Jak w temacie.
Wersja do druku
Jak w temacie.
klasa pierwsza to najwyższa w samolocie, buisnes oferuje niższy poziom,
zależnie od linni może różnić się i zazwyczaj się różni, np. cateringiem, rozmieszczeniem foteli, rodzajem foteli, internetem itp.
Klasę pierwszą można rzadko spotkać. Przykładowo trójklasową konfigurację stosuje Singapore Airlines:
1st class http://www.singaporeair.com/saa/en_U...lass/index.jsp
business http://www.singaporeair.com/saa/en_U...lass/index.jsp
economy http://www.singaporeair.com/saa/en_U...lass/index.jsp
Dzieki :D
Czy ja wiem czy aż tak rzadko można spotkać pierwszą klasę.
Podaję link do ciekawego artykułu w Forbsie, tam są testy i opisy pierwszych klas w liniach lotniczych, wygrał Cathay Pacific:
http://www.forbes.pl/forbes/2007/01/...rot_glowy.html
Ceną !!!! :lol:
Wot mały przykładzik z AF - lot na wrzesień do Bangkoku z WAW:
ekonomiczna - 3.536 zł.
biznes - 12.003 zł.
first - 24.401 zł.
Zwróćcie uwagę, że różnica między ekonomiczną a biznesem jest czterokrotna, a między biznesem a firstem juz tylko dwa razy większa
Alkohol w klasie biznes jest za darmo :mrgreen:
1. klasa jest wyzej niz biznes, wiec tez jest za darmo. W 1. klasie możesz zamowic posilki przed lotem - mozna wybrac sobie dowolny posilek (chyba z jakiejs puli) mozna zamowic go na konkretna godzine. Pasazer dostaje do tego porcelanowa zastawe i lepsze wina.Cytat:
Zamieszczone przez saturn5
Mam znajomego, ktory jest jednym z powazniejszych klientow Lufthansy w Niemczech. Lata tylko firstem (kiedy jest, czyli o ile wiem na dalekich lotach) a na krajowkach biznesem. Lata praktycznie codziennie, z czego zdarza mu sie nawet kilka razy na miesiac odbywac loty transkontynentalne (Chyny, USA, Kanada) Na karcie ma 1,3 mln mil. Na kazdy lot, nawet transkontynentalny moze sie zjawic 15 min przed odlotem. Jezeli nie ma rekawa, limuzyna wiezie go do samolotu. Jest rowniez przedstawiany kapitanowi lotu.
No coz.. dla nas to chyba nic waznego, bo w koncu liczy sie latanie. Niektorzy jednak przywiazuaje do tego wage.
12.000 złotych to jest "za darmo"?
chodzilo tutaj chyba o alkohol.
To kto za niego płaci?Cytat:
Zamieszczone przez julek
Powinno się napisać "w cenie biletu", ale wiadomo o co chodziło ;).Cytat:
Zamieszczone przez Atco
w klasie ekonomicznej tez jest za darmo (w cenie biletu). ostatnio jak lecialem do EGLL z BA to opilem sie ile chcialem.... 8)Cytat:
Zamieszczone przez saturn5
To dziękuje bardzo, za taką cenę w życiu nie wybrałbym 1st class :shock: już lepiej przemęczyć się te kilka godzin, a za różnicę można się nieźle rozerwać na miejscu ;) i jeszcze wrócić.Cytat:
Zamieszczone przez Witek Z
Stary ale pierwszą klasą latają ludzie, dla których te 24 tysiące złotych, to tylko część zarobków miesięcznych, więc mogą sobie na to pozwolić, a na szaleństwa na miejscu i tak będzie ich stać :) Pierwsza klasą latają ludzie, którzy mają własne dobrze prosperujące firmy, zarabiają jako menedżerowie kupę kasy, jeżdżą Bentleyami, Ferrari i im naprawdę wisi te 24 tysie. A biletami z klasy ekonomicznej wycierają sobie nos, by nie napisać o gorszej części ciała.
pewnie strasznie poobcierani na twarzy są, ech ci milionerzy, ja jako ten co lata ekonomią wycieram nos chusteczkami higienicznymi za 0,40 PLN i nie chciał bym się z nimi zamienićCytat:
Zamieszczone przez Cani
Nie lepiej byłoby kupić własny samolot i wyposazyć go w te wszystkie rzeczy raz na dobrze :?: :roll:
Trzeba go zamowic, urzadzic, odczekac swoje az wyjdzie "z tasmy", wynajmowac za kazdym razem pilotow, obsluge, zalatwiac z lotniskami i krajami "wjazd"... (wiem ze takie uslugi pewnie swiadcza kompleksowo wyspecjalizowane firmy) - ale moze wygodniej jest latac regularnymi liniami w pierwszej klasie. Chodzi mi o transatlantyki, bo po europie to smigaja pewnie swoimi business jet`ami.Cytat:
Zamieszczone przez boeing787
Pilotów mona zatrudnić na stałe, mozna tez zatrudnić kogoś od pozwoleń, a samolot to moze A330 ;)
Nie wiem jak to wyglada od strony formalnej - czy np. majac swojego prywatnego np. 767 jutro albo nawet dzisiaj musze pilnie leciec JFK - BKK i czy formalnosci i sprawy z tym zwiazane da sie tak szybko zalatwic - jakies pozwolenia na "wlot" do danego kraju, ladowanie na lotnisku, obsluge plytowa itd. Dlatego wygodniej leciec rejsowym.Cytat:
Zamieszczone przez boeing787
A zatrudniac to pewnie zatrudnia sie firme ktora takie kompleksowe uslugi swiadczy.