Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie Chowanie podwozia


    Polecamy

    Czy samoloty maja wbudowane zabezpieczenia (elektoniczne lub mechaniczne) chroniace je przed schowaniem podwozia kiedy jest na ziemi?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    z tego co wiem to są "szpilki" (bolce metalowe) co nie pozwalają się złożyć podwoziu na postoju.
    ale jak są przygotowane dolotu to moga byc takie kwiatki jak na fotach tu
    http://www.airliners.net/aviation-fo...n/2772612/1/#1

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Oprocz wspomnianych "szpilek", ktore stosuje sie przy dluzszych postojach sa rowniez zabezpieczenia w samej dzwigni chowania podwozia w kokpicie. System czujnikow "weight on wheels - WoW" lub tzw "air/ground logic" nie pozwala dzwigni byc przestawiona w pozycje "schowane".

  4. #4
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Zaleznie od samolotu - w dawnym Crossairze instrukturowi udalo sie zezlomowac bodajze Saaba 340, bo chcial pokazac, ze zlozenie podwozia na ziemi jest niewykonalne.

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Zaleznie od samolotu - w dawnym Crossairze instrukturowi udalo sie zezlomowac bodajze Saaba 340, bo chcial pokazac, ze zlozenie podwozia na ziemi jest niewykonalne.
    Wiesz, moze ktos mu zrobil brzydki kawal i wyciagnal bezpiecznik "Wow"
    Nie znam tego samolotu ale wg mnie cos tam chyba do konca w nim nie dzialalo tak jak powinno. No chyba, ze instruktor faktycznie nic o tym samolocie nie wiedzial.
    W kazdym badz razie nawet jak sa zabezpieczenia to faktycznie lepiej dzwigni chowania nie ruszac.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 16-05-2010 o 23:25

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Czy samoloty maja wbudowane zabezpieczenia (elektoniczne lub mechaniczne) chroniace je przed schowaniem podwozia kiedy jest na ziemi?
    Zalezy jakie samoloty. Mniejsze samoloty (Mooney, Pipery, etc) z reguly czegos takiego nie maja. Byly wypadki ze pilot po wyladowaniu omylkowo schowal podwozie bo wykonal mechaniczny odruch chowania wysunietych klap i pomyli jedna wajche z druga.

  7. #7
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Sam sobie zrobil kawal:

    "On 21 February 1990 the commander, as instructor, carried out a system training on the Saab 340 aircraft type with a copilot onboard the aircraft HB-AHA. The discussion turned to the procedure for remedying a landing gear retraction fault. The commander was of the opinion that on the ground, with the landing gear under load, the function of the retraction mechanism was interrupted, as is the case, for example, with smaller aircraft. Actually, however, the corresponding safety device of the Saab 340 only prevented operation of the landing gear lever. The commander pressed the down lock release
    button, which overrode the safety device and the copilot brought the landing gear lever to the retract position. Contrary to the commander’s assumption, the hydraulic pumps began to work and the retraction process could not be interrupted. The aircraft impacted on the ground and was a whole loss. The commander suffered a head injury whilst the other persons who were in and around the aircraft were uninjured."

  8. #8
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Dziekuje za odpowiedzi. Z powyzszego postu kolegi behemota widze, ze nie tylko mnie zastanawial ten problem.
    Tylko nie mialem gdzie go sprawdzic empirycznie :-)

  9. #9
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Oprocz wspomnianych "szpilek", ktore stosuje sie przy dluzszych postojach sa rowniez zabezpieczenia w samej dzwigni chowania podwozia w kokpicie.
    Raczej już tego nie ma - ostatni samolot mi znany to 737 (na pewno classic, nie wiem jak NG!) miał mechaniczną blokadę dźwigni w kokpicie. Nowsze czyli np A320/330/340 nie mają żadnej blokady na dźwigni wypuszczania podwozia - pozostają czujniki na amortyzatorze - wspomniane W.O.W. czy air-to-ground; 777 ma blokadę elektroniczną (dźwigni) zwalnianą przyciskiem umieszczonym obok dźwigni chowania podwozia. Czy zadziałoby to na ziemi? Hmmm, instrukcja o tym milczy...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  10. #10
    Behemot
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Sprawdz przy najblizszej okazji i podaj wynik ;p

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •