Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 51
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPPGR

    Question [TU-154] Ile i jakich przyrządów do określenia wysokości ma do dyspozycji pilot


    Polecamy

    Witam.W kontekście katastrofy pod Smoleńskiem i przedostających informacji z kabiny pilotów w Tu-154 mam pytanie jak w temacie.Nie jestem znawcą tematu ale za przyczynę katastrofy uważa się zła interpretacja przyrządów co do wysokości.Wynika to również ze scenogramów tych nieoficjalnych ,gdzie dopiero w ostatnim momencie kiedy ,było już za późno zorientowali się piloci o swojej sytuacji(wysokości).Więc jak to z tą wysokością jest i i na czym polega trudność jej pomiaru ,odczytu i interpretacji .No i weryfikacji ,bo nie przypuszczam ,żeby tylko jeden przyrząd o tym informował.
     

  2. #2
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Nie wiem jak w Tutce (bo się na Tutkach nie znam), ale w Boeingach i Busach jest wysokościomierz ciśnieniowy (wys. bezwzględna) oraz radiowysokościomierz (wys. nad ziemią).
    Pozdrawiam, Pluxe
     

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    wysokościomierz ciśnieniowy (wys. bezwzględna)
    Niekoniecznie. Poczytaj np. tutaj: przyrządy
     

  4. #4
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor Zobacz posta
    Niekoniecznie. Poczytaj np. tutaj: przyrządy
    Oczywiście chodziło mi o barometryczny, na szybko pisałem i się majtnąłem.
    Pozdrawiam, Pluxe
     

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPPGR

    Domyślnie

    A propo jednostek.Dlaczego w tak wrażliwym temacie nie używa się jednostek w/g SI?
     

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pabik Zobacz posta
    A propo jednostek.Dlaczego w tak wrażliwym temacie nie używa się jednostek w/g SI?
    Bo faktycznie w lotnictwie dominuja inne jednostki, powod jest naogol czysto historyczno-zwyczajowy ale niektore jednostki maja tez swoje praktyczne uzasadnienie. Nie wiem czy jest cos nowego na temat katastrofy Tu-154 ale bardzo watpie aby przyczyna byla "zla interpretacja" przyrzadow, po prostu patrzac na wiele bardzo podobnych katastrof nie jest to bardzo prawdopodobne.
     

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPPGR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pabik Zobacz posta
    A propo jednostek.Dlaczego w tak wrażliwym temacie nie używa się jednostek w/g SI?
    Qrcze ,sesja mi zjechała i nie zapisało mojej edycji.
    A miało być jeszcze poza tematem
    Dlaczego pomiary są wykonywane wzgl.powietrza i jakie ma to znaczenie na prędkości manewrowe ?Tzn ,że jest uwzględniany wiatr z przodu , z boku , ze skosa , z góry ?
     

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPPGR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Bo faktycznie w lotnictwie dominuja inne jednostki, powod jest naogol czysto historyczno-zwyczajowy ale niektore jednostki maja tez swoje praktyczne uzasadnienie.....
    Zwyczajowy ?Ale standardy są po to żeby ułatwiać komunikację?Nie ,żebym się czepiał .Ale wprowadzenie unifikacji jednostek nie miało na celu "zaciemnić" tylko wprost przeciwnie.
     

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    109

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pabik Zobacz posta
    Dlaczego pomiary są wykonywane wzgl.powietrza i jakie ma to znaczenie na prędkości manewrowe ?
    Pomiary prowadzone sa względem powietrza, ponieważ nikt jeszcze nie wymyslił lepszego rozwiązania, tzn jedynym porównywalnym współnym czynnikiem względem którego można ocenić wysokość DLA RÓZNYCH LOTNISK jest własnie powietrze.
    Pomiary ciśnienia są tak prowadzone, aby pominąć wpływ siły i kierunku wiatru (rurka Pitota).
     

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Oczywiście chodziło mi o barometryczny, na szybko pisałem i się majtnąłem.
    Chodziło mi o to, że ten wysokościomierz nie zawsze będzie podawał wysokość bezwzględną - poczytaj o QFE, QNH i QNE na przykład na stronie którą podlinkowałem.
     

  11. #11
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor Zobacz posta
    nie zawsze będzie podawał wysokość bezwzględną
    To prawda, ale w temacie jest mowa o Tutkach i innych dużych maszynach. Takie samoloty raczej latają na QNH i QNE, czyli wysokościomierz podaje wysokość bezwzględną.
    Pozdrawiam, Pluxe
     

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Que? Jedynym przypadkiem, kiedy wysokościomierz barometryczny pokazuje wysokość bezwzględną, jest ustawienie QNH.
     

  13. #13
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    No przestańcie się już czepiać

    Na QNE podaje prawie bezwzględną, bo przecież jak się leci na FL370 to jest to w przybliżeniu 37000ft npm.
    Pozdrawiam, Pluxe
     

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Bzdura z przytupem.
     

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Skądże znowu - znów radzę, poczytaj o różnych nastawach ciśnienia. Przecież przy nastawie QNE wysokościomierz nie wskaże wysokości bezwzględnej.
    [EDIT]
    Aaben mnie ubiegł
     

  16. #16
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    No to FL370 to ile w takim razie? Powiedzmy, że jest QNH 1004, a lecisz na FL370 z ustawionym QNE 1013 - jaka to będzie różnica?
    Pozdrawiam, Pluxe
     

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Co to jest QNF?
     

  18. #18
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Edit: w ogóle pochrzaniłem te ostatnie literki, teraz jest dobrze.
    Pozdrawiam, Pluxe
     

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa
     

  20. #20
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Lecąc na 37000ft przy ustawionym ciśnieniu 1004 HPa znajdziemy się 254 stopy powyżej FL370 czyli 37000ft przy ciśnieniu QNE.
    Dalej twierdzę, że wysokościomierz przy ciśnieniu QNE pokaże mniej więcej wysokość bezwzględną.
    Pozdrawiam, Pluxe
     

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •