzu to 2-3m. Popatrz sobie na koncowke skrzydla jak samolot sie rozpedza

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak absolutnie sie nie odkształca!!!!!!!!!!!!!

    Boże ludzie czytajcie,uczcie sie.

    A załadowany 767 na odlot EPWA-CYYZ po 18,5 tony wahy na skrzydło i reszta w centralnym zbiorniku - i co nie będzie pracować.????????????

    A uczyliscie sie o czym takim ze kadłub np 747 w locie może sie skrecac na długości 70 m o 0,5 metra??????

    AERODYNAMIKA I MECHANIKA LOTU.

    PS.777 - nie wiem czy ktokolwiek oglądał kiedys kiedys programy na Discovery - raz trafiłem na program gdzie pokazali wygiecie skrzydeł.Miały wytrzymac 38 jednostek (niestety nie pamietam jak sie ona nazywała) kadłub był przymocowany do gleby i wyginali skrzydła do góry az "strzelą" - wytrzymały 42 jednostki i rozleciały się.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •