Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Dlaczego załoga gasi światło podczas startu/lądowania ?


    Polecamy

    Niezależnie od pory dnia, zauważyłem zawsze że podczas startu i lądowania załoga (chyba stewki) gaszą światło w kabinie pasażerskiej, nie wiem jak na was ale na mnie to sprawia wrażenie, że podczas tej fazy lotu jest tak niebezpiecznie i niepewnie, że lepiej umierać w ciemności Ale tak naprawdę powody mogą być inne - ktoś może wie jakie?

  2. #2
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Lepiej się ewakuować w ciemności, kiedy ma się oczy do niej już przyzwyczajone. Różnica raptem kilku sekund, ale to może bardzo decydować.

  3. #3
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez psotter
    Lepiej się ewakuować w ciemności, kiedy ma się oczy do niej już przyzwyczajone. Różnica raptem kilku sekund, ale to może bardzo decydować.
    To bardzo ciekawa odpowiedź!!! Zawsze byłem przekonany, że to jest związane z zachowaniem enerii. W razie problemów maksymalna ilość energii silników idzie na rzeczy ważne, a nie na światła, telewizory etc.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    To bardzo ciekawa odpowiedź!!!.
    Ciekawa i prawdziwa! Energia sie nie liczy - nowoczesne samoloty maja olbrzymiy zapas energi.

  5. #5
    rkosarzycki
    Goście

    Domyślnie

    generalnie chodzi o to aby pasazerowie mieli dobry widok w oknach na otoczenie zewnetrzne, na silniki itp. piloci nic nie widza - a pasazer jak zobaczy cos alarmujacego to pierwszy podniesie larum/wznieci panike, co pozwoli zalodze powiadomic kapitana - przy pelnym swietle refleksy w oknach nie pozwalalyby na to. dlatego tez podczas startu i ladowania trzeba podniesc zaslony okien.

    taka wersja jest w szkoleniach na cabin crew itp. itd.

    pozdro

  6. #6
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Nie bardzo z wypowiedzi można zrozumieć czy chodzi Ci o cabin crew czy o pilotów. W kokpicie również zgasza się oświetlenie podczas startu i lądowania, po to, aby nie rozpraszał on wzroku, nie powodował refleksów, itp (tak samo, jak nie jeździ się samochodem z włączoną lampką).
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  7. #7
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ja sie kiedyś serdecznie z tego uśmiałem, bo w LOTcie z VIE do WAW
    stewka przez startem uraczyła nas tekstem
    "W czasie startu światło w samolocie będzie zgadzone, aby Państwa oczy
    przyzwyczaiły się od ciemności w wypaku nieoczekiwanych problemów"

    pzdr,
    Paweł

  8. #8
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rkosarzycki
    generalnie chodzi o to aby pasazerowie mieli dobry widok w oknach na otoczenie zewnetrzne, na silniki itp. piloci nic nie widza - a pasazer jak zobaczy cos alarmujacego to pierwszy podniesie larum/wznieci panike, co pozwoli zalodze powiadomic kapitana - przy pelnym swietle refleksy w oknach nie pozwalalyby na to. dlatego tez podczas startu i ladowania trzeba podniesc zaslony okien.

    taka wersja jest w szkoleniach na cabin crew itp. itd.
    Nie ma nic lepszego niż wzniecenie paniki podczas startu. I rozumiem, że w czasie kołowania pasażerowie siedzący przy oknach otrzymują krótkie przeszkolenie, co to są i jak działają klapy, spoilery, sloty, lotki i dlaczego skrzydło się rusza. Tylko czemu tym leniwym stewardesom się nie chce patrzeć za okno, tylko zrzucają to na pasażerów. Pomysł w stylu Ryainar, tylko jeszcze nie mogę pomyśleć jaką redukcję kosztów by to miało przynieść ;)

    Zasłony są obowiązkowo podniesione dlatego, żeby w razie ewakuacji był widok na zewnątrz - jeśli z jednej strony samolotu jest np. pożar. Służbom ratowniczym przy dotarciu do wraku również nie zaszkodzi możliwość zajrzenia do środka.

  9. #9
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Czy gaszenie swiatel ma sens, skoro i tak mozna miec wlaczone "swiatla do czytania"?

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez psotter
    Tylko czemu tym leniwym stewardesom się nie chce patrzeć za okno, tylko zrzucają to na pasażerów. Pomysł w stylu Ryainar, tylko jeszcze nie mogę pomyśleć jaką redukcję kosztów by to miało przynieść
    A czy stewardessa ze swojego siedzenia z przodu bedzie widziala cos przez okno w rzedzie pierwszym? ona jest na swojej pozycji, na ktorej musi byc aby w razie awaryjnego hamowania/;adowania, czegokolwiek mogla sprawnie dobiec do drzwi i poprawnie otworzyc drzwi i napompowac trap ewakuacyjny zanim dobiegna paxy. a z miejsca cabin crew z przodu i z tylu, silnikow nijak sie nie zobaczy. a pasazer siedzac w rzedzie 18 nawet jak nie ebdzie chcial to zobaczy cokolwiek nietypowego podczas startu, i podniesie alarm. po to wlasnie gasi sie swiatlo.

    komentarz "w stylu Ryanair" kretynski.

  11. #11
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran
    Czy gaszenie swiatel ma sens, skoro i tak mozna miec wlaczone "swiatla do czytania"?
    Swiatla do czytania sa male, puntkowe i swieca w scisle okreslonym kierunku - a swiatla do oswietlania kabiny maja na celu oswietlic cala kabine "z sufitem wlacznie"...

  12. #12
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez whitetrash Zobacz posta
    A czy stewardessa ze swojego siedzenia z przodu bedzie widziala cos przez okno w rzedzie pierwszym? ona jest na swojej pozycji, na ktorej musi byc aby w razie awaryjnego hamowania/;adowania, czegokolwiek mogla sprawnie dobiec do drzwi i poprawnie otworzyc drzwi i napompowac trap ewakuacyjny zanim dobiegna paxy. a z miejsca cabin crew z przodu i z tylu, silnikow nijak sie nie zobaczy. a pasazer siedzac w rzedzie 18 nawet jak nie ebdzie chcial to zobaczy cokolwiek nietypowego podczas startu, i podniesie alarm. po to wlasnie gasi sie swiatlo.

    komentarz "w stylu Ryanair" kretynski.
    Dokładnie tak samo opowiedział mi steward w Ryanair. Ani pilot nie zobaczy nic z silnikiem (lusterek przecież nie ma), ani załoga na jump-seat'ach. Jakoś w tym roku było takie zdarzenie gdzie po starcie poszedł dym z silnika i samolot awaryjnie lądował. Właśnie dostrzegli to pasażerowie którzy podnieśli wrzask.

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie


    Polecamy

    Reasumując, ma to dwojakie zastosowanie, pierwsze, aby przyzwyczaić wzrok do stopnia nasłonecznienia na zewnątrz, aby podczas ewentualnej ewakuacji nie było problemu z akomodacją oka, drugie, aby w razie jakichkolwiek problemów (czy to z silnikiem, czy innymi widocznymi częściami samolotu) usterka lub awaria było widoczna.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •