Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa/EPWA

    Domyślnie Jakie lotniska wymagają szczgólnych kwalifikacji od pilotów?


    Polecamy

    Mam takie pytanie do obieżyświatów: jakie znacie lotniska, które wymagają wyjątkowej koncentracji od pilotów i szczególnie wysokich umiejętności pilotażu? Słyszałem, że np. Salzburg jest trudny z powodu prądów zstępujących (czy wstępujących), a Dublin słynie z bardzo częstego crosswindu.
    Tyle samo lądowań co startów wszystkim życzę.


  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    czasami nie samo lotnisko jest "trudne" tylko podejscie jest cholernie trudne. Tak naprzyklad moze byc w San Juan, Puerto Rico. Czesto stosowanym tam manewrem jest podejscie do pasa 10 ale w ostaniej chwili (samolot na wysokosci zaledwie 200-400 ft.) zmieniasz pas i ladujesz na 8. Prosze sprobowac cos takiego na symulatorze - jak nie masz super koordynacji to nic z tego nie wyjdzie a tylko masz sekundy na wlasciwa reakcje. Bodajze sa jeszce inne takie lotniska gdzie podobny "side-step" manewr sie uzywa.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Z tego co kojarzę, to SKG (Saloniki) i GNB (Grenoble) mają kategorię "C", oznaczającą lotnisko z nietypowymi podjeściami, warunkami pogodowymi, ograniczeniami.

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Wogole wszystkie lotniska gdzie wymagane jest "specjalne szkolenie" zalogi sa z definicje trudne.
    Naprzyklad lotnisko w samym centrum Londynu - City of London, ma jedno z najbardziej stromych podejsc na swiecie (ponad 5 stopni).

    Lotnisko na wyspie sw.Bartlomieja (St. Baarts) na Karaibach tez wymaga specjalnego zezwolenia dla pilotow.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Changi
    Z tego co kojarzę, to SKG (Saloniki) i GNB (Grenoble) mają kategorię "C", oznaczającą lotnisko z nietypowymi podjeściami, warunkami pogodowymi, ograniczeniami.
    A napiszesz cos wiecej o tym Grenoble? Bo z punktu widzenia "spod plotu" raczej nie widac powodow dla ktorych ladowanie tam mialoby byc trudniejsze niz w takiej np. Genewie (poza brakiem Cat3 ) - podejscie w miare plasko, pola uprawne, nawet zbyt wiele zabudowan nie ma (to jest "airport Grenoble" mniej wiecej w takim samym sensie jak Luton czy Gatwick sa w "Londynie" )

  6. #6
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.
    Pozdrawiam, Airliner

  7. #7
    Awatar markos

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Mińsk Maz / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Jedno z najbardziej widowiskowych a co za tym idzie trudnych do ladowanie lotnisk to zamkniete juz port w Hong Kongu Kai Tak.
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=32673&nseq=0
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=11253&nseq=1
    niesamowite to drugie zdjęcie ! wygląda jakby uderzył silnikiem o pas

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    bo uderzyl

  9. #9
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Kai Tak to już historia, ale i na nowe lotnisko w HKG to nie jest taka kaszka z mlekiem ze względu na częste wind-shear'y. Z lotnisk mi znanych do trudniejszych z pewnością zaliczyłbym (i zaliczyłem ) Katmandu w Nepalu - wysoka elewacja, ale przede wszystkim góry dookoła i procedura podejścia nieprecyzyjnego ze ścieżką -6.5 stopnia. Drugie to Sanaa w Jemenie - elewacja ponad 7000', gorąco, turbulencja, góry dookoła i częste burze.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  10. #10
    Awatar kiepstein

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka, Poland

    Domyślnie

    Lotnisko w Mexico City jest w miare trudne,podejście pomiędzy szczytami
    Przeżyj każdy dzień tak jakby miał być Twoim ostatnim.

  11. #11
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Jakoś nikt nie wspomniał o 'klasyku' LOWI - Insbruck (podejście znad RTT NDB z 9500ft łapie się localizer, potem g/s i w pełnej konfiguracji zjeżdza się wg glide path, potem visual (jeszcze fajniejsza zabawa jest przy okrążeniu do rwy 08 . No i oczywiście Madeira, z bardzo gwałtownymi uskokami wiatrów.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  12. #12
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    263

    Domyślnie

    Lotnisko w KTM jest trudne Gory od strony podejscia (lotnisko jest w dolinie) maja prawie 10000 a z drugiej strony to ponad 20000 stop. No i te deszcze...

    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5890302
    AllOver

  13. #13
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Po co daleko szukać, na Żar sobie pojedźcie

  14. #14
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch

  15. #15
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    mialem o tym wspomniec to chyba jakis fanatyk skokow narciarskich projektowal wrzucam krtoka przezentacje z tym lotniskiem w roli glownej :
    http://s006.wyslijto.pl/?file_id=38561967749231657000

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A Insbruck
    Jeśli raz posmakowałes latania, bedziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić - Leonardo Da Vinci

  17. #17
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Wymieniono tu sporo lotnisk ale tak naprawde tylko garstka z nich wymaga specjalnego zezwolenia (certyfikacji) dla pilotow.

  18. #18
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi
    Jakoś nikt nie wspomniał o 'klasyku' LOWI - Insbruck (podejście znad RTT NDB z 9500ft łapie się localizer, potem g/s i w pełnej konfiguracji zjeżdza się wg glide path, potem visual (jeszcze fajniejsza zabawa jest przy okrążeniu do rwy 08 . No i oczywiście Madeira, z bardzo gwałtownymi uskokami wiatrów.
    Patrz dokladniej a znajdziesz powyzej
    Pozdrawiam, Airliner

  19. #19
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ja do wymienionych przez Piotrów Sany i Katmandu na których miałem okazje lądować (oczywiście, w przeciwieństwie do nich jako pax ) dorzuce trzy na których też żołądek mi pod gardło podchodził: Quito La Pas i Cuzco.

    A na Żarze lądowałem za kółkiem
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  20. #20
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    263

    Domyślnie


    Polecamy

    Pozwole sobie jeszcze dodac Luang Prabang w Laosie

    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5918854

    Lotnisko tez jest polozone w dolinie niedaleko Mekongu. Circling z drugiej strony byl malo popularny
    AllOver

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •