Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
Like Tree1Likes
  • 1 Post By alien

Wątek: co to jest dziura powietrzna

  1. #1

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPSC/goleniów

    Domyślnie co to jest dziura powietrzna


    Polecamy

    co to jest dziura powitrzna??czy dziura powitrzna może doprowdzić do katastrofy?

  2. #2
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Dziura powietrzna to niestniejące w rzeczywistości zjawisko, służące do straszenia pasażerów i widzów tańszych filmów. W powietrzu nie ma dziur, są co najwyżej obszary turbulencji.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPST

    Domyślnie

    W szybownictwie to mylne nazwanie obszaru obniżania przy kominie (za obszarem wznoszeń). Rzeczywiście, taki straszak. 8)

  4. #4

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPSC/goleniów

    Domyślnie

    no wlasnie pytam dlatego bo przeczytałem to w poscie http://www.lotnictwo.net.pl/viewtopi...r=asc&start=60
    przez mlodyb7. hm dziwne

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    NIe wierz we wszystko co znajdziesz w internecie
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Awatar matiX

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    hmm.. a mi znajomy opowiadal jak to wpadli w dziure powietrzna i spadli w dol kilka set metrow... (bajki? czy moze zle to nazwal?)
    "If you believe safety is expensive, try an accidet!"

  7. #7
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    Wedlug mnie byla to turbulencja. OStatnio w Skrzydlatej Polsce pisali o przypadku goscia ktory lecial awionetka i dokladnie to samo, spadl o kilkaset metrow i wszystko bylo ok. okazalo sie ze kilkaset metrow od niego jakis pasazerski przezecil.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Dramatyczne przeżycie prezesa PGE Skry Bełchatów. Cudem uniknął katastrofy!

    Ja rozumiem, że link pochodzi z niezbyt poważnego źródła, ale zaintrygował mnie sam fakt nagłego obniżenia lotu o te 200 metrów - jak to się odczuwa na pokładzie? Ile to trwa? Czy będąc akurat w drodze do toalety mogę narazić się na poważne uszkodzenia? Czy jest to niebezpieczne dla samolotu?

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Wejdź sobie na Avherald, wpisz 'severe turbulence' i wszystko sobie przeczytasz. Raz podczas lotu stojąc w korytarzu znalazłem sie pod sufitem. Słabe przeżycie. Na szczęście fotel obok był wolny, usiadlem i sie natychmiast przypialem.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciek78 Zobacz posta
    jak to się odczuwa na pokładzie? Ile to trwa? Czy będąc akurat w drodze do toalety mogę narazić się na poważne uszkodzenia? Czy jest to niebezpieczne dla samolotu?
    W historii setki ludzi się od turbulencji poharatałom a i ofiary śmiertelne tez były.
    W większości przypadków załoga wie że wleci w strefę turbulencji i nakazuje zapięcie pasów. Zdarzają się jednak sytuacje że takie info się nie pojawi, a wówczas można zaliczyć "stan nieważkości" jak Egon.



  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciek78;
    Czy jest to niebezpieczne dla samolotu?
    Zdecydowanie bardziej niebezpieczne dla nieprzypietego pasazera niz dla samolotu.

  12. #12

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Myślę, że koledze chodziło o silne turbulencje burzowe, które w rejonie chmur Cb mogą powodować prądy pionowe na tyle silne, że uniemożliwiają utrzymanie wysokości samolotu. Szczególnym przypadkiem jest microburst, który wiąże się z ochładzaniem i opadaniem powietrza pod chmurą burzową. Zjawisko to jest krótkotrwałe i występuje na małym obszarze, ale pionowa prędkość powietrza może sięgać nawet 30 m/s. Samoloty pasażerskie omijają takie obszary burzowe, a nowoczesne lotniska mają systemy ostrzegania przed uskokami wiatru.
    Więcej tutaj: Microburst - Wikipedia, the free encyclopedia

  13. #13
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Raz podczas lotu stojąc w korytarzu znalazłem sie pod sufitem. Słabe przeżycie.
    Cienias.
    Ludzie panie grube piniondze płacom za vomit comet, a ten miał za fri i przypeniał.
    egon.olsen likes this.
    For every solution there is a problem.

  14. #14

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Jasionka/Rzeszów

    Domyślnie

    W vomit comet jest małe ryzyko, ze zaliczy się bliskie spotkanie trzeciego stopnia czoła z oparciem fotela.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    A czy są jakieś miejsca na świecie szczególnie narażone na powyższe turbulencje? Np na do oceanami czy nad górami? Czy jednak to nie ma znaczenia>

  16. #16
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie

    Pamiętam jedną taką przygodę. Było to nad Indiami w trakcie lotu AMS-KUL. Na zewnątrz szalała burza, w pewnym momencie pojawiła się lekka turbulencja a po niej freefall przez jakieś 2-3sek. W przeciwieństwie do egona, miałem pas zapięty. Ale wtedy złapałem cykora.
    Wcześniej naczytałem się jakie to silne turbulencje bywają w okolicach Indii i Azji południowo-wschodniej.

  17. #17
    Awatar Razze

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Jest nawet odcinek Air Crash Investigation / Mayday traktujący o tym zjawisku min. A także głownie o http://en.m.wikipedia.org/wiki/Delta...nes_Flight_191
    3 epizod 5 sezonu, łatwo znaleźć na youtube.

    Wysłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk

  18. #18
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    @Maciek78

    Myślę, że nie masz się czego bać. Na wysokości przelotowej takie zjawiska nie są groźne dla samolotu, a wypadek Delta Airlines, o którym pisze Razze miał miejsce na małej wysokości, na prostej do lądowania. Od tego czasu usprawniono trochę system ostrzegania o groźnych zjawiskach typu microburst i pilot nawet na małej wysokości może zareagować z wyprzedzeniem.

    Cytat Zamieszczone przez elcin Zobacz posta
    Wedlug mnie byla to turbulencja. OStatnio w Skrzydlatej Polsce pisali o przypadku goscia ktory lecial awionetka i dokladnie to samo, spadl o kilkaset metrow i wszystko bylo ok. okazalo sie ze kilkaset metrow od niego jakis pasazerski przezecil.
    W Cessnie 152 to żadna nowość. Wystarczy upalny dzień z silną termiką i gdyby nie pasy rozbijałbym sobie głowę o sufit przelatując pod co drugim cumulusem. Natomiast z tą turbulencją w śladzie aerodynamicznym to chyba trochę przesadzono. Gdyby przelatujący kilkaset metrów dalej samolot pasażerski powodował "spadnięcie" małego samolotu o kilkaset metrów to z EPBC w ogóle nie dałoby się wystartować jak samoloty podchodzą na pas 15 w EPWA, bo lecą centralnie nad EPBC. Taka turbulencja jest groźna na podejściu do lądowania jak mały samolot ląduje zaraz za lądującym dużym pasażerskim. Wówczas konieczne jest zachowanie odpowiedniej separacji, o ile się nie mylę chyba 3-5 min.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Maciek78 Zobacz posta
    A czy są jakieś miejsca na świecie szczególnie narażone na powyższe turbulencje? Np na do oceanami czy nad górami? Czy jednak to nie ma znaczenia>
    Nad górami przy odpowiednich wiatrach - owszem. Tzw. fala. Poza tym w różnych rejonach geograficznych turbulencje występują z różną częstością i intensywnością, tak jak każde inne zjawisko pogodowe.
    Eee tam, podpis ;)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •