Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    ~30km z kursem ~N-W od VOR TRZ

    Domyślnie [TU-154] Awionika rządowego Tu154M 101. Co jak z czym ?


    Polecamy

    Awionika rządowego Tu 154 M 101 to połączenie dwóch obszarów myśli technologicznej (dawny wschód i zachód) i dwóch epok technologicznych (mechaniczno - analogowej i cyfrowej). Moja wiedza należy do pierwszego obszaru i pierwszej epoki. Więc interesują mnie, w związku z katastrofą pod Smoleńskiem, wszelkie informacje dotyczące współpracy i komunikacji tych urządzeń między sobą.

    Ewentualnej możliwości czerpania danych z jednego źródła np. z dajnika ciśnień jakim jest rurka pitota, bierze ciśnienia wysokościomierz i system TAWS oczywiście jeżeli w ogóle korzysta.
    Czy ciśnienia do przyrządów pokładowych są przekazywane bezpośrednio czy w formie przetworzonej na impulsy elektryczne.
    Autopilot skąd brał dane o parametrach lotu. Jak w autopilocie Tu 154 M następuje wyłączenie danego kanału sterowania :
    a) przez pilota
    b) automatycznie, gdy pilot użyje tego kanału sterowania
    c) automatycznie, gdy pilot użyje tego kanału sterowania lecz po przekroczeniu pewnych zakresów
    i wszelkie inne miejsca gdzie ich drogi mogą się krzyżować oraz wyszczególnić z podziałem na analogowe i cyfrowe oraz mechaniczne ( np. wysokościomierz-manometr z "puszką")

    P.S.
    Gdy będzie mowa o nowszych urządzeniach to proszę o formę bardziej opisową, zwłaszcza gdy będzie chodziło o skróty. FPP to studnia wiedzy ale ...

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Ryjad (OERY)

    Domyślnie

    może to się przyda (jest tam omówienie podłączenia TAWS do awioniki TU-154):

    W Temacie Maci, czyli Backup Wiarusa: 249.3 metra

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Asadow Zobacz posta
    może to się przyda (jest tam omówienie podłączenia TAWS do awioniki TU-154):

    W Temacie Maci, czyli Backup Wiarusa: 249.3 metra
    Ten graficzny zestaw wyglada na straszna prowizorke. Nie ma tam tak naprawde nic wskazujacego na jakiekolwiek polaczenie FMS z awionika rosyjska (naprzyklad autopilotem). Autor zebral pare grafik z internetu na temat TAWS i zrobil z tego kompozycje prawdopodobnie malo zwiazana z tym samolotem. Poza tym niektore zdania wskazuja ze sporo tu chybionej zgadywanki - naprzyklad przypuszczenia co do laserowych AHRS sa prawie napewno nieprawdziwe.

  4. #4

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Przecież ten artykuł to kolejna bzdura napisana tylko po to żeby czytelnik nic nie zrozumiał z niby fachowego opisu TAWS, a zauważył w końcówce że źli Rosjanie podali złą wysokość. Autor nie ma pojęcia o awionice Tu-154, w 101 nie było IRS, a GPS jest integralną częścią UNS. O awionice w ogóle też ma marne pojęcie, wystarczy przeczytać opis ADC.

  5. #5
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    A co komu powiedzą ; TKS-P, SWS, czy PKP ogsługiwane przez MGW ? Szturmwalny rezim ABSU ,albo KUSZ ? Tego nie ma w wikipedii.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •