Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie Deszcz a silniki turbodrzutowe


    Polecamy

    Czy silniki takie mają jakieś warunki graniczne odnośnie pracy w spotykanych w atmosferze deszczach? Chodzi mi głównie o zasysanie powietrza z wodą, czy to powoduje spadek sprawności?

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Tak, podczas certyfikacji samolotu dokonuje sie testow jak silniki sobie radza z duza iloscia stojacej wody na pasie startowym. Nawet nie chodzi o deszcz tylko z woda rozbryzgana przez kola podczas startu z bardzo mokrego pasa - wtedy do silnikow wejdzie duzo wiecej wody niz podczas najwiekszego deszczu. Mozna sie spodziewac ze nawet najwieksze takie kaluze nie moga zagrozic mocy silnika podczas startu.

  3. #3
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr [trzykoty] Zobacz posta
    Czy silniki takie mają jakieś warunki graniczne odnośnie pracy w spotykanych w atmosferze deszczach? Chodzi mi głównie o zasysanie powietrza z wodą, czy to powoduje spadek sprawności?
    Może spowodować flameout w ekstremalnej sytuacji - silniki są certyfikowane na "rain and hail ingestion" i naprawdę sporo im się leje w czasie takiego testu do wlotu, natomiast w ekstremalnej sytuacji (czyli w warunkach których każdy normalny pilot unika) może zgasnąć...
    KZ

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Nie wiem czy do wszystkich silnikow odrzutowych sa jednakowe standardy certyfikacyjne ale mozna wyczytac o liczbie 33000 galonow wody na godzine (okolo 9 galonow na sekunde) jakie silnik musi wytrzymac.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 20-05-2010 o 20:41

  5. #5
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie słyszałem żeby na ATR przy najsilniejszych opadach był jakikolwiek problem. M.in. po to na próbach robi się water ingestion test.
    Tu filmik, wprawdzie z badań "odkurzacza" Rolls Royce'a, chyba Trent:
    YouTube - Rolls-Royce Engine Water Ingestion Test
    A na codzień włącza się "Continuous Relight", czyli świece cały czas podają "iskrę" tak aby mieszanka w komorze spalania nie zgasła - i do przodu...
    Pozdrawiam

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •