Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
  1. #1
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Przewożenie pasażerów do samolotu który stoi 20 m dalej ?


    Polecamy

    Tak się np. zdarza w Pyrzowicach. Sam dwa razy byłem podwożony autobusem do Wizzair'a który stał jako jeden w danym momencie na płycie postojowej. Czy to ma sens? Przecież te 20 metrów można przejść piechotą i tak też czasami się dzieje. Czy są na ten temat jakieś przepisy czy to widzimisię zarządcy portu?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nie musisz boldowac calego postu - widzimy co napisales

    Odp. na Twoje pytanie: procedury lotniskowe (czyt. bezpieczenstwo, nawet jak to jest tylko jeden samolot na plycie).

  3. #3
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Staford
    Nie musisz boldowac calego postu - widzimy co napisales
    Z tego co pamiętam z regulaminu, post również ma być boldem??

    Cytat Zamieszczone przez Staford
    Odp. na Twoje pytanie: procedury lotniskowe (czyt. bezpieczenstwo, nawet jak to jest tylko jeden samolot na plycie).
    To wytłumacz mi w takim razie, dlaczego w tychże wspomnianych Katowicach - raz wpuszczają ludzi do samolotu po płycie, a raz ich wiozą 20 metrów autobusem

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Z tego co pamiętam z regulaminu, post również ma być boldem??
    - wystarczy normalna czcionka, nie pogrubiona (tzn. taka powinna byc, ewentualnie pytanie zamieszczone "gdzies" w tekscie, moze byc pogrubione, ale nie calosc)

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    To wytłumacz mi w takim razie, dlaczego w tychże wspomnianych Katowicach - raz wpuszczają ludzi do samolotu po płycie, a raz ich wiozą 20 metrów autobusem
    - pewnie ktos z KTW sie wypowie dokladnie na ten temat. Ja napisalem jak to wyglada w KRK.

  5. #5
    Awatar Johnny928

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    To wytłumacz mi w takim razie, dlaczego w tychże wspomnianych Katowicach - raz wpuszczają ludzi do samolotu po płycie, a raz ich wiozą 20 metrów autobusem
    To jest tak zwany "dupochron". Zasady lotniskowe zabraniają pobytu na płycie osobom nieupoważnionym - czytaj paxom. Dlatego do samolotu mogą wejść rękawem, albo schodkami, wysiadając tuż przed nimi z autobusu. Gdy na płycie stoi jeden samolot - procedury również wymagają tego, żeby paxów zawieźć.

    Fakt, że czasem idziesz na piechotę jest wg mnie po prostu zaniedbaniem procedur, i gdyby coś się stało - np. jeden z paxów gdzieś pobiegł sobie na płytę czy w stronę pasa, czy gdyby wydarzył się jakiś wypadek np. potrącenie paxa przez samochód obsługi, itp, problemy miałaby osoba, która nie zarządziła podstawienia autobusu.

    Dlatego busy są też wtedy, kiedy jest nawet jeden samolot i stoi 20m od wyjścia z terminalu. A jeśli ich nie ma, to znaczy, że ktoś, kto tym zarządza chce być oszczędny i wypuszcza ludzi na płytę całkowicie im ufając, ale w razie jakiegoś wypadku, czy incydentu - władze ściągną mu spodnie przez głowę.

  6. #6
    Awatar Maciek_Wadowice

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    ...wydaje mi sie ze gdy jest więcej samolotów na płycie, autobusy nie wydalają i ludzie sa puszczani,

  7. #7
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Ja to samo widziałem we WRO rok temu-skoro i tak wypuszczają ludzi przed schodkami równie dobrze terrorysta może wyrwać sie z ogonka wchodzących do samolotu paxów i pobiec do innego samolotu i zdetonować swój ładunek

    P.S.A gdzie znak zapytania


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  8. #8
    Awatar markos

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Mińsk Maz / EPWA

    Domyślnie

    na lotnisku w Cork szedłem po płycie do A320 Airlingusa dobre 200 m razem z innymi pasażerami, którzy wsiadali do innym samolotów, które ja musiałem minąc by dojść do swojego
    ani mowy o autobusie

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    a jesli lotnisko nie ma autobusu jak np. LCJ? to co wtedy? te przepisy bezpieczenstwa nie dotyczą tego lotniska?

  10. #10
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    To przepisy tylko polskie czy europejskie ? Np. w HHN drogi do poszczegolnego samolotu z poszczegolnej bramki sa utorowane metalowymi barierkami (zaden problem przejsc przez nia i ma sie dostep do kilku innych samolotow stojacych na plycie) i bez roznicy czy 50 czy 200 m.

    Johnny928, Staford chyba sie mylicie z tymi procedurami - no chyba ze to jakies wewnetrzne lotniskowe, bo kolega julek pisze ze w LCJ nie ma wogole autobusów, w RZE to samo (a jakby te procedury byly takie jak piszecie to w przypadku lotów do USA (gdzie procedury sa wyjatkowo rygorystyczne)) napewno by byly choc do termianlu jest 50 metrów.
    You Can Fly

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    No właśnie, na Jasionce nie ma autobusu, zawsze szedłem kłusem zająć jak najlepsze miejsce w Ryanie.

    Poza tym w Dublinie też raz wsiadałem do Aer Lingusa "na piechotę", no i tam mają jeszcze taki nieszczęsny "terminal ósmej kategorii" dla tanich linii (głównie Ryanair), gdzie zawsze się chodzi na piechotkę.
    Co tu napisać....

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    krk

    Domyślnie

    Ja po przylocie do Manchesteru tez szedłem z samolotu do terminala po płycie na piechotę, był to odcinek ok. 100m może nawet więcej.
    Pozdrawiam

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    to ja jeszcze tak dodam.. w Dublinie i Shannon i oczywiscie na Lublinku tez szedlem na piechotę... na lublinku bylo to parenascie metrow. w DUB z 40m. a w Shannon ok. 100m

  14. #14
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz
    Johnny928,Staford chyba sie mylicie z tymi procedurami - no chyba ze to jakies wewnetrzne lotniskowe
    No przeciez Staford wyraznie napisal, ze sa to procedury lotniskowe... w tym przypadku Krakow

  15. #15
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    W EPBY to chyba nawet nie ma autobusów...
    Pozdrawiam!
    Maciek


  16. #16
    Awatar medMatthew

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz
    To przepisy tylko polskie czy europejskie ? Np. w HHN drogi do poszczegolnego samolotu z poszczegolnej bramki sa utorowane metalowymi barierkami (zaden problem przejsc przez nia i ma sie dostep do kilku innych samolotow stojacych na plycie) i bez roznicy czy 50 czy 200 m.
    Leciałem wczoraj z EDFH do EPGD i z tego co widziałem, to nie wszystkie dojścia do samolotów są utorowane metalowymi bramkami. Wcześniej jak stałem na tarasie widokowym, to widziałem jak wypuścili ludzi na płytę, a ci w pierwszej chwili nie wiedzieli do ktorego samolotu mają iść, bo stało ich kilka na płycie

    Cytat Zamieszczone przez MaciekK84
    W EPBY to chyba nawet nie ma autobusów...
    No raczej nie ma, ale niby po co miałyby być? Skoro w takim EDFH wszyscy łażą na piechotę to nie widzę sensu, aby i u nas coś takiego miałoby być, tak więc póki co żaden wstyd. Pozdrawiam!

  17. #17
    ModTeam
    Awatar dyziojr

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    BTM

    Domyślnie

    Dziś właśnie wróciłem i powiedzieć mogę że:
    - we WRO zależy od dnia np. do poniedziałkowego Ryan'a do HHN zostałem dowieziony a już z dzisiejszego powrotnego była możliwa piesza wycieczka po płycie.
    - w HHN istotnie radzą sobie bez busów no i przyznać im trzeba że nie sprawia im to najmniejszego problemu.
    - w BTS też może być różnie, mój przylot z HHN to do autobusika, wylot zaś do HHN to krótki spacerek po płycie, maszyna stała blisko ok 40-50 m od schodków z gate'u nr 5
    Pozdrawiam
    dyziojr


  18. #18
    malin
    Goście

    Domyślnie

    W AIP Polska AD 1.1 : 8.3 ruch osób i pojazdów na lotniskach 8.3.1 ruch osób i pojazdów na lotniskach jest dozwolony tylko w strefach do tego wyznaczonych 8.3.2 ruch osób i pojazdów w innych strefach wymaga zgody zarządzającego lotniskiem 8.3.3 szczegółowe przepisy, normujące ruch na terenie lotniska, podają instrukcje wydane przez zarządzającego lotniskiem

  19. #19
    Awatar Piotr_S

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA (Kabaty)

    Domyślnie

    To był dla mnie szok, lotnisko Punta Cana na Dominikanie. Samoloty lądują praktycznie non-stop. Po wylądowaniu nie ma busa, wiec do terminala idziemy na piechotę. Ale wyglądało to tak, że wszyscy zaraz po wyjściu z samolotu rozproszyli się i zaczęli sobie robić zdjęcia na tle naprawdę nietypowego pokrytego strzechą lotniska - wszystko na płycie lotniska. I gdzie tu bezpieczeństwo .
    Najlepszym dowodem jest fotka:
    http://picasaweb.google.pl/bryanek4/...72901883985890
    Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM

  20. #20
    malin
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Kilkanaście lat temu na lotnisku w Symferopolu po odprawie zwrócono nam bagaże, celnicy nie żegnając się opuścili lotnisko. Po płycie lotniska spacerowali ludzie, a samolot który miał nas zabrać leciał, tylko nikt nie wiedział gdzie on jest i kiedy przyleci. Opóźnił się tylko kilka godzin, ale jak na "kraj rad" to podobno i tak nic nadzwyczajnego.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •