Na podstawie czego tak twierdzisz?
Na podstawie czego tak twierdzisz?
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Samoloty latają tak, jak zakłada plan lotu Jeżeli jesto możlowośc samolot omija chmurę burzową, albo przelatuje nad burzą.
Podejżewam, że podczas takiej pogody "wyjątkowo" głośno słyszy buczenie silnikówZamieszczone przez wegi
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
samolot jest znacznie wiekszy niż normalnie, (buczenia mocniej nie slychac), brak smugi (nie wiem czy może oznaczać to że samolot leci niżej, ale jak lecą dwa samoloty tym samym korytarzem jeden ma smuge a drugi nie to chyba ten drugi leci niżej). Dodam że najcześciej niższy lot zdarza się 4 silnikowym. Dzisiaj np. Air France A343 na UL979/UL735 ->NW leciał bez smugi a zaraz po nim LH Cargo na MD11 ULK979/UL735 ->SW ciągnął długą smugę. Wyraźnie było widać że AF leciało niżej. Njaczęściej nisko lata Qantas na UL980 czasami zdarza się to również SQ i MH.
UL980, UL979, UL735, UP31, UT710, UL867, UT708
____________________________________________
Teoretycznie jak nie ma innego wyjscia to samolot moze ominac burze lecac nizej. Nie wiem jak czesto sie to zdarza - samolot lecac nizej pali duzo wiecej paliwa. O tyle mam watpliwosci ze to co widzisz ma cokolowiek wspolnego z omijaniem ze pgoda jest dosc dobrze znana pilotom zanim wystartuja - w razie czego zawsze wola zmienic plan lotu i poleciec lekko inna droga. Chyba ze pogoda burzowa zajmuje naprawde setki kilometrow. Powinienes popatrzyc na mape pogody i zobaczyc czy ta teoria ma sens.
Mam wrazenie ze na ul980 samoloty w ogole leca stosunkowo nisko, niezaleznie od pogody. I jest to duzo nizej niz np na ldz-rudka. Zastanawiam sie czy na roznych drogach minimalne i maksymalne wysokosci przelotowe moga sie roznic i od czego to zalezy? Bo jesli roznia sie one szerokoscia, to moze rowniez pulapem na ktory wznosza sie na nich samoloty...Zamieszczone przez Marq
co do UL980 to zgłaszają się na FL330 jak i na FL380.
Jeśli raz posmakowałes latania, bedziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić - Leonardo Da Vinci
Od tego, pomiedzy jakimi poziomami lotu rozciaga sie dana droga lotnicza.Zamieszczone przez Marta
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Powiem szczerze, że i ja zauważyłem, że jesli jest pogodnia nizowa, stosunkowo chłodno to właśnie samoloty latają niżej. Może to tylko taki zbieg okoliczności, ale też na to zwróciłem uwagę.
"Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
Pozdrawiam, Marcin
Cisnienie powietrza wplywa nieco na wysokosc (w sensie wysokosc n.p.m) na jakiej leci samolot na poziomie przelotowym ale nie w takim stopniu, zeby mozna to bylo zauwazyc golym okiem.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Dlaczego niżej jest lepiej? Przecież chmury burzowe są nisko nad ziemią, wyżej powino być spokojniejZamieszczone przez saturn5
chmury burzowe maja nierzadko 10 tys. m wysokosci
Faktycznie cumolonimbusy zakonczone tzw. anvil - najgrozniejsze z chmur moga dochodzic nawet do 50 tys stop a wiec okolo 15 km.Zamieszczone przez zasieki1
Ale chmury burzowe to raczej omijają.
Jeśli raz posmakowałes latania, bedziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić - Leonardo Da Vinci
Wczoraj jakoś tak koło północy któryś z samolotów podchodzących do lądowaniaZamieszczone przez Marq
na Katowice-Pyrzowice miał ścieżkę schodzenia bezpośrednio nad moim osiedlem,
co rzadko się zdarza. Leciał na oko na wysokości max 1 km na Górkami Małobądzkimi,
miałem wrażenie że mogę go dotknąć. Pomknął na lotnisko - ale obudziłem się bo
myślałem że jest jakaś awaria. Silniki słyszałem tak jakbym był zaraz obok
p.s. Pogoda była rewelacyjna, odnosząc się do tematu postu. Ok. 24 stopnie i CAVOK
Zamieszczone przez twinsen
Zauwaz tylko że ten samolot podchodził do lądowania, u mnie sprawa ma sie inaczej bo u mnie nie ma gdzie schodzić do lądowania (poza Berlinem), czyli wszystko dzieje się na wysokościach przelotowych.
UL980, UL979, UL735, UP31, UT710, UL867, UT708
____________________________________________
Zakładki